din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1461 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

  Publicat: 16 Mar 2009       50088 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Lege privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal.
Proiect de lege privind executarea pedepselor - forma transmisa Parlamentului

Pedeapsa penala este o masura de constringere stala si un mijloc decorectare reeducare a condamnatului ce se aplica de instantele de judecata,in numele legii,persoanelor care au savirsit infractiuni,cauzind anumite lipsuri si restrictii a drepturilor lor.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Totalitatea atributelor si calitatilor unor persoane, izvorate din apartenenta acesteia la o familie, cum sunt calitatea de copil, de sot, de divortat etc.,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Prevauzute in cap. I, art. 174-185, ce cuprind: omorul, omorul calificat, omorul deosebit de grav, pruncuciderea, uciderea din culpa, determinarea sau inlesnirea sinuciderii,

(1) Ori de cate ori o persoana aflata in executarea unei pedepse are calitatea de suspect sau inculpat intr-o alta cauza, poate fi transferata temporar intr-un centru de retinere si arestare preventiva din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor in conditiile art. 43 alin. (2), numai dupa obtinerea avizului conform al judecatorului de supraveghere a privarii de libertate din penitenciarul unde executa pedeapsa .

(2) In situatia prevazuta la alin.(1), procurorul care supravegheaza sau efectueaza urmarirea penala formuleaza o cerere motivata. Judecatorul se pronunta in termen de 3 zile de la primirea cererii, stabilind si perioada pentru care condamnatul poate fi transferat.

(3) Prevederile art. 43 alin. (5) se aplica in mod corespunzator.

Art. 100

Dosarul individual al persoanei retinute sau arestate preventiv

(1) Administratia centrului de retinere si arestare preventiva sau a centrului de arestare preventiva completeaza pentru fiecare persoana retinuta sau arestata preventiv un dosar individual, la care se ataseaza dosarul prevazut in art. 41 alin. (2).

(2) Dosarul individual al persoanei retinute sau arestate preventiv cuprinde:

a) datele de stare civila si actul de identitate ale persoanei retinute sau arestate preventiv;

b) fotografii din fata si din profil;

c) copie de pe dispozitivul hotararii prin care s-a dispus arestarea preventiva, prelungirea sau mentinerea arestarii preventive;

d) ordonanta de retinere si mandatul de arestare preventiva;

e) anul, luna, ziua si ora la care a inceput executarea retinerii sau arestarii preventive;

f) cazierul judiciar;

g) fisa dactiloscopica;

h) documentele intocmite in urma examenelor medicale obligatorii prevazute in art. 65.

i) documentele din care rezulta indeplinirea obligatiilor prevazute in art. 56 alin. (1) - (3);

j) documentele referitoare la masurile luate de catre administratia centrului de retinere si arestare preventiva sau a centrului de arestare preventiva cu privire la exercitarea drepturilor persoanei retinute sau arestate preventiv;

k) documentele referitoare la acordarea recompenselor, dosarul disciplinar si sanctiunile disciplinare aplicate in timpul executarii retinerii sau arestarii preventive;

l) alte documente intocmite in timpul executarii retinerii sau arestarii preventive.

(3) Persoana retinuta sau arestata preventiv si aparatorul acesteia au acces, in prezenta persoanei anume desemnate de conducatorul centrului de retinere si arestare preventiva sau de arestare preventiva, la dosarul individual.

(4) Dosarul individual poate fi consultat de organele abilitate potrivit legii, fara acordul persoanei retinute sau arestate preventiv.

(5) Datele cu caracter personal ale persoanelor retinute sau arestate preventiv sunt confidentiale, potrivit legii.

ART. 101

Registrele privind persoanele retinute sau arestate preventiv

Administratia fiecarui centru de retinere si arestare preventiva si a fiecarui centru de arestare preventiva intocmeste urmatoarele registre privind persoanele retinute sau arestate preventiv:

a) registrul de evidenta a primirii persoanelor retinute sau arestate preventiv, in care se consemneaza anul, luna, ziua si ora la care persoana retinuta sau arestata a fost primita in centru;

b) registrul de evidenta a punerii in libertate a persoanelor retinute sau arestate preventiv;

c) registrul de evidenta a recompenselor;

d) registrul de evidenta a sanctiunilor disciplinare;

e) registrul de evidenta privind utilizarea mijloacelor de constrangere fizica.

Titlul VII

Dispozitii privind executarea masurilor educative

Capitolul I

Dispozitii generale

ART. 102

Principii

Principiile prevazute Titlul I se aplica in mod corespunzator si in cazul executarii masurilor educative.

ART. 103

Scopul executarii masurilor educative

Prin executarea masurilor educative se urmareste reintegrarea in societate a minorilor si responsabilizarea acestora, in vederea asumarii propriilor actiuni si a prevenirii savarsirii de noi infractiuni .

ART. 104





Afişează Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice