Legea achizitiilor publice, Actualizata 2014. OUG 34/2006
In cazul unei incalcari a prevederilor art. 205 alin. (1), art. 206 alin. (3), art. 2563 alin. (3), care nu face obiectul art. 28710 alin. (1) lit. b), instanta poate decide, dupa analizarea tuturor aspectelor relevante, daca va constata nulitatea contractului sau daca este suficient sa dispuna sanctiuni alternative precum cele prevazute la art. 28710 alin. (2).
Articolul 28712
(1)Prevederile art. 28710 alin. (1) lit. a) nu sunt aplicabile atunci cand autoritatea contractanta, considerand ca se incadreaza in una dintre situatiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta in care are dreptul de a nu transmite spre publicare un /o anunt / invitatie de participare, a procedat dupa cum urmeaza:
a)a publicat in mod voluntar in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene un anunt pentru asigurarea transparentei, prin care isi exprima intentia de a incheia contractul respectiv. Anuntul pentru asigurarea transparentei trebuie sa contina urmatoarele informatii: numele si datele de contact ale autoritatii contractante, descrierea obiectului contractului, justificarea deciziei autoritatii contractante de atribuire a contractului fara publicarea prealabila in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a unui anunt de participare, numele si datele de contact ale operatorului economic in favoarea caruia a fost luata o decizie de atribuire si, daca este cazul, orice alta informatie considerata utila de autoritatea contractanta;
b)a incheiat contractul respectand, din proprie initiativa, prevederile art. 205 alin. (1), termenele curgand in acest caz de la data publicarii anuntului prevazut la lit. a).
(2)In sensul prevederilor alin. (1) lit. a), publicarea anuntului si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu este necesara in urmatoarele situatii:
a)autoritatea contractanta se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea estimata a contractului de furnizare ori de servicii care urmeaza sa fie atribuit este mai mica decat echivalentul in lei al sumei de 130.000 euro;
b)autoritatea contractanta se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimata a contractului de furnizare sau de servicii care urmeaza sa fie atribuit/incheiat este mai mica decat echivalentul in lei al sumei de 400.000 euro;
c)valoarea estimata a contractului de lucrari care urmeaza sa fie atribuit/incheiat este mai mica decat echivalentul in lei al sumei de 5.000.000 euro.
Articolul 28713
Prevederile art. 28710 alin. (1) lit. c) nu sunt aplicabile atunci cand autoritatea contractanta, considerand ca a respectat prevederile art. 150 sau, dupa caz, ale art. 158-160, a procedat dupa cum urmeaza:
a)a comunicat ofertantilor implicati decizia de atribuire a contractului, cu respectarea prevederilor art. 206 alin. (1) si (2) si ale art. 207, sub rezerva dispozitiilor art. 208; si
b)a incheiat contractul respectand, din proprie initiativa, prevederile art. 205 alin. (1) si ale art. 206 alin. (3), termenele curgand in acest caz de la data transmiterii comunicarii prevazute la lit. a).
Articolul 28714
(1)Constatarea nulitatii contractului, in conditiile prevazute la art. 28710 alin. (1), se poate solicita si prin actiune separata, in termen de:
a)cel mult 30 de zile incepand cu ziua urmatoare:
- publicarii anuntului de atribuire a contractului, in conformitate cu prevederile art. 47 alin. (2), art. 48, 50 si 56, cu conditia ca respectivul anunt sa contina justificarea deciziei autoritatii contractante de a atribui contractul fara publicarea prealabila a unui anunt de participare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene; sau
- informarii de catre autoritatea contractanta a ofertantilor si candidatilor interesati cu privire la incheierea contractului, cu conditia ca informarea sa fie insotita de un rezumat al motivelor pertinente stabilite la art. 207, sub rezerva dispozitiilor art. 208. Aceasta optiune se aplica si in cazurile mentionate la art. 205 alin. (3) lit. c);
b)cel mult 6 luni incepand cu ziua urmatoare incheierii contractului, in cazurile in care nu au fost respectate conditiile prevazute la lit. a).
(2)Cererea introdusa dupa expirarea termenelor prevazute la alin. (1) se solutioneaza potrivit dispozitiilor art. 28711.
Articolul 28715
Hotararea se pronunta in termen de 3 zile de la inchiderea dezbaterilor si se comunica partilor in cel mult 5 zile de la pronuntare.
Articolul 28716
(1)Hotararea pronuntata in prima instanta poate fi atacata numai cu apel, in termen de 5 zile de la comunicare . Apelul se judeca de curtea de apel.
(2)Apelul nu suspenda executarea si se judeca de urgenta si cu precadere.
(3)In cazul admiterii apelului, instanta de apel va rejudeca in toate cazurile litigiul in fond .
Articolul 28717
(1)Cererile introduse, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, la instantele judecatoresti, avand ca obiect contractele care intra in sfera de aplicare a acesteia, precum si cele pentru repararea prejudiciului cauzat se taxeaza, in functie de valoare, dupa cum urmeaza:
a)pana la valoarea de 40.000 lei inclusiv - 1% din aceasta valoare;
b)intre 40.001 lei si 400.000 lei inclusiv - 400 lei + 0,1% din ceea ce depaseste 40.001 lei;
c)intre 400.001 lei si 4.000.000 lei inclusiv - 760 lei + 0,01% din ceea ce depaseste 400.001 lei;
d)intre 4.000.001 lei si 40.000.000 lei inclusiv - 1.120 lei + 0,001% din ceea ce depaseste 4.000.001 lei;
e)intre 40.000.001 lei si 400.000.000 lei inclusiv - 1.480 lei + 0,0001% din ceea ce depaseste 40.000.001 lei;
f)intre 400.000.001 lei si 4.000.000.000 lei inclusiv - 1.840 lei + 0,00001% din ceea ce depaseste 400.000.001 lei;
g)peste 4.000.000.000 lei - 2.200 lei.
(2)Cererile neevaluabile in bani se taxeaza cu 4 lei.
(3)Dispozitiile art. 14 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile.
Articolul 2881
Partile pot conveni ca litigiile in legatura cu executarea contractelor reglementate de prezenta ordonanta de urgenta sa fie solutionate prin arbitraj.
SECTIUNEA 10: Masuri privind operationalizarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor
Articolul 289
(1)Consiliul devine operational la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2)Pana la data de 31 decembrie 2006, Consiliul functioneaza fara personalitate juridica, iar finantarea cheltuielilor curente si de capital se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Autoritatii pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.
Articolul 290
(1)Consiliul are personalitate juridica, finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Consiliului se asigura de la bugetul de stat, presedintele acestuia avand calitatea de ordonator principal de credite.
(2)Pentru functionarea Consiliului, Guvernul va transmite in administrarea acestuia un imobil din domeniul public sau privat al statului.
(3)Guvernul, prin hotarare, poate aproba norme de aplicare a prevederilor alin. (1).
(4)Pana la dobandirea personalitatii juridice, propunerile pentru numirea membrilor Consiliului se inainteaza primului-ministru de catre presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, pentru candidatii declarati admisi la concurs potrivit dispozitiilor art. 261 alin. (1) si (2).
Articolul 291
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea presedintelui Consiliului.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















