OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
ARTICOLUL 377
Exercitarea raportului de serviciu prin raportare la durata timpului de munca
Derogari (1)
Raportul de serviciu se exercita cu durata normala a timpului de munca, stabilita de Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptiile prevazute de prezentul cod.
ARTICOLUL 378
Ocuparea unei functii publice in baza unui raport de serviciu cu timp partial
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 377, raportul de serviciu poate fi exercitat cu durata redusa a timpului de munca la jumatate de norma, caz in care este denumit raport de serviciu cu timp partial.
(2) Raportul de serviciu cu timp partial poate fi exercitat cu durata redusa a timpului de munca la jumatate de norma in urmatoarele situatii:
a) pentru functiile publice de executie pentru motive familiale sau personale temeinice;
b) in cazul emiterii unei decizii medicale asupra capacitatii de munca de invaliditate de gradul III, la solicitarea functionarului public, in masura in care functionarul public solicita si conducatorul autoritatii sau institutiei publice considera ca acesta isi poate indeplini atributiile aferente functiei publice pe care o detine cu durata redusa a timpului de munca ori ca fisa postului poate fi modificata in sensul reducerii cu pana la 50% a atributiilor si redistribuirii sarcinilor, fara ca aceasta sa afecteze buna functionare a structurii in care isi desfasoara activitatea si dispune continuarea activitatii cu durata redusa a timpului de munca la jumatate de norma;
c) in cazul mentinerii in activitate a functionarului public in conditiile art. 517 alin. (2), in masura in care functionarul public solicita si conducatorul autoritatii sau institutiei publice considera ca acesta isi poate indeplini atributiile aferente functiei publice pe care o detine cu durata redusa a timpului de munca ori ca fisa postului poate fi modificata in sensul reducerii cu pana la 50% a atributiilor si redistribuirii sarcinilor, fara ca aceasta sa afecteze buna functionare a structurii in care isi desfasoara activitatea si dispune continuarea activitatii cu durata redusa a timpului de munca la jumatate de norma.
(3) Solicitarea exercitarii raportului de serviciu cu timp partial, potrivit alin. (2) lit. a) se face si se motiveaza de catre functionarul public si se aproba de catre persoana care are competenta de numire in functia publica.
(4) Functionarii publici care exercita o functie publica in baza unui raport de serviciu cu timp partial, in conditiile prevazute la alin. (1) - (3), au aceleasi drepturi si indatoriri ca functionarii publici care exercita o functie publica cu durata normala a timpului de munca, cu exceptiile prevazute de prezentul cod.
(5) Drepturile salariale ale functionarilor publici care exercita o functie publica in baza unui raport de serviciu cu timp partial se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat, raportat la drepturile stabilite pentru durata normala a timpului de munca .
(6) In situatia in care functia publica este vacanta, in baza unei solicitari motivate a conducatorului structurii in care se regaseste functia publica, persoana care are competenta de numire in functia publica poate aproba masura ocuparii acesteia in baza unui raport de serviciu cu timp partial, prin una dintre modalitatile de ocupare prevazute de lege.
ARTICOLUL 379
Ocuparea unei functii publice in baza unui raport de serviciu cu timp partial
Raportul de serviciu poate fi exercitat cu durata redusa a timpului de munca, in alte situatii decat cele prevazute la art. 378 alin. (1) si (2), in conditiile legii.
ARTICOLUL 380
Statutele speciale
(1) Pot beneficia de statute speciale functionarii publici care indeplinesc activitatile prevazute la art. 370 alin. (3) in cadrul:
Derogari (1)
a) structurilor de specialitate ale Parlamentului Romaniei;
b) structurilor de specialitate ale Administratiei Prezidentiale;
c) structurilor de specialitate ale Consiliului Legislativ;
d) serviciilor diplomatice si consulare;
e) institutiilor din sistemul de ordine publica si securitate nationala;
f) structurilor vamale;
g) altor servicii publice stabilite prin lege, care indeplinesc activitatile prevazute la art. 370 alin. (3) lit. h).
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cadrul structurilor prevazute la alin. (1) lit. e) pot beneficia de statute speciale si functionarii publici care indeplinesc activitatile prevazute la art. 370 alin. (2).
(3) Prin exceptie de la prevederile art. 382 lit. d) si f), precum si prin exceptie de la alin. (1), in cadrul structurilor prevazute la alin. (1) lit. e) pot fi functionari publici si pot beneficia de statute speciale persoanele care isi desfasoara activitatea in unitatile de invatamant si cele sanitare care tin de acestea.
(4) Prin statutele speciale prevazute la alin. (1) se pot reglementa:
a) drepturi, indatoriri si incompatibilitati specifice, altele decat cele prevazute de prezenta parte;
b) functii publice specifice.
(5) In cazul statutelor speciale aplicabile serviciilor diplomatice si consulare si institutiilor din sistemul de ordine publica si securitate nationala, dispozitiile speciale pot reglementa, pe langa aspectele prevazute la alin. (4), si:
a) cadrul legal special al raporturilor de serviciu;
b) managementul carierei;
c) regimul raspunderii administrative si mecanismele institutionale specifice de aplicare;
d) gestiunea functiilor publice;
e) mecanismele specifice care sa asigure participarea functionarilor publici la procesul decizional, prin aplicarea dispozitiilor privind constituirea comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective.
ARTICOLUL 381
Conditii de derogare a statutelor speciale de la prevederile prezentului cod
Statutele speciale pot deroga de la prevederile prezentului cod, in conditiile art. 380 alin. (4) si (5).
ARTICOLUL 382
Categorii de personal bugetar carora nu li se aplica prevederile privind functionarii publici
Prevederile prezentului titlu nu se aplica urmatoarelor categorii de personal bugetar:
a) personalul contractual salariat din aparatul propriu al autoritatilor si institutiilor publice, care desfasoara activitati de secretariat, administrative, protocol, gospodarire, intretinere- reparatii si de deservire, paza, precum si alte categorii de personal care nu exercita prerogative de putere publica;
b) personalul salariat incadrat la cabinetul demnitarului;
c) magistratii, personalul asimilat acestora si, dupa caz, categorii de personal auxiliar din cadrul instantelor;
d) cadrele didactice si alte categorii de personal din unitatile si institutiile de invatamant;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
