Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 504/2002, legea autovizualului

Legea nr. 504/2002, legea autovizualului

  Publicat: 16 Mar 2009       40435 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Legea nr. 504/2002, legea autovizualului
- Ultima modificare prin OUG nr. 181/2008
- Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 534 din 22/07/2002

Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana calificata sa distribuie ceva, calificata sa distribuie ceva.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, în forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
(termen CNA). Persoana fizica sau juridica avand responsabilitatea editoriala pentru alcatuirea serviciilor de programe destinate receptionarii de catre public si care asigura difuzarea acestora direct sau prin intermediul unui tert;
(termen CNA). Orice contributie facuta de o persoana fizica sau juridica neimplicata în activitati de radiodifuziune sau de televiziune ori în producerea operelor audiovizuale, daca aceasta contributie este destinata finantarii programelor audiovizuale,
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
(termen CNA). Persoana fizica sau juridica avand responsabilitatea editoriala pentru alcatuirea serviciilor de programe destinate receptionarii de catre public si care asigura difuzarea acestora direct sau prin intermediul unui tert;
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act adoptat de organele de stat,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
(termen CNA). Persoana fizica sau juridica avand responsabilitatea editoriala pentru alcatuirea serviciilor de programe destinate receptionarii de catre public si care asigura difuzarea acestora direct sau prin intermediul unui tert;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(termen CNA). Actul juridic prin care Consiliul National al Audiovizualului acorda unui radiodifuzor aflat în jurisdictia României dreptul de a difuza, într-o zona determinata, un anume serviciu de programe.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
(termen CNA). Actul juridic prin care Consiliul National al Audiovizualului acorda unui radiodifuzor aflat în jurisdictia României dreptul de a difuza, într-o zona determinata, un anume serviciu de programe.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(termen CNA). Actul juridic prin care Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii acorda titularului de licenta audiovizuala, în conditiile stabilite de aceasta, dreptul de a utiliza, pentru o perioada determinata, una sau mai multe frecvente radioelectrice, dupa caz, în conformitate cu licenta audiovizuala.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
(termen CNA). Captarea si transmiterea simultana a serviciilor de programe sau a unor parti importante din asemenea servicii, prin orice mijloace tehnice, în integralitatea lor si fara nici o modificare, difuzate de radiodifuzori si destinate receptionarii de catre public;
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, în forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
(termen CNA). Actul juridic prin care Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii acorda titularului de licenta audiovizuala, în conditiile stabilite de aceasta, dreptul de a utiliza, pentru o perioada determinata, una sau mai multe frecvente radioelectrice, dupa caz, în conformitate cu licenta audiovizuala.
Prevazuta in cap II, t. III, art. 130, C. proc. pen., partea generala; procedeu folosit de organele juridice in scopul aflarii adevarului
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.

