Legea 32/2000, Actualizata 2016, privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor
(3) Disponibilitatile Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor pot fi plasate in instrumente purtatoare de dobanda la Trezoreria Statului si la institutii de credit, in instrumente ale pietei monetare, in titluri de stat sau titluri ale administratiei publice locale, precum si in alte plasamente sau alocari stabilite prin legislatia in vigoare.
CAPITOLUL III: Autorizarea asiguratorilor/reasiguratorilor
Art. 11
(1) Activitatea de asigurare in Romania poate fi exercitata numai de:
a) persoane juridice romane, constituite ca societati pe actiuni si/sau societati mutuale, autorizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor potrivit procedurii reglementate la art. 12;
b) asiguratori sau reasiguratori autorizati in statele membre, care desfasoara activitate de asigurare sau de reasigurare pe teritoriul Romaniei in conformitate cu dreptul de stabilire si libertatea de a presta servicii;
c) sucursale apartinand unor societati-mama guvernate de legi dintr-un stat tert, autorizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, potrivit procedurii prevazute la art. 12 si cu respectarea conditiilor stabilite potrivit cap. III2;
d) filiale ale unor asiguratori sau reasiguratori din state terte, autorizati de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, potrivit procedurii reglementate la art. 12;
e) asiguratori sau reasiguratori care adopta forma de companie europeana pe actiuni (SE - Societas Europaea) .
(2) Un asigurator nu poate fi inregistrat in registrul comertului fara avizul prealabil in vederea inregistrarii emis de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Art. 12
(1) Cererea de autorizare pentru desfasurarea activitatii de asigurare va fi transmisa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor in formatul si insotita de documentele prevazute de legislatia in domeniu .
(2) In cazul in care considera necesar, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate solicita informatii suplimentare, poate desfasura investigatii proprii sau cu sprijinul altor autoritati competente ori poate sa foloseasca informatii provenite din alte surse.
(3) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va decide asupra acordarii autorizatiei necesare desfasurarii activitatii de asigurare sau asupra respingerii cererii de autorizare, in termen de 4 luni de la data depunerii documentatiei complete.
(4) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate acorda autorizatia mentionata la alin. (3) in cazul indeplinirii cumulative a urmatoarelor conditii:
a) intocmirea pentru toate riscurile dintr-o clasa, iar in situatia in care asiguratorul doreste sa acopere numai anumite riscuri incluse in acea clasa, doar pentru acele riscuri, a unui studiu de fezabilitate care va cuprinde cel putin urmatoarele informatii si documente:
1. natura angajamentelor sau a riscurilor pe care asiguratorul isi propune sa le acopere;
2. metodele actuariale de calcul folosite pentru stabilirea rezervelor tehnice;
3. principiile programului de reasigurare si lista cu reasiguratorii, in conformitate cu normele emise in aplicarea prezentei legi;
4. componentele fondului de siguranta, in conformitate cu normele emise in aplicarea prezentei legi;
5. resursele financiare pentru acoperirea cheltuielilor si, in cazul asigurarii prevazute in anexa nr. 1 lit. B clasa nr. 18, resursele de care dispune asiguratorul pentru acordarea asistentei;
6. primele trei exercitii financiare, studiul de fezabilitate care va cuprinde si:
a) estimarea cheltuielilor aferente conducerii executive si a celor aferente functiilor de conducere specifice domeniului asigurarilor;
b) estimarea primelor si a daunelor;
c) bugetul de venituri si cheltuieli;
d) estimarea resurselor financiare necesare constituirii rezervelor tehnice si a marjei de solvabilitate;
7. un sistem de tehnologie a informatiei adecvat derularii optime a activitatii de asigurare pe care isi propune sa o practice, conform celor solicitate la pct. 1, in conformitate cu normele privind autorizarea asiguratorilor, emise in aplicarea prezentei legi;
