Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php81/sess_948d4d4271f6be2f442388d034b0700f, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/euroavo/public_html/index.php on line 6

Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /var/cpanel/php/sessions/ea-php81) in /home/euroavo/public_html/index.php on line 6

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/euroavo/public_html/index.php:6) in /home/euroavo/public_html/index.php on line 9
Codul Fiscal, Actualizat 2017. Pagina 35



din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Codul Fiscal, Actualizat 2017

Codul Fiscal, Actualizat 2017

    81953 citiri       Secţiunea: Legislatie Fiscala  


CODUL FISCAL Actualizat 2017 (Legea 227/2015)

Actualizat prin:
Ordonanta de urgenta 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal (publicata in M. Oficial nr. 977 din 06 decembrie 2016)

Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Prevazuta in cap II, t. III, art. 130, C. proc. pen., partea generala; procedeu folosit de organele juridice in scopul aflarii adevarului
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Denumire generica data creditorului care isi transmite dreptul sau de creanta izvorat dintr-un anumit raport juridic obligational,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
In pofida crearii unei piete unice si a Uniunii economice si monetare, nu exista inca o politica comunitara adevarata cu privire la impozitare. Prevederi specifice sunt incluse in Articolele 90-93 ale Tratatului de constituire a Comunitatii Europene (fostele Articole 95-99), dar procedura de adoptare a deciziilor in ce priveste impozitarea impune votul in unanimitate in Consiliu. Pina acum, acest mecanism a functionat ca o frana in ce priveste adoptarea de reguli comune privind impozitarea directa si indirecta.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

c) venituri, sub forma diferitelor de pret pentru anumite bunuri, servicii si alte drepturi, primite de persoane fizice pensionari, fosti salariati, potrivit clauzelor contractului de munca sau in baza unor legi speciale;
d) venituri primite de persoane fizice reprezentand onorarii din activitatea de arbitraj comercial;
e) venituri obtinute de persoana fizica in baza contractului de administrare incheiat potrivit prevederilor Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata. Fac exceptie veniturile realizate din exploatarea si valorificarea masei lemnoase, definite potrivit legislatiei in materie, din padurile pe care contribuabili le au in proprietate, in volum de maximum 20 mc/an, care sunt neimpozabile;
f) veniturile distribuite persoanelor fizice membrii formelor asociative de proprietate - persoane juridice, prevazute la art. 26 din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor prevazute forestiere, solicitate potrivite Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat venituri neimpozabile realizate din:
1.exploatarea si valorificarea masei lemnoase, definite potrivit legislatiei in materie, din padurile pe care le ingrijesc in proprietate, in volum de maximum 20 mc/an, pentru fiecare membru asociat;
2.exploatarea masei lemnoase, definite potrivit legislatiei in materie, din padurile pe care le are in proprietate, in volum de maximum 20 mc/an, acordata fiecarui membru asociat;
g) veniturile din activitati, altele decat cele de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale si din drepturi de proprietate intelectuala, precum si activitati agricole, silvicultura si piscicultura, pentru care sunt aplicabile prevederile cap. II - Venituri din activitati independente si cap. VII - Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
h) bunurile si/sau serviciile primite de un participant la persoana juridica, acordate/furnizate de catre persoana juridica in folosul personal al acestuia;
i) suma platita unui participant la o persoana juridica, in folosul personal al acestuia, pentru bunurile sau serviciile achizitionate de la acesta, peste pretul pietei pentru astfel de bunuri ori servicii;
j) distribuirea de titluri de participare, definite la art. 7, efectuata de o persoana juridica unui participant la persoana juridica, drept consecinta a detinerii unor titluri de participare la acea persoana juridica, altele decat cele prevazute la art. 93 alin. (2) lit. f) ;
k) dobanda penalizatoare platita in conditiile nerespectarii termenului de plata a dividendelor distribuite participantilor, potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
l) veniturile obtinute de cedent ca urmare a cesiunii de creanta, respectiv de cesionare din realizarea venitului din creatia respectiva, inclusiv in cazul drepturilor de creanta salariale obtinute in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotar judecatoresti definitive si executorii, din patrimoniul personal. , altele decat cele care se incadreaza in categoriile prevazute la art. 61 lit. a) -h) si art. 62.
(3) Contribuabilii care obtin venituri din alte surse nu au obligatii de completare a Registrului de evidenta fiscala si de conducere a evidentei contabile.

