Statutul Bisericii Ortodoxe Romane
Art. 102
Permanenta Consiliului eparhial exercita atributiile Consiliului eparhial in intervalul dintre sedintele acestuia, cu exceptia celor prevazute la art. 98 lit. a), b), c), k), n) si q), precum si urmatoarele atributii:
a) examineaza si definitiveaza darile de seama anuale privind activitatile sectoarelor Administratiei eparhiale, ale institutiilor si fundatiilor eparhiale;
b) analizeaza si definitiveaza contul de executie bugetara si bilantul financiar-contabil ale eparhiei, ale institutiilor si fundatiilor sale;
c) prezinta Consiliului eparhial, spre verificare si avizare, proiectul bugetului general al eparhiei, al institutiilor si fundatiilor sale;
d) face propuneri privind planurile de activitate ale editurii si tipografiei eparhiale, precum si ale atelierelor eparhiale si manastiresti;
e) aproba clasificarea pe categorii a parohiilor, in conformitate cu prevederile art. 47 din prezentul statut;
f) face propuneri Consiliului eparhial privind modul de administrare a bunurilor mobile si imobile ale eparhiei, ale institutiilor si fundatiilor eparhiale;
g) aproba infiintarea si organizarea de institutii cu caracter economic, cu sau fara personalitate juridica, distincte de eparhie sau de unitatile din jurisdictia ei, pentru sustinerea activitatilor misionar-pastorale si social-filantropice, in conditiile prezentului Statut, ale regulamentelor bisericesti si legislatiei in vigoare;
h) administreaza fondurile eparhiale, ale institutiilor si fundatiilor eparhiale destinate ajutorarii parohiilor sarace, acordarii de burse tinerilor care se pregatesc in institutiile de invatamant, precum si sprijinirii programelor locale de asistenta social-filantropica si cultural-misionara;
i) aproba proiectele de investitii in limita bugetului anual al eparhiei;
j) face demersuri catre autoritatile publice centrale si locale pentru obtinerea de sprijin destinat sustinerii activitatilor pastoral-misionare, culturale si social-filantropice ale eparhiei si unitatilor sale, restaurarii monumentelor bisericesti, precum si construirii de noi biserici in cuprinsul eparhiei;
k) aproba proiectele de buget si conturile de executie bugetara ale protopopiatelor, ale parohiilor si ale manastirilor;
l) intocmeste raportul catre Consiliul eparhial privind inventarul protopopiatelor, parohiilor si manastirilor;
m) examineaza si aproba donatiile, sponsorizarile si legatele ce se fac in folosul eparhiei, in conformitate cu legislatia in vigoare;
n) decide cu privire la contestatiile facute impotriva hotararilor organismelor parohiale;
o) exercita orice atributii care ii sunt date prin statut, regulamente sau prin hotarari ale Adunarii eparhiale si ale Consiliului eparhial.
F. Administratia eparhiala si Cancelaria eparhiala
Art. 103
In exercitarea atributiilor sale, chiriarhul este ajutat de episcopul-vicar sau arhiereul-vicar, Administratia eparhiala si Cancelaria eparhiala.
Art. 104
Episcopii-vicari si arhiereii-vicari sunt membri de drept ai organismelor deliberative si executive eparhiale, iar in cadrul Administratiei eparhiale au atributiile ce le sunt delegate prin decizie de chiriarhi, cu aprobarea Sfantului Sinod. Ei poarta, cu aprobarea Sfantului Sinod, titluri legate de eparhiile respective ori, dupa caz, titluri speciale, hotarate de Sfantul Sinod.
Art. 105
(1) Vicarul administrativ eparhial, consilierii eparhiali, inspectorul eparhial si secretarul eparhial se numesc pe o perioada de 4 ani, se reconfirma si se revoca de chiriarh intr-o sedinta de lucru a Permanentei Consiliului eparhial, tinandu-se seama de urmatoarele criterii: media generala de licenta in teologie minimum 8,50; cel putin gradul II; fara impedimente canonice sau juridice si avand o activitate deosebita liturgica, administrativ-pastorala, misionara si culturala.
(2) Vicarul administrativ eparhial, consilierii eparhiali, inspectorul eparhial si secretarul eparhial au atributii stabilite prin decizie de chiriarh. Ei participa fara drept de vot la sedintele Adunarii eparhiale, iar la sedintele Permanentei Consiliului eparhial, cu vot deliberativ. Clericii din Administratia eparhiala pot fi numiti slujitori la parohii direct (fara concurs) de catre chiriarh.
Art. 106
(1) Administratia eparhiala duce la indeplinire hotararile organismelor deliberative si executive centrale si eparhiale, prin urmatoarele sectoare de activitate:
a) Sectorul administrativ-bisericesc;
b) Sectorul invatamant si activitati cu tineretul;
c) Sectorul cultural si comunicatii media;
d) Sectorul social-filantropic si misionar;
e) Sectorul economic-financiar;
f) Sectorul patrimoniu si constructii bisericesti;
g) Sectorul Exarhatul manastirilor.
(2) In functie de cerintele pastorale si administrative locale, Permanenta Consiliului eparhial poate infiinta si alte sectoare de activitate .
(3) In cadrul sectoarelor Administratiei eparhiale pot functiona urmatoarele servicii si compartimente: biblioteca; muzeu; personal - resurse umane; contabilitate; tehnic; editura; tipografie; ateliere, precum si altele, potrivit cerintelor locale specifice.
(4) Administratia eparhiala este condusa de chiriarh, ajutat de episcopul-vicar sau arhiereul-vicar, impreuna cu vicarul administrativ eparhial si consilierii eparhiali.
Art. 107
(1) Cancelaria eparhiala pregateste impreuna cu sectoarele Administratiei eparhiale lucrarile organismelor deliberative si executive eparhiale si duce la indeplinire hotararile acestora.
(2) Cancelaria eparhiala are urmatoarele servicii si compartimente: cabinetul chiriarhului; secretariat; registratura; arhiva; oficiul canonic-juridic; corpul de inspectie si control; biroul comunicatii si relatii cu publicul.
Art. 108
(1) In Administratia si Cancelaria eparhiala este incadrat, pe functii de executie, personal de specialitate, clerical si neclerical. Acesta este numit, transferat si revocat de chiriarh in sedinta a Permanentei Consiliului eparhial.
(2) Consilierii eparhiali impreuna cu personalul de specialitate studiaza si intocmesc referate asupra problemelor ce urmeaza a fi dezbatute de organismele deliberative eparhiale sau a fi rezolvate de chiriarh.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















