OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
e) reprezentarea intereselor autoritatii sau institutiei publice in raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, din tara si din strainatate, in limita competentelor stabilite de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, precum si reprezentarea in justitie a autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia isi desfasoara activitatea;
f) realizarea de activitati in conformitate cu strategiile din domeniul societatii informationale, cu exceptia situatiei in care acestea vizeaza monitorizarea si intretinerea echipamentelor informatice.
(3) Activitatile cu caracter special care implica exercitarea prerogativelor de putere publica sunt urmatoarele:
a) activitati de specialitate necesare realizarii prerogativelor constitutionale ale Parlamentului;
b) activitati de specialitate necesare realizarii prerogativelor constitutionale ale Presedintelui Romaniei;
c) activitati de avizare a proiectelor de acte normative in vederea sistematizarii, unificarii, coordonarii intregii legislatii si tinerea evidentei oficiale a legislatiei Romaniei;
d) activitati de specialitate necesare realizarii politicii externe a statului;
e) activitati de specialitate si de asigurare a suportului necesar apararii drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanei, a proprietatii private si publice, prevenirea si descoperirea infractiunilor, respectarea ordinii si linistii publice;
f) activitati de specialitate necesare aplicarii regimului juridic al executarii pedepselor si masurilor privative de libertate pronuntate de instantele judecatoresti;
g) activitati vamale;
h) alte activitati cu caracter special care privesc exercitarea autoritatii publice in domenii de competenta exclusiva a statului, in temeiul si in executarea legilor si a celorlalte acte normative.
(4) Stabilirea posturilor in regim de functie publica este obligatorie, in masura in care sunt indeplinite activitati prevazute la alin. (1)-(3), cu exceptia posturilor aferente personalului din categoriile prevazute la art. 382 lit. c), h) si i), precum si a posturilor din cadrul autoritatilor autonome, pentru care categoriile de personal sunt stabilite prin legislatia speciala.
(5) Functiile publice se stabilesc prin lege.
ARTICOLUL 371
Functionarul public
(1) Functionarul public este persoana numita, in conditiile legii, intr-o functie publica.
(2) In functie de categoria din care fac parte, functionarii publici iau decizii si/sau desfasoara activitati cu caracter tehnic, pentru a asigura continuitatea functionarii in interes public general a autoritatilor si institutiilor publice.
(3) Prin intreaga lor activitate, functionarii publici actioneaza in conditii de obiectivitate, profesionalism, legalitate si impartialitate pentru indeplinirea de catre autoritatile si institutiile publice a atributiilor prevazute de lege.
ARTICOLUL 372
Corpul functionarilor publici
Corpul functionarilor publici este constituit din totalitatea functionarilor publici care indeplinesc activitatile prevazute la art. 370 alin. (1)-(3) in cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala.
ARTICOLUL 373
Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice
Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice sunt:
a) principiul legalitatii;
b) principiul competentei;
c) principiul performantei;
d) principiul eficientei si eficacitatii;
e) principiul impartialitatii si obiectivitatii;
f) principiul transparentei;
g) principiul responsabilitatii, in conformitate cu prevederile legale;
h) principiul orientarii catre cetatean;
i) principiul stabilitatii in exercitarea functiei publice;
j) principiul bunei-credinte, in sensul respectarii drepturilor si indeplinirii obligatiilor reciproce;
k) principiul subordonarii ierarhice.
ARTICOLUL 374
Exercitarea raporturilor de serviciu
(1) Raporturile de serviciu se nasc si se exercita pe baza actului administrativ de numire, emis in conditiile legii.
(2) Exercitarea raporturilor de serviciu se realizeaza pe perioada nedeterminata sau determinata in conditiile prevederilor din prezentul cod.
ARTICOLUL 375
Exercitarea raporturilor de serviciu pe perioada determinata
(1) Functiile publice de executie temporar vacante pe o perioada de cel putin o luna pot fi ocupate pe perioada determinata astfel:
a) prin redistribuirea functionarilor publici din corpul de rezerva care indeplinesc conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice respective;
b) prin numire pe perioada determinata, prin concurs in conditiile legii; persoana numita in aceste conditii dobandeste calitatea de functionar public numai pe aceasta perioada si nu beneficiaza la incetarea raportului de serviciu de dreptul de a intra in corpul de rezerva al functionarilor publici;
c) prin modalitati de modificare temporara a raporturilor de serviciu ale functionarilor publici, in conditiile legii.
(2) In cazul functiilor publice de executie temporar vacante, anterior aplicarii uneia dintre modalitatile de ocupare a functiilor publice de executie temporar vacante prevazute la alin. (1) lit. b) si c), persoana care are competenta de numire in functia publica poate transforma functia publica in cauza, temporar vacanta pe o perioada de cel putin o luna, prin raportare la necesarul de personal al autoritatii sau institutiei publice, pentru perioada vacantarii temporare a postului. In acest caz, la data revenirii titularului functiei publice, aceasta se transforma cu respectarea categoriei, clasei si gradului profesional detinute de titularul postului.
ARTICOLUL 376
Drepturile si obligatiile functionarilor publici numiti pe perioada determinata
(1) Functionarii publici numiti pe perioada determinata in conditiile art. 375 alin. (1) au aceleasi drepturi si indatoriri ca si functionarii publici numiti pe perioada nedeterminata, cu exceptiile prevazute de prezentul cod.
(2) In situatia in care, pe durata ocuparii functiei publice de executie temporar vacante potrivit art. 375 alin. (1) lit. a) si b), aceasta se vacanteaza in conditiile legii, persoana care are competenta legala de numire in functia publica dispune, in cazuri temeinic justificate, numirea functionarului public, cu acordul acestuia, pe durata nedeterminata.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
