din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2570 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

  Publicat: 24 Mar 2009       65703 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

Ultimele acte modificatoare:
- Legea nr. 364/2007 publicata in MOF nr. 898 din 28/12/2007
- Legea nr. 116/2008 publicata in MOF nr. 384 din 21/05/2008
- O.U.G. nr. 181/2008 publicata in MOF nr. 809 din 03/12/2008.

Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(autorecuzarea)- Institutia prin care persoana incopatibila se abtine sa participe in procesul penal,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
(termen CNA). Orice contributie facuta de o persoana fizica sau juridica neimplicata �n activitati de radiodifuziune sau de televiziune ori �n producerea operelor audiovizuale, daca aceasta contributie este destinata finantarii programelor audiovizuale,
Produse agroalimentare care pot fi donate conform prevederilor prezentei legi
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.

Art. 30. - Abrogat.

Art. 31. - (1) Plasarea de produse este interzisa.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), plasarea de produse este permisa:

a) in opere cinematografice, filme si seriale realizate pentru prezentarea in cadrul unor servicii media audiovizuale, programe de sport si de divertisment;

b) in cazul in care nu se efectueaza o plata, ci doar se furnizeaza anumite bunuri sau servicii cu titlu gratuit, cum ar fi productia de elemente de recuzita ori premii, in vederea includerii acestora in program .

(3) Exceptia prevazuta la alin. (2) lit. a) nu se aplica in cazul programelor pentru copii.

(4) Programele in care este cuprinsa o plasare de produs trebuie sa indeplineasca cumulativ cel putin urmatoarele conditii:

a) continutul si, in cazul transmisiilor de televiziune, intervalul orar afectat acestora sa nu fie in nicio situatie influentate intr-un mod care sa afecteze responsabilitatea si independenta editoriala a furnizorului de servicii media audiovizuale;

b) sa nu incurajeze in mod direct cumpararea sau inchirierea de produse ori servicii, mai ales prin mentiuni exprese cu caracter promotional la produsele sau serviciile respective;

c) sa nu scoata in evidenta in mod exagerat produsele in cauza.

(5) Programele in care sunt inserate plasari de produse trebuie sa cuprinda informatii clare privind existenta acestora, fiind identificate corespunzator atat la inceput, cat si la sfarsit, precum si la reluarea dupa o pauza publicitara, astfel incat sa se evite orice confuzie din partea telespectatorului.

(6) Cerintele prevazute la alin. (5) nu se aplica acelor programe care nu au fost nici produse, nici comandate de catre furnizorul de servicii media audiovizuale sau de catre o societate afiliata acestuia.

(7) Se interzic plasarea de tigari ori alte produse din tutun sau de produse ale unor operatori economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea ori vanzarea unor astfel de produse, precum si plasarea de produse sau tratamente medicale disponibile numai pe baza de prescriptie medicala.

Art. 32. - Publicitatea si teleshopping-ul pentru bauturi alcoolice trebuie sa respecte urmatoarele conditii:

a) sa nu fie adresate minorilor sau sa nu prezinte minori consumand bauturi alcoolice;

b) sa nu stabileasca o legatura intre consumul de alcool si imbunatatirea calitatilor fizice, psihice sau a abilitatii in conducerea de vehicule;

c) sa nu sugereze ca prin consumul de alcool se pot obtine performante sociale sau sexuale;

d) sa nu sugereze ca alcoolul are calitati terapeutice sau ca acesta este stimulent, sedativ sau mijloc de rezolvare a problemelor personale;

e) sa nu incurajeze consumul exagerat de alcool si sa nu puna intr-o lumina negativa consumul moderat sau abtinerea de la consumul de bauturi alcoolice;

f) sa nu prezinte drept o calitate continutul ridicat in alcool al bauturilor.

Art. 33. - Abrogat.

