din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1977 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Norme metotologice Legea 330/2009, anexa nr. IV

Norme metotologice Legea 330/2009, anexa nr. IV

  Publicat: 22 Mar 2010       32626 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
NORME METODOLOGICE din 25 februarie 2010 pentru aplicarea unor dispozitii cuprinse in anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice

Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.

a)ministrul justitiei, pentru directorul general si directorii generali adjuncti ai Administratiei Nationale a Penitenciarelor;
b)directorul general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, pentru directorii si directorii adjuncti din unitatile subordonate, personalul din aparatul central al Administratiei Nationale a Penitenciarelor si personalul din Subunitatea de Paza si Escortare Detinuti Transferati;
c)directorii unitatilor subordonate, pentru restul personalului din subordine.
Art. 13
(1)Prima de pana la 50% se acorda functionarilor publici cu statut special si personalului civil din sistemul administratiei penitenciare care efectueaza lucrari de exceptie in sensul alin. (2) ori executa misiuni speciale in sensul alin. (3).
(2)Sunt considerate lucrari de exceptie acele lucrari care:
a)conduc la realizarea unor obiective cu impact deosebit asupra organizarii si functionarii structurilor din sistemul penitenciar;
b)necesita efectuarea unor activitati cu un grad ridicat de specializare;
c)sunt realizate in grupuri de lucru infiintate in vederea elaborarii unor proiecte importante, specifice sistemului penitenciar;
d)identifica noi surse de venituri.
(3)Sunt considerate misiuni speciale acele activitati care:
a)au un grad de complexitate mai mare decat atributiile prevazute in fisa postului;
b)implica existenta unor riscuri deosebite pentru siguranta personalului sau pentru functionarea in bune conditii a sistemului penitenciar.
Art. 14
(1)Prima prevazuta la art. 11 si procentul care se acorda se stabilesc la propunerea fundamentata si motivata in scris a superiorului ierarhic.
(2)Analiza indeplinirii conditiilor cerute se face in consiliul de conducere al unitatii, potrivit competentelor stabilite la art. 12 alin. (4), cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative.
(3)Plata primei de pana la 50% nu se acorda:
a)in toate situatiile in care nu se acorda salariul functiei de baza, respectiv salariul de baza;
b)pe timpul urmaririi penale si al judecatii.


CAPITOLUL V: Drepturile salariale cuvenite pe timpul studiilor, cursurilor si altor activitati de perfectionare sau formare continua - art. 22 alin. (1) si (2) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009


Art. 15
(1)Functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, pe timpul cat urmeaza cursuri de zi in cadrul institutiilor de invatamant superior, cu acordul si in interesul unitatilor in care sunt incadrati, beneficiaza de salariul de baza de incadrare avut la data inceperii cursurilor, cu exceptia indemnizatiei de conducere, precum si de celelalte drepturi aplicabile personalului din institutia de invatamant.
(2)Functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care urmeaza cursuri de cariera, precum si alte activitati de perfectionare sau formare continua beneficiaza de salariul de baza de incadrare avut la data inceperii cursurilor si de celelalte drepturi salariale avute.
(3)Pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, pe timpul cat se afla in situatia prevazuta la alin. (1) se emite ordin/decizie.
(4)In cazul in care functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare beneficiau si de alte indemnizatii sau sporuri ce nu fac parte din salariul de baza de incadrare, acestea nu se mai acorda pe timpul cat se afla in situatia prevazuta la alin. (1).
(5)Acordarea drepturilor aplicabile personalului din institutia de invatamant urmata de functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare in conditiile prevazute la alin. (1) se face pe baza adeverintelor eliberate in acest sens de institutia de invatamant respectiva.