b) in cazul practicarii clasei de asigurari generale nr. 18 - Asigurari de asistenta a persoanelor aflate in dificultate in cursul deplasarilor sau absentelor de la domiciliu ori de la locul de resedinta permanenta, studiul de fezabilitate prevazut la lit. a) cuprinde, pentru aceasta clasa, si urmatoarele informatii:
1. dovezi privind existenta personalului calificat;
2. dovezi privind dotarea cu echipamentul tehnic adecvat;
3. reteaua de asistenta ce urmeaza a fi folosita pentru indeplinirea obligatiilor aferente acestei clase de asigurari;
c) din studiul de fezabilitate prezentat rezulta ca societatea dispune de marja de solvabilitate minima;
d) capitalul social varsat de catre solicitant in contul unei banci autorizate de Banca Nationala a Romaniei sau, in cazul unei societati mutuale, fondul de rezerva libera varsat in conformitate cu prevederile legale din domeniu;
e) numele societatii nu induce in eroare publicul;
f) societatea va desfasura exclusiv activitate de asigurare;
g) in cazul unui asigurator strain, solicitantul trebuie sa demonstreze ca este legal constituit in tara de origine;
h) asiguratorii care solicita autorizarea pentru clasa nr. 10 de la lit. B din anexa nr. 1, exclusiv raspunderea transportatorului, trebuie sa numeasca un reprezentant de despagubiri in fiecare stat membru;
(41) Conditiile generale si specifice ale politelor de asigurare, valoarea primelor de asigurare, modul de calcul al primelor sau formularele si alte documente pe care un asigurator intentioneaza sa le utilizeze in relatiile sale cu asiguratii nu sunt supuse aprobarii prealabile sau informarilor sistematice.
(42) Avand in vedere principiile de supraveghere prudentiala, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate solicita, cu respectarea prevederilor alin. (41) , informatii privind bazele tehnice ale calculelor privind primele si rezervele tehnice, in vederea verificarii conformarii acestora cu principiile actuariale.
(43) Autoritatile competente ale statelor membre vor fi consultate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor inainte de a emite o autorizatie de functionare pentru un asigurator/reasigurator aflat in una dintre urmatoarele situatii:
a) este o filiala a unui asigurator/reasigurator autorizat intr-un alt stat membru;
b) este o filiala a unei societati de asigurare-mama a unui asigurator/reasigurator autorizat intr-un alt stat membru;
c) este controlat de aceeasi persoana fizica sau juridica de care este controlat un asigurator sau reasigurator in respectivul stat membru.
(44) Autoritatile competente care supravegheaza institutiile de credit sau societatile de servicii si investitii financiare dintr-un stat membru vor fi consultate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor inainte de a emite o autorizatie de functionare pentru un asigurator/reasigurator care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) este o filiala a unei institutii de credit sau a unei societati de servicii si investitii financiare autorizate in Uniunea Europeana; sau
b) este o filiala a unei companii de asigurare mama a unei institutii de credit sau a unei societati de servicii si investitii financiare autorizate in Uniunea Europeana; sau
c) este controlat de aceeasi persoana, fizica sau juridica, ce controleaza o institutie de credit sau o societate de servicii si investitii financiare autorizata in Uniunea Europeana.
(45) Autoritatile competente mentionate la alin. (43) si (44) vor fi consultate atat pentru evaluarea actionarilor, cat si a reputatiei si a experientei persoanelor semnificative implicate in conducerea unei alte entitati din cadrul aceluiasi grup .
(46) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va putea solicita autoritatilor competente in cauza orice informatii considerate relevante despre actionariatul unui asigurator/reasigurator sau despre reputatia si experienta persoanelor semnificative ale acestuia, atat in vederea emiterii unei autorizatii de functionare, cat si in ceea ce priveste evaluarea permanenta a modului de desfasurare a activitatii acelui asigurator/reasigurator, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
(5) Pentru asiguratorii din statele terte se adauga urmatoarele cerinte:

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















