HG nr. 455/2011 privind tarifele de aeroport
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 346 din 18 mai 2011
(6) Modalitatea de furnizare si utilizare a informatiilor prevazute la alin. (4) si (5), inclusiv aplicarea unui tratament de confidentialitate cu privire la aceste informatii, se stabilesc prin acorduri incheiate intre administratorul aeroportului si utilizatorii acestuia.
Art. 9
(1) Modificarile sistemului sau nivelului tarifelor de aeroport se efectueaza de catre administratorul aeroportului, in situatia in care este posibil, in acord cu utilizatorii aeroportului.
(2) Pentru ducerea la indeplinire a dispozitiei alin. (1), administratorul aeroportului prezinta utilizatorilor aeroportului orice propunere de modificare a sistemului sau nivelului tarifelor de aeroport, impreuna cu motivele care stau la baza acestei propuneri, cu minimum 4 luni inainte de data prevazuta pentru intrarea in vigoare a modificarilor respective, cu exceptia cazului in care intervin imprejurari exceptionale, ce trebuie justificate fata de utilizatorii aeroportului.
(3) Dupa consultarea utilizatorilor aeroporturilor pe tema modificarilor propuse si prezentate conform prevederilor alin. (2), administratorul aeroportului adopta decizia privind modificarea sistemului sau nivelului tarifelor de aeroport, tinand cont, in situatia in care este posibil, de opiniile utilizatorilor.
(4) Decizia prevazuta la alin. (3) se publica pe pagina de internet a aeroportului si, in cazul in care nu exista nicio solicitare formulata in conformitate cu prevederile art. 10, in
Publicatia de informare aeronautica AIP a€” Romania, aplicandu-se de la data prevazuta in aceasta publicatie, dar nu mai devreme de doua luni de la data publicarii pe pagina de internet a aeroportului.
(5) In cazul in care nu s-a ajuns la un acord cu utilizatorii aeroportului asupra modificarii propuse, pe pagina de internet a aeroportului se publica justificarea corespunzatoare.
Art. 10
(1) In cazul unui dezacord intre administratorul aeroportului si utilizatorii aeroportului in ceea ce priveste o decizie adoptata privind modificarea sistemului sau a nivelului tarifelor de aeroport, orice parte implicata poate solicita, in scris si in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii deciziei pe pagina de internet a aeroportului, o investigatie din partea autoritatii independente de supraveghere, prevazuta la art. 14, in scopul analizarii justificarilor pentru modificarea sistemului sau a nivelului tarifelor.
(2) Autoritatea independenta de supraveghere solutioneaza dezacordul prevazut la alin. (1) pe baza unei proceduri proprii si a unor criterii prestabilite.
(3) Solicitarile transmise dupa termenul prevazut la alin. (1) sau care nu indeplinesc conditiile stabilite de autoritatea independenta de supraveghere pentru a fi admise nu se mai iau in considerare.
(4) O modificare a sistemului sau a nivelului tarifelor de aeroport, care face obiectul unei investigatii din partea autoritatii independente de supraveghere, ca urmare a unei solicitari depuse in conformitate cu prevederile alin. (1), nu se publica in
Publicatia de informare aeronautica AIP a€” Romania si nu produce efecte inainte ca autoritatea respectiva sa fi adoptat o decizie provizorie sau finala cu privire la aceasta.
(5) In termen de cel mult 4 saptamani de la data la care a fost primita o solicitare conform prevederilor alin. (1), autoritatea independenta de supraveghere adopta o decizie provizorie sau finala privind modificarea adusa sistemului sau nivelului tarifelor de aeroport care a facut obiectul investigatiei.
(6) Decizia finala privind modificarea adusa sistemului sau nivelului tarifelor de aeroport va fi adoptata de autoritatea independenta de supraveghere in termen de cel mult 4 luni de la data la care a fost primita o solicitare conform prevederilor alin. (1), termen ce poate fi prelungit cu maximum doua luni in situatii exceptionale si justificate in mod corespunzator.
(7) Decizia prevazuta la alin. (6) se comunica in scris tuturor partilor implicate si este obligatorie pentru acestea.
Art. 11
Administratorul aeroportului are obligatia de a se consulta cu utilizatorii aeroportului inainte de finalizarea planurilor si/sau a studiilor privind proiectele de infrastructuri noi.
Art. 12
(1) Administratorul aeroportului si reprezentantii sau asociatiile de utilizatori ai aeroportului pot negocia si incheia un acord privind nivelul calitativ al serviciilor furnizate in aeroport. Negocierile cu privire la nivelul calitativ al serviciilor pot avea loc in cadrul consultarilor prevazute la art. 8.