CAPITOLUL VI: Salarizarea functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare pusi la dispozitie in situatii temeinic justificate, potrivit legii - art. 25 din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009


Art. 16
(1)Functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care sunt pusi la dispozitie ca urmare a neincadrarii in functii din diferite cauze neimputabile beneficiaza de salariul de baza de incadrare avut, cu exceptia indemnizatiei de conducere, precum si de celelalte drepturi salariale avute.
(2)Situatia ofiterilor si agentilor pusi la dispozitie in conditiile alin. (1) se solutioneaza in termen de 3 luni.


CAPITOLUL VII: Salarizarea functionarilor publici carora le inceteaza raporturile de serviciu - art. 26 alin. (1) si (4) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009


Art. 17
(1)Functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare carora le inceteaza raporturile de serviciu primesc salariul de baza de incadrare avut, precum si celelalte drepturi salariale avute, pana la sfarsitul lunii in care a avut loc incetarea raporturilor de serviciu .
(2)Pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare avansati in gradul profesional urmator si carora le-au incetat raporturile de serviciu cu aceeasi data, in conditiile alin. (1), salariul de baza de incadrare se stabileste, proportional, in raport cu noul grad profesional.
(3)Functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare carora le-au incetat raporturile de serviciu, din initiativa lor ori pentru motive imputabile acestora, primesc salariul de baza de incadrare avut, precum si celelalte drepturi salariale avute, pana la data incetarii raporturilor de serviciu .


CAPITOLUL VIII: Acordarea sporului prevazut la pct. 7 din anexa nr. IV/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 functionarilor publici cu statut special si personalului civil din sistemul administratiei penitenciare


Art. 18
(1)Functionarii publici cu statut special, precum si personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba, din Penitenciarul - Spital Poarta Alba, din Sectia Chilia Veche a Penitenciarului Tulcea si din Penitenciarul Codlea - Centrul de pregatire profesionala si recuperare a cadrelor de penitenciare Rodbav beneficiaza de un spor de izolare de pana la 20% din salariul functiei de baza, respectiv din salariul de baza .
(2)Sporul se prevede in ordinul sau in decizia de numire in functie, iar plata se face lunar, odata cu plata salariilor. Sporul de izolare se acorda pentru timpul efectiv lucrat in astfel de conditii .
(3)Acordarea sporului se suspenda in caz de absente nemotivate, concedii fara plata sau de frecventare a unor scoli ori cursuri de pregatire in afara localitatii in care personalul isi desfasoara activitatea . De asemenea, sporul nu se acorda pe timpul concediului de odihna, de studii sau pentru incapacitate temporara de munca .
(4)Functionarii publici care sunt trimisi in delegare sau detasati sa lucreze in locuri de munca din unitatile subordonate Ministerului Justitiei prevazute la alin. (1) sau in alte unitati in care se acorda spor pentru munca desfasurata in localitati sau in zone izolate beneficiaza de sporul acordat pentru personalul din unitatile respective.
(5)Plata sporului se face pe baza adeverintelor eliberate de institutiile respective, din care sa rezulte timpul efectiv lucrat (in zile si ore) in aceste locuri de munca, precum si procentul sporului.





Afişează Norme metotologice Legea 330/2009, anexa nr. IV pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norme metodologice    Norme metodologice Legea 330/2009    Legea 330/2009    Salarii    Salarizarea unitara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 9/2019 - RIL: activitatea desfasurata in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran nu poate fi considerata activitate desfasurata in "unitate miniera"
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Anulare decizie reincadrare data fiind lipsa unei norme legale care sa impuna transformarea functiei de conducere in functie de executie
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 146/2017, in sedinta publica din 24 februarie 2017

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Repararea integrala a prejudiciului presupune un calcul care se raporteaza la debitul restant, fara ca dobanda sa de calculeze asupra debitului care ar cuprinde actualizarea cu rata inflatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLuj Sectia I Civila, Decizia nr. 124/A/2016, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Concedierea salariatei gravide in perioada de proba si in concediu medical
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad, Sectia a III-a Contencios administrativ fiscal, litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1832 din 05.07.2016

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?
Sursa: Guvernul Romaniei