Art. 34. - (1) Programele sponsorizate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) continutul si programarea acestora nu trebuie in nicio circumstanta sa fie influentate de sponsor, astfel incat sa nu fie afectate independenta editoriala si responsabilitatea furnizorului de servicii media in raport cu programele respective;

b) sa fie mentionata existenta unui acord de sponsorizare, semnalata prin denumirea, marca si/sau produsele/serviciile sponsorului, prezentate in mod adecvat la inceputul, in cuprinsul si/sau la sfarsitul acestora;

c) sa nu incurajeze in mod direct achizitionarea sau inchirierea produselor ori a serviciilor sponsorului sau ale unui tert, in particular prin referiri promotionale speciale la aceste produse ori servicii .

(2) Nici un program nu poate fi sponsorizat de catre persoane fizice sau juridice a caror activitate principala este fabricarea sau comercializarea tigarilor ori a altor produse din tutun.

(3) Sponsorizarea programelor de catre persoane ale caror activitati includ fabricarea ori comercializarea produselor medicale sau a tratamentelor medicale se poate face numai prin promovarea numelui sau a imaginii persoanei respective.

(4) Se interzice sponsorizarea unui serviciu de programe in integralitatea sa, precum si a programelor de stiri, de analize si dezbatere pe teme politice si/sau economice de actualitate.

Art. 35. - (1) Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date .

(2) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica in cazul anunturilor radiodifuzorului in legatura cu propriile sale programe si cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, al anunturilor de sponsorizare si al plasarilor de produse .

Art. 36. - (1) Ferestrele dedicate transmisiei teleshoppingului de catre un serviciu de programe care nu este dedicat exclusiv teleshoppingului trebuie sa aiba o durata neintrerupta de minimum 15 minute.

(2) Numarul maxim de ferestre va fi de 8 pe zi; durata lor cumulata nu va depasi 3 ore zilnic. Acestea trebuie sa fie clar delimitate si identificate prin semnale optice si acustice corespunzatoare.

(3) Teleshoppingul nu trebuie sa incite minorii sa incheie contracte pentru vanzarea sau inchirierea de bunuri ori servicii .

(4) Se interzic teleshoppingul pentru produsele medicamentoase care intra sub incidenta autorizatiei de punere pe piata, prevazuta la titlul XVII, cap. III, sectiunea 1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si teleshoppingul tratamentelor medicale.

Art. 37. - (1) Dispozitiile prezentei legi se vor aplica in mod corespunzator serviciilor de programe dedicate exclusiv publicitatii si teleshoppingului, precum si serviciilor de programe dedicate exclusiv autopromovarii.

(2) Dispozitiile privind promovarea operelor europene, precum si cele privind pozitia, proportia, durata si periodicitatea transmiterii publicitatii si teleshoppingului nu se aplica in cazul serviciilor de programe prevazute la alin. (1).

Art. 38. - Consiliul este autorizat sa stabileasca alte conditii decat cele prevazute la art. 28 alin. (4) - (7) si art. 35 cu privire la serviciile de programe de televiziune destinate exclusiv teritoriului national si care nu pot fi receptionate, direct sau indirect, de catre publicul din unul ori mai multe alte state membre ale Uniunii Europene.



CAPITOLUL III2
Protectia minorilor

Art. 39. - (1) Este interzisa difuzarea, in cadrul serviciilor de programe de televiziune si de radiodifuziune, de programe care pot afecta grav dezvoltarea fizica, mentala sau morala a minorilor, in special programele care contin pornografie sau violenta nejustificata.

(2) Difuzarea in cadrul serviciilor de programe de televiziune si de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizica, mentala sau morala a minorilor se poate face numai daca, prin alegerea intervalului orar de difuzare ori datorita mijloacelor tehnice necesare receptiei, minorii nu au acces audio sau video la programele respective.

(3) Difuzarea intr-o forma necodata a programelor prevazute la alin. (2) se poate face numai dupa prezentarea unei atentionari acustice sau grafice, pe toata durata programului asigurandu-se prezenta unui simbol vizual de avertizare.

Art. 391. - In cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere, programele care ar putea afecta dezvoltarea fizica, mentala sau morala a minorilor pot fi puse la dispozitie numai daca se asigura masuri de restrictionare a accesului, astfel ca minorii sa nu poata vedea ori auzi, in mod normal, programele respective.

CAPITOLUL III3





Afişează Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice