HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina
Actualizata prin:
- Ordonanta urgenta 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar (publicata in Monitorul Of. 249 din 14-apr-2009)
- Hotarirea 1268/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina (publicata in Monitorul Of. 700 din 15-oct-2008)
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 3 si 6, se constituie la nivel national o comisie de disciplina pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor judetelor si ale secretarului municipiului Bucuresti.
(2) Comisia prevazuta la alin. (1) se constituie prin ordin ai presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si are urmatoarea componenta:
a) un functionar public din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative;
b) un functionar public din cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, denumita in continuare Agentia;
c) un secretar al judetului, desemnat de majoritatea secretarilor judetelor si de secretarul municipiului Bucuresti.
(3) Comisia de disciplina prevazuta la alin, (1) are un secretar titular si un secretar supleant, numiti prin actul administrativ prevazut la aiin. (2) , la propunerea majoritatii functionarilor publici pentru care este constituita comisia de disciplina, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinnoirii mandatului. Secretarul titular al comisiei de disciplina si secretarul supleant nu sunt membri ai comisiei de disciplina.
(4) Prevederile art. 4 alin. (2) -(4) se aplica in mod corespunzator.
(5) Comisia prevazuta la alin. (1) isi desfasoara activitatea la sediul Agentiei.
Articolul 8
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 3, se constituie la nivel national o comisie de disciplina pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele inaltilor functionari publici, denumita in continuare comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici,
(2) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici este compusa din 5 inalti functionari publici, numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului internelor si reformei administrative. Cel putin unul dintre membrii comisiei are studii superioare juridice.
(3) Prevederile art. 4 alin. (2) -(4) se aplica in mod corespunzator.
(4) Secretariatul comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici este asigurat de Agentie . Secretarul titular si secretarul supleant se desemneaza prin ordin al presedintelui Agentiei.
(5) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici isi desfasoara activitatea la sediul Agentiei.
(6) Reprezentarea in instanta si apararea intereselor comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici se asigura de catre Secretariatul General al Guvernului.
(7) Comisia de disciplina pentru inaltii functionari publici si Agentia Nationala a Functionarilor Publici furnizeaza Secretariatului General al Guvernului datele si informatiile necesare pentru asigurarea reprezentarii in instanta a comisiilor.
(8) In cursul reprezentarii in instanta, Agentia Nationala a Functionarilor Publici colaboreaza cu Secretariatul General al Guvernului in vederea sustinerii apararii necesare.
SECTIUNEA 3: Competentele comisiilor de disciplina
Articolul 9
(1) Comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita pentru autoritatea sau institutia publica in cadrul careia este numit functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara la data savarsirii faptei sesizate.
(2) Comisia de disciplina inainteaza raportul de propunere a sanctiunii disciplinare aplicabile sau, dupa caz, raportul de clasare a sesizarii persoanei care are competenta legala de aplicare a sanctiunii disciplinare la momentul inaintarii acestui raport .
Articolul 10
(1) Comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita in cadrul autoritatii sau institutiei publice ierarhic superioare, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele urmatorilor functionari publici:
a) conducatori ai autoritatilor sau institutiilor publice aflate in subordinea ori sub autoritatea acesteia si adjuncti ai acestora, numiti prin act administrativ al autoritatii sau institutiei publice superioare;
b) conducatori ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si adjuncti ai acestora, numiti prin act administrativ al autoritatii sau institutiei publice superioare;
c) conducatori ai serviciilor publice infiintate in subordinea sau sub autoritatea autoritatilor administratiei publice locale, numiti prin act administrativ al autoritatii sau institutiei publice superioare.
(2) In situatia in care numirea in functia publica se face prin act administrativ al conducatorului altei autoritati sau institutii publice decat cea ierarhic superioara, comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita in cadrul autoritatii sau institutiei publice al carei conducator emite actul administrativ de numire.
(3) Comisia de disciplina competenta sa desfasoare procedura disciplinara este cea constituita:
a) potrivit art. 6, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale sesizate ca abateri disciplinare;
b) potrivit art. 7, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor judetelor si ale secretarului municipiului Bucuresti;
c) potrivit art. 8, pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele inaltilor functionari publici.
SECTIUNEA 4: Conditii de desemnare si mandatul membrilor comisiilor de disciplina
Articolul 11
(1) Poate fi desemnat membru in comisia de
disciplina functionarul public care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are o buna reputatie profesionala si o conduita corespunzatoare in exercitarea functiei publice;
b) are studii superioare;
c) este functionar public definitiv, numit pe perioada nedeterminata;
d) nu se afla in cazurile de incompatibilitate prevazute la alin. (4) .
(2) Cel putin unul dintre membrii comisiei de disciplina are studii juridice sau administrative.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) , in situatia in care nu exista cel putin un functionar public care are studii juridice sau administrative, in comisia de disciplina poate fi desemnat membru unul dintre functionarii publici incadrati pe functii publice din clasele I sau, dupa caz, a ll-a.
(4) Nu poate fi desemnat ca membru in comisia de disciplina functionarul public care se afla in urmatoarele cazuri de incompatibilitate:
a) este sot, ruda sau afin, pana la gradul al patrulea inclusiv, cu persoanele care au competenta legala de a numi membrii in comisia de disciplina, cu persoanele care au competenta legala de a aplica sanctiunea disciplinara sau cu ceilalti functionari publici desemnati membri in comisie;

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