CAP. 1
Dispozitii generale

ART. 1
In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. serviciu media audiovizual - serviciu aflat sub responsabilitatea editoriala a unui furnizor de servicii media, al carui obiectiv principal este furnizarea de programe in scop informativ, de divertisment sau educativ pentru publicul larg. Un astfel de serviciu media audiovizual este fie un serviciu de programe de televiziune/radiodifuziune, astfel cum este definit la pct. 2, fie un serviciu media audiovizual la cerere, astfel cum este definit la pct. 3, si/sau un serviciu media care constituie o comunicare comerciala audiovizuala, astfel cum este definita la pct. 15;
2. serviciu de programe de televiziune/radiodifuziune - serviciu media audiovizual liniar prestat de un radiodifuzor, in care programele sunt difuzate in succesiune continua, indiferent de modalitatea tehnica utilizata, avand un continut si un orar prestabilite, pentru vizionarea/audierea simultana de programe, pe baza unei grile de programe, sub o anumita denumire si identificat printr-o sigla, in cazul televiziunii, sau printr-un semnal sonor, in cazul radiodifuziunii;
3. serviciu media audiovizual la cerere - un serviciu media audiovizual neliniar, in care vizionarea de programe se face la cererea individuala a utilizatorului si la momentul ales de acesta, prestat de un furnizor de servicii media pe baza unui catalog de programe selectionate si puse la dispozitie de catre furnizorul de servicii media;
4. program - ansamblu de imagini in miscare, cu sau fara sunet, care constituie un intreg identificabil prin titlu, continut, forma sau autor, in cadrul unei grile ori al unui catalog realizat de un furnizor de servicii media audiovizuale, avand forma si continutul serviciilor de televiziune sau fiind comparabil ca forma si continut cu acestea;
5. serviciu generalist de televiziune sau de radiodifuziune - serviciu care difuzeaza cumulat si in proportii echilibrate programe audiovizuale cu continut informativ, educativ si de divertisment, in principalele domenii de interes si care se adreseaza majoritatii publicului;
6. serviciu comunitar de televiziune sau de radiodifuziune - serviciu care difuzeaza programe audiovizuale dedicate unui public apartinand unei comunitati specifice;
7. serviciu tematic de televiziune sau de radiodifuziune - serviciu care difuzeaza programe audiovizuale dedicate preponderent unui anumit domeniu si care se adreseaza unui segment al publicului;
8. serviciu de teletext - totalitatea informatiilor puse la dispozitia publicului sub forma de text, codificate in interiorul semnalului de imagine, care pot fi accesate cu ajutorul unui decodor standard al receptorului TV in momentul, pe durata si pentru continutul ales;
9. serviciu de videotext - totalitatea mesajelor puse la dispozitia publicului sub forma de text sau semne grafice, in cadrul unei grile ori al unui catalog, realizate de un furnizor de servicii media audiovizuale, avand forma si continutul transmisiunilor de televiziune sau fiind comparabil ca forma si continut cu acestea;
10. retransmisie - captarea si transmiterea simultana a serviciilor media audiovizuale liniare, furnizate de radiodifuzori si destinate receptionarii de catre public, prin orice mijloace tehnice, in integralitatea lor si fara nicio modificare a continutului;
11. responsabilitate editoriala - exercitarea unui control efectiv asupra selectionarii programelor si asupra organizarii acestora, fie intr-o grila cronologica, in cazul transmisiilor de televiziune, fie intr-un catalog, in cazul serviciilor media audiovizuale la cerere . In sensul dispozitiilor prezentei legi, responsabilitatea editoriala nu implica, prin sine si in mod necesar, un alt tip de raspundere juridica pentru continutul serviciilor furnizate;
12. furnizor de servicii media - persoana fizica sau juridica avand responsabilitate editoriala pentru alegerea continutului audiovizual al serviciului media audiovizual si care stabileste modul de organizare a acestuia;
13. radiodifuzor - furnizor de servicii media audiovizuale in domeniul serviciilor de programe de televiziune si/sau de radiodifuziune;
14. distribuitor de servicii - orice persoana care constituie si pune la dispozitia publicului o oferta de servicii de programe prin retransmisie, pe baza de relatii contractuale cu radiodifuzorii ori cu alti distribuitori;