Articolul 115: Calculul impozitului si termenul de plata
(1) Impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la momentul acordarii veniturilor de catre platitorii de venituri, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului brut pentru veniturile prevazute la art. 114 alin. (2) lit. a) -k) , precum si in normele metodologice elaborate in aplicarea art. 114.
(2) Impozitul calculat si retinut impozitul final.
(3) Impozitul astfel retinut se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Articolul 116: Declararea, stabilitatea si plata impozitului pentru unele venituri din alte surse
(1) Contribuabilii care realizeaza venituri din alte surse, altele decat cele prevazute la art. 114 alin. (2) lit. a) -k) , precum si in normele metodologice elaborate in aplicarea art. 114, au obligatia de a depune declaratia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
(2) Impozitul pe venit datorat se calculeaza de catre organul fiscal competent, pe baza declaratiei privind venitul realizat, prin aplicarea cotei de 16% asupra
: realizat, altele decat cele prevazute la art. 114 alin. (2) lit. l) ;
b) venitului impozabil determinat ca diferite intre veniturile si cheltuielile aferente tuturor operatiunilor efectuate in cursul anului fiscal, in cazul veniturilor din alte surse prevazute la art. 114 alin. (2) lit. l) .
(3) In cazul veniturilor prevazute la art. 114 alin. (2) lit. l) , veniturile reprezinta sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura, iar cheltuielile prezinta toate platile efectuate, in cursul unui an fiscal, din operatiunile respective, evidentiate in baza documentelor justificative.
La stabilirea veniturilor realizate/cheltuielilor efectuate ca urmare a cesiunii de creanta aferente unui imprumut sau in cazul realizarii venitului din creatia respectiva, incasarile si platile de principal efectuate in cursul anului fiscal nu vor fi luate in calcul.
(4) Impozitul reprezinta impozitul final. Contribuabilii nu au obligatia sa efectueze plati anticipate in cursul anului fiscal in contul impozitului anual datorat.
(5) Organul fiscal competent emite decizia de impunere, la termenul si in forma stabilitate prin ordin al presedintelui ANAF
(6) Impozitul de achitat conform deciziei de impunere anuala se plateste in termenul de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere. , perioada pentru care nu se calculeaza si nu se datoreaza stabilitate potrivit reglementarilor in materie privind colectarea creantelor bugetare.
(7) Contribuabilii prevazuti la alin. (1) nu au obligatii de completare a Registrului de evidenta fiscala si de conducere a evidentei contabile.

Articolul 117: Definirea si impozitarea veniturilor a caror sursa nu a fost identificata
Orice venituri constatate de organele fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala, a caror sursa nu a fost identificata cu o cota de 16% aplicata asupra bazei impozabile ajustate. Prin decizia de impunere organele fiscale vor stabili cuantumul impozitului si al accesoriilor.
CAPITOLUL XI: Venitul net anual impozabil

Articolul 118: Stabilirea venitului net anual impozabil
(1) Venitul net anual impozabil se stabileste de organul fiscal competent pe fiecare sursa din categoriile de venituri mentionate la art. 61 lit. a) , c) si f) prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale raportate.
(2) Veniturile din categoriile prevazute la art. 61 lit. a) , c) si f) , ce se realizeaza intr-o fractiune de an sau in perioade diferite ce prezinta fractiuni anuale ale aceluiasi an, se considera.
(3) Pierderea fiscala anuala inregistrata pe fiecare sursa din activitati independente, cedarea folosintei bunurilor si din activitati agricole, silvicultura si piscicultura se raporteaza si se compenseaza cu venituri obtinute din aceeasi sursa de venit din urmatorii 7 ani fiscali consecutivi.
(4) Pierderile din categoriile de venituri mentionate la art. 61 lit. a) , c) si f) provenind din strainatate se reporteaza si se compenseaza cu veniturile de aceeasi natura si sursa, realiza in strainatate, pe fiecare tara, inregistrate in urmatorii 7 ani fiscali consecutivi.
(5) Regulile de reportare a pierderilor sunt urmatoarele:
a) reportul se efectueaza cronologic, in functie de vechimea pierderii, in urmatorii 7 ani consecutivi;
b) dreptul la raport este personal si netransmisibil;
c) pierderea reportata, necompensata dupa expirarea perioadei prevazute la lit. a) , pierdere definitiva a contribuabilului.
(6) Prevederile alin. (1) -(5) nu se aplica in cazul veniturilor din activitati agricole definite la art. 103 alin. (1) , pentru care sunt stabilitate norma de venit.

Articolul 119: Stabilirea castigului net anual impozabil
(1) Castigul net anual impozabil din transferul titlurilor de valoare, din orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar se determina de organul fiscal competent ca diferenta intre castigul. net anual si pierderile reportate din anii fiscale anteriori rezultate din aceste operatii.
(2) Pierderea neta anuala din operatiuni definite la art. 91 lit. c) si d) stabilitatea prin declaratia privind venitul realizat se recupereaza din castigurile nete anuale obtinute in urmatorii 7 ani fiscali consecutivi.
(3) Regulile de reportare a pierderilor sunt urmatoarele:




Documente Atasate

Afişează Codul Fiscal, Actualizat 2017 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Fiscal    Legea 227/2015    Codul fiscal 2017    Codul fiscal actualizat 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Prima pagină » Legislaţie

   HEADLINE LEGISLATIE

Ultimele acte normative publicate:

MCP Avocați
Asistenţă juridică şi reprezentare litigii şi conflicte de muncă
www.mcp-avocati.ro
MCP Avocați
Avocat cu experiență în consultanță juridică și reprezentare în instanță
www.mcp-avocati.ro
Articole Juridice

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice