din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3145 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » OG 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile

OG 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile

  Publicat: 30 Aug 2011       15545 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OG 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile

Publicata in Monitorul Oficial nr. 608 din 29 august 2011

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Activitatea functional independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.

(5) Autoritatea competenta desemneaza dintre auditorii de securitate a aviatiei civile o persoana de contact pe durata desfasurarii in Romania a activitatii de evaluare a vulnerabilitatilor, pentru indeplinirea sarcinilor specifice.
(6) Persoana de contact desemnata in conformitate cu prevederile alin. (5) insoteste evaluatorii CEAC pe durata exercitarii de catre acestia a activitatii la fata locului in Romania.
(7) Auditorul national desemnat in conformitate cu prevederile alin. (2), coordonatorul national desemnat in conformitate cu prevederile alin. (3) si persoana de contact desemnata in conformitate cu prevederile alin. (5) beneficiaza de o indemnizatie stabilita in conformitate cu prevederile art. 8, pentru componentii echipei de audit .
(8) Autoritatea competenta asigura emiterea in timp util a documentelor de acces pe aeroport al inspectorilor Comisiei, potrivit prevederilor art. 9 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010, si a autorizatiilor de introducere de catre inspectorii Comisiei in zonele de securitate cu acces restrictionat si in partile critice ale zonelor de securitate cu acces restrictionat a obiectelor utilizate la executarea testelor, inclusiv articole interzise, potrivit prevederilor art. 9 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010.
(9) Prevederile alin. (8) se aplica in mod corespunzator si auditorilor OACI sau CEAC, pe durata efectuarii in Romania a auditului OACI sau CEAC, precum si evaluatorilor CEAC, pe durata efectuarii in Romania a evaluarii vulnerabilitatilor, cu exceptia prevederilor privind autorizatia de introducere a articolelor interzise.
(10) Autoritatea competenta intocmeste, tinand cont de datele pe care le detine si in baza datelor furnizate de operatorul aeroportuar, transportatorul aerian sau entitatea care aplica standarde de securitate aeronautica, supuse inspectiei Comisiei, planul de actiune pentru remedierea deficientelor si transmite, in termenul stabilit, potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) si (2) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010, raspunsul cerut de raportul de inspectie.
(11) Prevederile alin. (10) se aplica in mod corespunzator si in cazul planului de actiune pentru remedierea deficientelor constatate de auditorii OACI sau CEAC.
(12) Autoritatea competenta comunica dupa primirea raportului aspectele relevante care ii privesc pe operatorul aeroportuar, transportatorul aerian si entitatea care aplica standarde de securitate aeronautica, continute de raportul de inspectie a Comisiei ori de raportul de audit OACI sau CEAC, solicitand acestora datele corespunzatoare pentru intocmirea planului de actiune pentru remedierea deficientelor.
(13) In cazul raportului de evaluare a vulnerabilitatilor, autoritatea competenta dispune operatorului aeroportuar, transportatorului aerian si entitatii care aplica standarde de securitate aeronautica sa aplice masurile recomandate de evaluatorii CEAC si monitorizeaza aplicarea acestora.

Art. 5
(1) Controlul calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile se realizeaza prin activitati de monitorizare a conformitatii si expertize.
(2) Evaluarea conformitatii cu Regulamentul (CE) nr. 300/2008, cu normele de punere in aplicare a acestuia si cu Programul national de securitate a aviatiei civile se realizeaza in cadrul Programului de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile prin activitatile de monitorizare a conformitatii, respectiv audit de securitate, inspectie si test, potrivit prevederilor pct. 4.6. din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008.
(3) Auditul de securitate, inspectia si testul se executa de echipe formate din auditori de securitate a aviatiei civile.
(4) In echipa de test pot fi cooptate si persoane care nu detin calitatea de auditor de securitate a aviatiei civile.
(5) Activitatile de monitorizare a conformitatii se efectueaza in baza dispozitiei scrise a conducatorului structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente.
(6) Autoritatea competenta certifica auditorii de securitate a aviatiei civile, in baza criteriilor de calificare pentru auditori, prevazute la pct. 15 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008, prin emiterea unui certificat de auditor de securitate a aviatiei civile, al carui model se aproba prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
(7) Persoanele certificate ca auditori de securitate a aviatiei civile sunt evidentiate in Tabelul auditorilor de securitate a aviatiei civile, care este facut public si actualizat de autoritatea competenta, prin structura cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile.
(8) Dupa certificare, auditorilor de securitate a aviatiei civile le sunt interzise orice relatii contractuale sau pecuniare, directe sau indirecte, cu aeroporturile, operatorii sau entitatile care sunt supuse activitatilor de monitorizare efectuate de catre acestia.
(9) Nerespectarea de catre auditorii de securitate a aviatiei civile a prevederilor alin. (8) atrage suspendarea sau revocarea de catre autoritatea competenta a certificatului prevazut la alin. (6).
(10) Activitatile de monitorizare a conformitatii se efectueaza de catre personalul autoritatii competente care detine calificarea de auditor de securitate a aviatiei civile.
(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (10), in cazul stabilirii de catre Comisie a unor cerinte suplimentare fata de cele actuale, autoritatea competenta poate utiliza personal calificat corespunzator din afara structurilor proprii.