15. comunicare comerciala audiovizuala - mesaje sonore sau in imagini, cu sau fara sunet, care sunt destinate sa promoveze, direct ori indirect, bunurile, serviciile sau imaginea unei persoane fizice ori juridice care desfasoara o activitate economica. Mesajele respective insotesc sau sunt incluse intr-un program in schimbul unei plati ori contraprestatii sau in scopul autopromovarii. Formele de comunicatii comerciale audiovizuale includ publicitatea radiodifuzata si televizata, sponsorizarea, teleshoppingul, plasarea de produse si alte forme de publicitate;
16. comunicare audiovizuala cu continut comercial mascat - reprezentarea prin cuvinte sau imagini a bunurilor, serviciilor, numelui, marcii ori activitatilor unui producator de bunuri sau furnizor de servicii in cadrul programelor, in cazul in care o astfel de reprezentare este destinata de catre furnizorul de servicii media audiovizuale unor scopuri publicitare nedeclarate si poate induce in eroare publicul cu privire la natura sa. Astfel de reprezentari sunt considerate intentionate mai ales atunci cand se fac in schimbul unei plati sau al unei contraprestatii;
17. publicitate televizata - orice forma de mesaj difuzat fie in schimbul unei plati, fie al unei contraprestatii sau difuzat in scopuri de autopromovare, de catre o persoana fizica ori juridica, publica sau privata, in legatura cu o activitate comerciala, ramura de activitate, meserie ori profesie, pentru a promova furnizarea de bunuri si servicii, inclusiv bunuri imobiliare, drepturi si obligatii;
18. publicitate subliminala - orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a putea fi perceputi in mod constient, dar care poate influenta comportamentul economic al publicului;
19. sponsorizare - orice contributie a unei persoane juridice publice sau private ori a unei persoane fizice neangajate in activitati de furnizare de servicii media audiovizuale sau in realizarea de opere audiovizuale, la finantarea de programe media audiovizuale in vederea promovarii numelui, marcii, imaginii, activitatii ori produselor proprii;
20. teleshopping - oferta directa transmisa publicului in vederea furnizarii de bunuri sau servicii, inclusiv bunuri imobiliare, drepturi si obligatii, in schimbul unei plati;
21. plasare de produse - orice forma de comunicare comerciala audiovizuala constand in includerea unui produs, serviciu sau a marcilor acestora ori in referirea la acestea, prin inserarea in cadrul unui program, in schimbul unei plati sau contraprestatii;
22. telepromovare - forma de publicitate realizata prin inserarea in programe a unor secvente dedicate promovarii, de catre prezentatorii programelor, a unuia sau a mai multor produse ori servicii, secventele fiind separate de celelalte parti ale programului prin mijloace optice si/sau acustice;
23. publicitate interactiva - tehnica de difuzare a publicitatii televizate care permite telespectatorului sa opteze pentru accesul la publicitate prin intermediul unui serviciu media audiovizual nelinear, la momentul, pe durata si la continutul publicitar ales de acesta;
24. publicitate prin ecran partajat - tehnica de difuzare a publicitatii televizate, inclusiv a autopromovarii, sau a elementelor de identificare a sponsorului, care consta in difuzarea televizata simultana a continutului editorial si a continutului publicitar sau a mesajului relativ la sponsor, acestea din urma fiind demarcate prin mijloace optice si/sau acustice, astfel incat natura lor sa fie evidenta pentru public;
25. publicitate virtuala - tehnica de difuzare a publicitatii televizate care consta in prelucrarea imaginii, in cazul difuzarii de transmisii ale unor evenimente, prin inlocuirea imaginii panourilor publicitare expuse in incinta in care se desfasoara respectivele evenimente cu mesaje publicitare introduse de radiodifuzor sau prin suprapunerea de noi imagini cu astfel de mesaje in orice zona a imaginii transmise;
26. sponsorizare virtuala - tehnica de difuzare a elementelor de identificare a sponsorului, care consta in prelucrarea imaginii, in cazul difuzarii de transmisii ale unor evenimente, prin inlocuirea imaginii panourilor publicitare expuse in incinta in care se desfasoara respectivele evenimente cu mesaje relative la sponsori, introduse de radiodifuzor sau prin suprapunerea de noi imagini cu astfel de mesaje in orice zona a imaginii transmise;
27. durata programata - interval de timp care insumeaza durata efectiva a programului sau a transei de program si durata publicitatii televizate, difuzata, dupa caz, in interiorul acestora;
28. drepturi de exclusivitate - drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, in temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi in cauza, in vederea difuzarii televizate exclusive de catre acest radiodifuzor, pe o zona geografica determinata;
