Legea 214/2011 pentru organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor
Publicata in Monitorul Oficial nr. 819 din 21 noiembrie 2011
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1
(1) Sunt supuse regimului de organizare, administrare si exploatare urmatoarele categorii de pajisti:
a) pajistile proprietate publica si privata a statului si pajistile comunale si urbane care fac parte din domeniul privat al statului si se afla in administrarea consiliilor locale respective;
b) pajistile in indiviziune care, fie prin lege, fie prin efectul actelor de proprietate sau acordul ulterior al coproprietarilor, se folosesc in comun in cadrul asociatiilor de pasunat constituite de catre acestia;
c) pajistile situate pe orice fel de terenuri din zonele montane, inclusiv golurile alpine, sau cele situate in zonele inundabile ale raurilor si in Lunca Dunarii, care nu intra in categoriile prevazute la lit. a) si b) si care sunt folosite numai in timpul prielnic pasunatului, apartinand domeniului public al statului;
d) pajistile proprietate privata a comunelor, oraselor sau, dupa caz, a municipiilor, aflate in administrarea primariilor, provenite din fostele izlazuri comunale, pajisti si terenuri arabile, care s-au aflat in folosinta cooperativelor agricole de productie;
e) pajistile comunelor, oraselor sau, dupa caz, ale municipiilor, aflate in administrarea primariilor, provenite din fostele izlazuri comunale, transmise unitatilor agricole de stat;
f) alte suprafete de pajisti proprietate privata, declarate de catre agricultori Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura in anul 2007.
(2) Pajistile prevazute la alin. (1) sunt, dupa caz, proprietate publica sau privata si constituie bunuri de interes national.
(3) Prevederile prezentei legi nu se aplica pajistilor care urmeaza sa fie impadurite, daca impadurirea se realizeaza cu respectarea conditiilor locale de mediu, exceptand plantatiile de brazi de Craciun si speciile cu crestere rapida, cultivate pe termen scurt.
Art. 2
In sensul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) pajiste a€” suprafata agricola de pasuni, fanete si izlazuri comunale consacrata productiei de iarba si de alte plante furajere erbacee, insamantate sau naturale, care nu fac parte din sistemul de rotatie a culturilor din exploatatii de cel putin 5 ani si care sunt administrate de catre agricultori pentru pasunatul animalelor si producerea de furaje, cu respectarea bunelor conditii agricole si de mediu;
b) iarba si alte plante furajere erbacee a€” toate plantele erbacee care se gasesc in mod natural pe pasuni, fanete si izlazuri comunale sau care sunt incluse in amestecurile specifice pentru insamantari si suprainsamantari, din familiile de graminee si de leguminoase utilizate ca furaje in hrana animalelor erbivore, pe baza carora se calculeaza productia, valoarea nutritionala a pajistei si capacitatea de pasunat;
c) faneata a€” suprafata agricola care, conform practicii agricole locale, este recunoscuta ca fiind destinata recoltarii de furaje pentru animale. Pajistile pot avea in decursul aceluiasi an utilizare mixta: pasune, fan si fan insilozat.
Art. 3
(1) Romania mentine si se asigura ca suprafetele declarate ca pajisti la 1 ianuarie 2007 sunt in continuare utilizate pentru cresterea animalelor si producerea de furaje.
(2) Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale este autoritatea competenta pentru mentinerea, intretinerea si utilizarea pajistilor.
Art. 4
Strategia de organizare tehnica, indrumare si controlul a administrarii si exploatarii pajistilor se stabileste prin norme metodologice, care sunt aprobate prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului administratiei si internelor.
Art. 5
(1) Pajistile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) si c) nu se vor instraina, nu se vor imparti, nu pot fi grevate de niciun drept real sau personal si nu li se va schimba categoria de folosinta.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) terenurile ocupate cu pajisti care, prin degradare sau poluare, si-au pierdut total sau partial capacitatea de productie.
(3) Pajistile prevazute la alin. (2) vor fi constituite in perimetrul de ameliorare de interes national, pe care se vor executa lucrari de repunere in valoare si amenajare, corespunzator reglementarilor legale in vigoare, fara schimbarea proprietarului.
Art. 6
(1) Pajistile impadurite pot fi readuse in circuitul pastoral, la propunerea camerelor agricole zonale si cu aprobarea camerelor agricole judetene, pe baza unor studii de transformare si a unor programe de imbunatatire si exploatare a acestora, intocmite de unitatile de specialitate autorizate, sau prin realocarea unor suprafete echivalente de pajisti.
(2) Pajistile cu jnepenisuri de limita nu fac obiectul studiilor prevazute la alin. (1).
(3) Recoltarea masei lemnoase de pe aceste terenuri se face cu respectarea normelor tehnice silvice de exploatare.
Capitolul II - Pajistile comunale si urbane
Art. 7
Pajistile comunale si urbane sunt acele pajisti care sunt proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale, dobandite prin contracte de vanzare-cumparare, prin donatie, prin rascumparare, prin legi de improprietarire si cu ocazia comasarii.
Art. 8
(1) Pajistile comunale si urbane se folosesc exclusiv pentru pasunat, ca fanete si pentru cultivarea plantelor erbacee specifice zonei, in vederea obtinerii de masa verde, fan sau seminte.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