Art. 6
(1) Activitatile de monitorizare a conformitatii, prevazute la art. 5 alin. (2) se efectueaza in conformitate cu metodologia aprobata prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
(2) Frecventa auditului de securitate la aeroporturile civile din Romania, la transportatorii aerieni romani si la agentii abilitati cargo si postali este de cel mult 2 ani, iar la alte entitati care aplica standarde de securitate aeronautica la cel mult 3 ani.
(3) Auditul de securitate prevazut la alin. (2) se desfasoara in baza planului anual de efectuare a activitatilor de monitorizare a conformitatii in securitatea aviatiei civile, aprobat prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
(4) Frecventa inspectiei si a testului este stabilita prin dispozitia conducatorului structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente.
(5) Auditul de securitate prevazut la alin. (2) este efectuat de catre o echipa de audit, desemnata prin dispozitia conducatorului structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente.
(6) Inspectia si testul prevazute la alin. (4) sunt efectuate, dupa caz, de catre o echipa de inspectie sau de catre o echipa de test, desemnata prin dispozitia conducatorului structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente.
(7) Activitatea de monitorizare a conformitatii se finalizeaza cu un raport, semnat de toti membrii echipei, care trebuie sa contina, in cazul in care sunt constatate deficiente, recomandari pentru remediere. In cazul in care semnatarii raportului de audit au puncte divergente, acestea se consemneaza obligatoriu in raport, decizia finala apartinand sefului echipei.
(8) Activitatea de monitorizare a conformitatii se considera finalizata odata cu predarea raportului de catre echipele prevazute la alin. (5) si (6) structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente, care il transmite structurii supuse monitorizarii.
(9) Structura supusa monitorizarii inainteaza autoritatii competente, in termen de maximum 15 zile de la primirea raportului, un plan de actiune pentru remedierea deficientelor si/sau de aplicare a recomandarilor, dupa caz.
(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (9), in cazul constatarii unor deficiente grave, conducatorul structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente sau auditorul de securitate a aviatiei civile care indeplineste rolul de sef al echipei de audit sau inspectie poate solicita structurii monitorizate, printr-o notificare scrisa, remedierea deficientelor in termene mai scurte de 15 zile sau imediat.
(11) Autoritatea competenta decide asupra planului de actiune pentru remedierea deficientelor prevazut la alin. (9), decizie care devine obligatorie pentru emitentul acestuia.
(12) Autoritatea competenta monitorizeaza ducerea la indeplinire a planului de actiune pentru remedierea deficientelor prevazut la alin. (9).

Art. 7
(1) Raportul prevazut la art. 6 alin. (7), intocmit de echipa care efectueaza activitatea de monitorizare a conformitatii, apartine autoritatii competente.
(2) Structura cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente trebuie sa puna raportul prevazut la alin. (1) sau partile corespunzatoare ale acestuia, pe baza principiului ``nevoii de a cunoaste``, la dispozitia structurii supuse monitorizarii, altor structuri despre care aceasta considera ca au un interes legitim, persoanelor cu atributii si responsabilitati in securitatea aviatiei civile din cadrul autoritatii competente, precum si structurilor Uniunii Europene fata de care Romania are obligatii specifice conform regulamentelor Uniunii Europene.
(3) Planul de actiune pentru remedierea deficientelor prevazut la art. 6 alin. (9) apartine emitentului.
(4) Emitentul trebuie sa puna planul de actiune prevazut la art. 6 alin. (9) sau partile corespunzatoare ale acestuia pe baza principiului ``nevoii de a cunoaste``, la dispozitia autoritatii competente, persoanelor cu atributii si responsabilitati in securitatea aviatiei civile din cadrul structurii monitorizate emitente si din cadrul autoritatii competente, precum si structurilor Uniunii Europene fata de care Romania are obligatii specifice conform regulamentelor Uniunii Europene.

Art. 8
Pentru efectuarea activitatilor de monitorizare a conformitatii, membrii echipei de audit, membrii echipei de inspectie si membrii echipei de test beneficiaza de o indemnizatie al carei cuantum se stabileste de autoritatea competenta, prin ordin al conducatorului acesteia.

Art. 9
(1) Expertizele prevazute la pct. 9 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 se efectueaza de echipe desemnate de conducatorul structurii cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente si care sunt formate din auditori de securitate a aviatiei civile si personal apartinand altor autoritati publice, putand fi cooptati in echipele de expertiza si consultanti tehnici din cadrul entitatilor care au responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile.
(2) Expertizele se efectueaza in scopul identificarii vulnerabilitatilor in raport cu amenintarile interne si cu securitatea zonelor publice ale aeroportului.
(3) In cazul identificarii de vulnerabilitati, autoritatea competenta dispune masuri de protectie proportionale cu nivelul riscului.




Afişează OG 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Conventia de la Chicago    Aviatia civila    Legea 94/2009

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro