CURTEA CONSTITUTIONALA In temeiul art. 76 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Plenul Curtii Constitutionale adopta prezenta hotarare .
Art. IRegulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 116 din 4 februarie 2005, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 33. i¿½ Serviciul grefa, registratura si arhiva efectueaza operatiunile privind primirea, inregistrarea, distribuirea, expedierea si arhivarea corespondentei, indosarierea actelor, pastrarea registrelor, precum si alte lucrari cu caracter auxiliar, necesare bunei desfasurari a activitatii Curtii Constitutionale." 2. Dupa articolul 33 se introduc 14 noi articole, articolele 33^1i¿½ 33^14, cu urmatorul cuprins: "Art. 33^1 Serviciul grefa, registratura si arhiva este compus din personalul auxiliar, in sensul dispozitiilor Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si curieri. Art. 33^2 Personalul Serviciului grefa, registratura si arhiva este condus de grefierul-sef si este coordonat de prim-magistratul-asistent. Art. 33^3 Personalul Serviciului grefa, registratura si arhiva are urmatoarele atributii: 1. Grefierul-sef: a) coordoneaza, indruma si controleaza activitatea personalului din subordine, in conformitate cu atributiile din prezentul regulament si cu fisa postului; b) asigura organizarea si desfasurarea sedintelor de judecata, luand masuri pentru inregistrarea si constituirea corespunzatoare a dosarelor aflate pe rolul Curtii, pentru intocmirea si transmiterea citatiilor; c) verifica si semneaza lista dosarelor care urmeaza a fi dezbatute in sedinta publica, respectiv a celor aflate in pronuntare; d) asigura realizarea corespunzatoare a activitatilor de grefa, registratura si arhiva, precum si a celei de curierat si de expediere a corespondentei Curtii; e) intocmeste adresa de comunicare si trimite actele adoptate de Curte spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I; f) restituie documentele inaintate Curtii Constitutionale din eroare; g) propune Plenului Curtii aprobarea programului de lucru al serviciului cu publicul; h) intocmeste si semneaza referatele de necesitate, notele de fundamentare si alte documente privind activitatea serviciului; i) certifica realitatea facturilor de plata care privesc serviciul; j) intocmeste planificarea serviciului de permanenta a personalului din subordine, cu avizul prim-magistratului-asistent, si o supune spre aprobare presedintelui Curtii; k) reprezinta serviciul in fata conducerii Curtii; l) propune secretarului general, cu consultarea primmagistratului- asistent, acordarea unor prime trimestriale si anuale. Propune prim-magistratului-asistent calificativele pentru activitatea profesionala desfasurata de catre personalul serviciului; activitatea profesionala desfasurata de catre grefierul-sef este evaluata de catre prim-magistratul-asistent, care propune secretarului general acordarea unor prime trimestriale si anuale; m) realizeaza nemijlocit lucrarile stabilite de presedintele Curtii Constitutionale si de prim-magistratul-asistent; n) executa si alte atributii date de conducerea Curtii. 2. Grefierii-registratori: a) primesc si inregistreaza scrisorile si adresele oficiale, petitiile si actele de sesizare a Curtii, le triaza pe categorii si tin evidenta acestora la zi; b) completeaza zilnic datele in registrele Curtii prevazute la art. 33^6 lit. a)i¿½c) si e); c) formeaza dosarele pentru sesizarile nou-intrate si le completeaza cu documentele sosite ulterior; d) organizeaza pastrarea dosarelor si a deciziilor pronuntate in arhiva curenta si asigura consultarea lor de catre parti sau reprezentantii acestora in incinta serviciului si in timpul programului de lucru cu publicul; e) asigura transferul dosarelor intre arhiva si cabinetele judecatorilor si magistratilor-asistenti; f) asigura distribuirea la cabinetele judecatorilor, la magistratii-asistenti si la serviciile Curtii, prin intermediul curierului, a corespondentei sosite pe adresa Curtii, precum si a materialelor ce alcatuiesc dosarele aflate pe rol, dupa consultarea magistratului-asistent desemnat in dosar; g) expediaza prin posta actele Curtii si restituie dosarele transmise Curtii; h) asigura multiplicarea actelor adoptate de Curte si le comunica persoanelor sau autoritatilor prevazute de lege; i) executa si alte atributii date de grefierul-sef. 3. Grefierii: a) intocmesc conceptele de citare si citatiile si le predau grefierului-registrator spre expediere catre parti; b) tin legatura, prin telefon, fax, telegrame sau e-mail, cu partile, cu instantele judecatoresti sau cu alte autoritati in vederea completarii actelor procedurale, intocmind notele doveditoare ale corespondentei; c) realizeaza lucrarile premergatoare sedintelor de dezbateri publice si de deliberare, asigurand, cu ajutorul personalului care asigura multiplicarea si a curierului, dupa caz, multiplicarea/scanarea, respectiv distribuirea la cabinetele judecatorilor si la magistratii-asistenti a actelor si documentelor care alcatuiesc dosarele de judecata; d) informeaza de indata magistratii-asistenti despre orice acte sosite la dosarele aflate pe rol; e) completeaza condica de sedinta si o aduc, impreuna cu dosarele aflate pe rol, la sedintele de judecata, la care asista obligatoriu un grefier; f) intocmesc lista dosarelor care urmeaza a fi dezbatute in sedinta publica, pe care o afiseaza la avizier si o predau curierului spre difuzare la cabinetele judecatorilor, la magistratiiasistenti in mod corespunzator, precum si la magistratiiasistenti- sefi si la prim-magistratul-asistent;