OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
(2) La activarea etichetei "MONITORUL OFICIAL LOCAL" se deschid sase subetichete:
a) STATUTUL UNITATII ADMINISTRATIV-TERITORIALE;
b) "REGULAMENTELE PRIVIND PROCEDURILE ADMINISTRATIVE", unde se publica Regulamentul cuprinzand masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de hotarari ale autoritatii deliberative, precum si Regulamentul cuprinzand masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de dispozitii ale autoritatii executive;
c) "HOTARARILE AUTORITATII DELIBERATIVE", unde se publica actele administrative adoptate de consiliul local, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau de consiliul judetean, dupa caz, atat cele cu caracter normativ, cat si cele cu caracter individual; aici se publica Registrul pentru evidenta proiectelor de hotarari ale autoritatii deliberative, precum si Registrul pentru evidenta hotararilor autoritatii deliberative;
d) "DISPOZITIILE AUTORITATII EXECUTIVE", unde se publica actele administrative emise de primar, de primarul general sau de presedintele consiliului judetean, dupa caz, cu caracter normativ; aici se publica Registrul pentru evidenta proiectelor de dispozitii ale autoritatii executive, precum si Registrul pentru evidenta dispozitiilor autoritatii executive;
e) "DOCUMENTE SI INFORMATII FINANCIARE", prin care se asigura indeplinirea obligatiilor privind procedurile de publicare a bugetelor locale, potrivit legii;
f) "ALTE DOCUMENTE", unde se publica documentele prevazute la alin. (3).
(3) La subeticheta prevazuta la alin. (2) lit. f), "ALTE DOCUMENTE", se asigura:
a) publicarea Registrului privind inregistrarea refuzurilor de a semna/contrasemna/aviza actele administrative, precum obiectiile cu privire la legalitate, efectuate in scris;
b) publicarea Registrului pentru consemnarea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la proiectele hotararilor autoritatii deliberative si dispozitiilor autoritatii executive, numai in cazul celor cu caracter normativ;
c) informarea in prealabil, din oficiu, asupra problemelor de interes public care urmeaza sa fie dezbatute de autoritatile administratiei publice locale;
d) informarea in prealabil, din oficiu, asupra proiectelor de acte administrative, cu caracter normativ;
e) publicarea minutelor in care se consemneaza, in rezumat, punctele de vedere exprimate de participanti la o sedinta publica;
f) publicarea proceselor-verbale ale sedintelor autoritatii deliberative;
g) publicarea declaratiilor de casatorie;
h) publicarea oricaror altor documente neprevazute la lit. a)-g) si care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunostinta publica;
i) publicarea oricaror altor documente neprevazute la lit. a)-h) a caror aducere la cunostinta publica se apreciaza de catre autoritatile administratiei publice locale ca fiind oportuna si necesara.
(4) Pe pagina de internet a ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice se include o eticheta "Monitorul Oficial Local" in care se vor introduce linkurile catre fiecare eticheta a fiecarei pagini de internet "Monitorul Oficial Local" a fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.
(5) Pentru punerea in aplicare a prevederilor alin. (4), ordonatorii principali de credite transmit ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice linkul respectiv, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei proceduri.
(6) Orice modificare a linkului transmis conform alin. (5) se comunica, in termen de 15 zile de la realizarea acesteia, ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice, care actualizeaza, in termen de 10 zile de la primire, pe pagina de internet a ministerului linkul transmis.
Articolul 2
(1) Actele administrative, precum si orice alte documente prevazute la art. 1 alin. (2) se redacteaza si se publica cu respectarea tuturor cerintelor impuse de prevederile legislatiei privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative.
(2) Toate datele din Monitorul Oficial Local trebuie sa fie corecte din punctul de vedere al proprietatii termenilor utilizati, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic si, dupa caz, sub aspectul punctuatiei, conform normelor academice in vigoare, potrivit legislatiei privind folosirea limbii romane in locuri, relatii si institutii publice.
(3) Sistemul informatic care gestioneaza Monitorul Oficial Local respecta prevederile legislatiei privind utilizarea Codificarii standardizate a setului de caractere in documentele in forma electronica.