(2) Acordul prevazut la alin. (1) va stabili nivelul serviciilor ce urmeaza sa fie furnizate de catre administratorul aeroportului, luandu-se in considerare sistemul sau nivelul existent al tarifelor de aeroport, precum si nivelul serviciilor la care utilizatorii aeroportului au dreptul in schimbul tarifelor de aeroport.
Art. 13
(1) Administratorul aeroportului poate pune la dispozitia utilizatorilor servicii aeroportuare personalizate, precum si terminale sau parti din terminale dedicate, cu destinatie si nivel calitativ specifice.
(2) In cazurile prevazute la alin. (1) si fara a aduce atingere prevederilor art. 5, administratorul aeroportului este liber sa stabileasca nivelul tarifelor de aeroport, in mod diferentiat, in functie de calitatea si de natura serviciilor specifice, costurile acestora sau pe baza oricarei alte justificari obiective si transparente.
(3) Accesul la serviciile, terminalele sau partile din terminale specificate la alin. (1) este permis, in mod nediscriminatoriu, oricarui utilizator al aeroportului care solicita acest lucru.
(4) In cazul in care la serviciile aeroportuare personalizate si/sau terminalele ori partile din terminale dedicate, specificate la alin. (1), doresc sa aiba acces mai multi utilizatori ai aeroportului decat este posibil, date fiind constrangerile de capacitate, accesul se stabileste pe baza unor criterii relevante, obiective, transparente si nediscriminatorii, stabilite de catre administratorul aeroportului si aduse la cunostinta utilizatorilor.
Art. 14
(1) Se desemneaza Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" ca autoritate independenta de supraveghere, responsabila cu supravegherea aplicarii prevederilor prezentei hotarari.
(2) In vederea asigurarii independentei in exercitarea obligatiilor, competentelor si atributiilor ce decurg din prezenta hotarare, Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" nu are dreptul sa detina actiuni la aeroporturile din Romania sau transportatori aerieni, iar angajatii sai nu au dreptul sa faca parte din organele de conducere sau administrare ale acestora.
(3) Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" exercita toate obligatiile, competentele si atributiile ce decurg din prezenta hotarare pentru autoritatea independenta de supraveghere, in mod impartial si transparent.
(4) In scopul ducerii la indeplinire a prevederilor alin. (3), Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" are obligatia de a intocmi si de a publica pe pagina de internet proprie, in termen de 90 de zile de la publicarea prezentei hotarari, urmatoarele:
a) procedura de solutionare a dezacordurilor dintre administratorul aeroportului si utilizatorii aeroportului, precum si criteriile in raport cu care vor fi analizate aceste dezacorduri, prevazute la art. 10 alin. (2);
b) conditiile in care solicitarile de solutionare a unui dezacord sunt admise de autoritatea independenta de supraveghere in vederea investigarii, prevazute la art. 10 alin. (3).
(5) Procedura, conditiile si criteriile prevazute la alin. (4) trebuie sa fie nediscriminatorii, transparente si obiective.
(6) In urma unei cereri justificate, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii are dreptul de a aproba prin ordin aplicarea de catre Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" a unui tarif aeroporturilor si utilizatorilor aeroporturilor, pentru acoperirea costurilor acesteia ce decurg din desfasurarea activitatii de autoritate independenta de supraveghere .
(7) Ministerul Transporturilor si Infrastructurii comunica Comisiei Europene denumirea si adresa autoritatii independente de supraveghere, sarcinile si responsabilitatile atribuite acesteia, precum si masurile luate pentru a garanta conformitatea cu prevederile art. 11 alin. (3) din Directiva 2009/12/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 11 martie 2009 privind tarifele de aeroport.
Art. 15
In situatia in care se desfasoara o investigatie cu privire la temeiul modificarii sistemului sau nivelului tarifelor de aeroport, conform atributiilor prevazute la art. 10, autoritatea independenta de supraveghere are acces la informatiile necesare de care dispun partile implicate si are obligatia de a consulta toate partile implicate inaintea luarii unei decizii.
Art. 16
(1) Autoritatea independenta de supraveghere publica un raport anual privind activitatile sale.
(2) Autoritatea independenta de supraveghere coopereaza cu Comisia Europeana, inclusiv prin transmiterea informatiilor referitoare la punerea in aplicare a prezentei hotarari, progresele realizate, precum si eventuale propuneri de revizuire a Directivei 2009/12/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 11 martie 2009 privind tarifele de aeroport.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