29. eveniment de importanta majora - orice eveniment care poate prezenta interes pentru o parte importanta a publicului si care este cuprins in lista aprobata prin hotarare a Guvernului, la propunerea Consiliului National al Audiovizualului;
30. licenta audiovizuala - actul juridic emis in baza deciziei Consiliului National al Audiovizualului, prin care se acorda unui radiodifuzor aflat in jurisdictia Romaniei dreptul de a difuza, intr-o zona determinata, un anume serviciu de programe; in functie de modalitatea tehnica de transmisie, licenta audiovizuala poate fi analogica sau digitala;
31. licenta de emisie - actul juridic prin care Autoritatea Nationala pentru Comunicatii acorda titularului de licenta audiovizuala sau, dupa caz, operatorului de multiplex de radiodifuziune/televiziune, in conditiile stabilite de aceasta, dreptul de a utiliza, pentru o perioada determinata, una sau mai multe frecvente radioelectrice, dupa caz, in conformitate cu licenta audiovizuala; in functie de modalitatea tehnica utilizata, licenta de emisie poate fi analogica sau digitala;
32. autorizatie de retransmisie - actul juridic emis in baza deciziei Consiliului National al Audiovizualului, prin care se acorda dreptul de retransmisie pe teritoriul Romaniei a unui serviciu de programe care nu se incadreaza in prevederile art. 75 alin. (1) si (2);
33. retea de comunicatii electronice - sistem de transmisie care permite transportul semnalelor electrice prin cablu, unde radio, mijloace optice sau electromagnetice, constituit in retele de comunicatii prin satelit, retele terestre fixe si mobile, inclusiv cele utilizate pentru difuzarea serviciilor de programe audiovizuale, indiferent de tipul de informatie transmisa;
34. multiplex digital terestru - grup de programe si servicii audiovizuale transmise prin emisie radioelectrica terestra, utilizand modulatie digitala in limitele unui canal de televiziune standard, avand acoperire nationala ori regionala prin folosirea unuia sau mai multor canale/frecvente radioelectrice;
35. operator de multiplex de radiodifuziune/televiziune - persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care detine licenta de emisie digitala si are dreptul de a opera o retea/statie de radiodifuziune sonora sau de televiziune, in conditiile legii, in scopul difuzarii programelor audiovizuale si a serviciilor auxiliare acestora;
36. codare - procedeu de prezentare a informatiei in format electronic printr-o serie de impulsuri discrete avand forma unor serii numerice;
37. criptare - modalitate de modificare a unui flux de informatii in format electronic dupa un algoritm prestabilit, in vederea protejarii acesteia la transmisia prin medii nesigure, reconstituirea informatiei initiale fiind posibila doar prin folosirea algoritmului initial;
38. sistem cu acces conditionat - orice modalitate tehnica sau dispozitiv prin intermediul caruia accesul sub o forma inteligibila la un serviciu protejat de difuzare a programelor de radio ori de televiziune se poate face in mod restrictionat, pe baza de abonament sau pe baza altei forme de autorizare individuala prealabila.

ART. 1^1
(1) In sensul prezentei legi, prin opere europene se intelege:
a) opere provenind din statele membre ale Uniunii Europene;
b) opere provenind din state europene terte - parti la Conventia Europeana a Consiliului Europei privind televiziunea transfrontiera, care indeplinesc conditiile prevazute la alin. (3);



Afişează Legea nr. 504/2002, legea autovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Legea nr. 504/2002, legea autovizualului
Articole Juridice

Stabilirea nivelului maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare pentru personalul incadrat in directiile generale de asistenta sociala si
Sursa:

Deciziile de stabilire a drepturilor salariale nu reprezinta acte administrative in sensul Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ
Sursa:

Ajutorul public judiciar – beneficiari, forme, conditii de acordare
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim



Jurisprudenţă

Cauza CEDO: Hulpe si altii impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Intinderea rolului activ al judecatorului in administrarea probelor in litigiile de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale

Decizia CCR nr. 387/2018 privind neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 53 alin. (1) teza intai din Codul muncii (varsta de pensionare a femeilor)
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Ştiri Juridice

MDRAP: Plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala
11 Oct 2018 | 390

Daune morale de 18.000 de lei pentru hartuirea salariatului la locul de munca
30 Sep 2018 | 956