(4) In cazul unitatilor administrativ-teritoriale in care cetatenii apartinand unei minoritati nationale au o pondere de peste 20% din numarul locuitorilor din unitatea administrativ-teritoriala respectiva, "MONITORUL OFICIAL LOCAL" se publica, cu respectarea dispozitiilor art. 1, atat in limba romana, cat si in limba persoanelor apartinand minoritatii nationale in cauza. Prevederile alin. (1)-(3) se aplica in mod corespunzator in ceea ce priveste varianta publicata in limba persoanelor apartinand minoritatii nationale.
Articolul 3
(1) In structura functionala a fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale se instituie un compartiment pentru monitorizarea procedurilor administrative, iar persoana/persoanele din acest compartiment de specialitate care are/au ca atributii organizarea Monitorului Oficial Local, precum si asigurarea publicarii oricaror documente, potrivit prevederilor prezentului cod, se stabilesc prin dispozitie a autoritatii executive. Secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale si persoanele desemnate de autoritatea executiva au responsabilitatea respectarii prevederilor legale cu privire la organizarea si publicarea Monitorului Oficial Local.
(2) Cheltuielile ocazionate de punerea in aplicare a prezentei proceduri se asigura din bugetul local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(3) Identificarea persoanelor semnatare si/sau cosemnatare, dupa caz, a actelor administrative, se asigura prin inscrierea intocmai a identitatii lor, in formatul: prenumele si numele.
Articolul 4
(1) In cazul in care, prin intermediul paginii de internet a unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, se asigura publicitate pentru persoanele fizice sau juridice, dupa caz, prin hotarare a autoritatii deliberative, la propunerea autoritatii executive, se stabilesc taxe speciale, in conditiile legislatiei privind finantele publice locale, care se fac venituri la bugetul local respectiv.
(2) Nu se pot stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declaratiei de casatorie ori pentru incheierea casatoriei, indiferent de locul unde aceasta are loc.
Articolul 5
(1) Numerotarea actelor administrative, pe fiecare emitent in parte, se face in ordinea datarii lor, separat pe fiecare an calendaristic, iar publicarea in Monitorul Oficial Local se asigura strict in ordine crescatoare a numerelor naturale, astfel incat la deschiderea dosarului electronic, primul document din lista, de jos in sus, sa corespunda nr. 1, dupa cum primul document din lista, de sus in jos, sa corespunda ultimului act administrativ publicat, in ordinea cronologica a datelor.
(2) Publicarea oricarui act administrativ se face in format "pdf" editabil pentru a se pastra macheta si aspectul documentului intacte, astfel incat acesta sa arate exact asa cum a fost realizat si sa poata fi tiparit corect de oricine si de oriunde, fara sa cuprinda semnaturile olografe ale persoanelor, asigurandu-se respectarea reglementarilor in materia protectiei datelor personale.
Articolul 6
(1) Pentru punerea in aplicare a prezentei proceduri, prin ordin comun al ministrului cu atributii in domeniul administratiei publice si al ministrului cu atributii in domeniul afacerilor interne se pot aproba norme si instructiuni.
(2) Orice documente prevazute de prezenta procedura, inclusiv registrele, se administreaza obligatoriu si in format electronic.
(3) Sistemul de luare a deciziilor, sistemele informatice, precum si procedurile administrative conexe organizarii si functionarii Monitorului Oficial Local sunt supuse controlului intern, potrivit legii.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzand unele bunuri care apartin domeniului public al statului*
* Lista are caracter exemplificativ.
1. bogatiile de interes public ale subsolului;
2. spatiul aerian;
3. apele de suprafata, cu albiile lor minore, malurile si cuvetele lacurilor, apele subterane, apele maritime interioare, faleza si plaja marii, cu bogatiile lor naturale si cu potentialul energetic valorificabil, marea teritoriala si fundul apelor maritime, caile navigabile interioare;
4. padurile si terenurile destinate impaduririi, cele care servesc nevoilor de cultura, de productie ori de administratie silvica, iazurile, albiile paraielor, precum si terenurile neproductive incluse in amenajamentele silvice, care fac parte din fondul forestier national si nu sunt proprietate privata;
5. terenurile care au apartinut domeniului public al statului inainte de 6 martie 1945; terenurile obtinute prin lucrari de indiguiri, de desecari si de combatere a eroziunii solului; terenurile institutelor si statiunilor de cercetari stiintifice si ale unitatilor de invatamant agricol si silvic, destinate cercetarii si producerii de seminte si de material saditor din categoriile biologice si de animale de rasa;
6. parcurile nationale;
7. rezervatiile naturale si monumentele naturii;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
