HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina
Actualizata prin:
- Ordonanta urgenta 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar (publicata in Monitorul Of. 249 din 14-apr-2009)
- Hotarirea 1268/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina (publicata in Monitorul Of. 700 din 15-oct-2008)
(4) Incetarea mandatului membrului comisiei de disciplina poate fi solicitata de orice persoana care sesizeaza existenta situatiei prevazute la alin. (1) lit. d) . Cererea de incetare se face in scris si se inainteaza comisiei de disciplina, impreuna cu orice probe doveditoare ale sustinerilor care fac obiectul cererii.
(5) Presedintele comisiei de disciplina convoaca ceilalti membri ai comisiei de disciplina pentru intocmirea unui raport . Raportul comisiei de disciplina se intocmeste in lipsa membrului care face obiectul cererii de incetare a mandatului de membru al comisiei de disciplina si se comunica:
a) persoanei prin al carei act administrativ s-a constituit comisia de disciplina;
b) membrului comisiei de disciplina care a facut obiectul cererii de incetare;
c) persoanei care a solicitat incetarea mandatului de membru al comisiei de disciplina, daca este alta decat cea prevazuta la lit. b) ;
d) membrului supleant, in cazul in care a fost numit in comisia de disciplina ca titular.
Articolul 16
(1) Secretarul titular si supleantul acestuia au, de regula, studii superioare juridice sau administrative.
(2) Secretarului titular si secretarului supleant li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 11-15.
Articolul 17
(1) Pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiei de disciplina, membrii, secretarul acesteia, precum si persoanele desemnate sa efectueze cercetarea administrativa in conditiile prevazute la art. 31 au dreptul la o indemnizatie lunara de 1%, care se aplica la salariul de baza al fiecaruia si se acorda in lunile in care comisia de disciplina isi desfasoara activitatea, respectiv in lunile in care persoanele din cadrul corpului de control au efectuat cercetarea administrativa. Sporul lunar se acorda de autoritatea sau institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea persoanele mentionate, pe baza certificarii de catre presedintele comisiei a desfasurarii activitatii comisiei pe luna respectiva.
(2) Pentru participarea la lucrarile comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici, membrii si persoanele care asigura secretariatul tehnic au dreptul la o indemnizatie reprezentand 1% din salariul de baza prevazut de lege pentru functia publica de secretar general din cadrul ministerelor.
(3) Indemnizatiile prevazute la alin. (2) se platesc de Agentie pe baza proceselor-verbale incheiate ca urmare a activitatii comisiei de disciplina pentru inaltii functionari publici.
(4) Membrii, secretarul comisiilor de disciplina care isi desfasoara activitatea in alte localitati decat cea de domiciliu, precum si persoanele desemnate sa efectueze cercetarea administrativa in conditiile prevazute la art. 31 beneficiaza de decontarea cheltuielilor de transport, cazare si diurna in conditiile stabilite pentru salariatii institutiilor publice.
(5) Decontarea cheltuielilor de transport, cazare si diurna, in conditiile prevazute la alin. (4) , se asigura de autoritatile sau institutiile publice in cadrul carora sunt numiti functionari publici membrii, secretarul comisiei de disciplina, precum si persoanele desemnate sa efectueze cercetarea administrativa potrivit prevederilor art. 31.
Articolul 18
Orice persoana care constata desemnarea unui membru al comisiei de disciplina sau al secretarului acesteia fara respectarea procedurii prevazute in prezenta hotarare se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, in conditiile prevazute de lege.
SECTIUNEA 5: Activitatea si atributiile comisiei de disciplina
Articolul 19
(1) Activitatea comisiei de disciplina are la baza urmatoarele principii:
a) prezumtia de nevinovatie, conform caruia functionarul public este considerat nevinovat pentru fapta sesizata ca abatere disciplinara comisiei de disciplina atat timp cat vinovatia sa nu a fost dovedita;
b) garantarea dreptului la aparare, conform caruia functionarul public are dreptul de a fi audiat, de a prezenta dovezi in apararea sa si de a fi asistat sau reprezentat pe parcursul procedurii de cercetare administrativa;
c) contradictorialitatea, conform caruia comisia de disciplina are obligatia de a asigura persoanelor aflate pe pozitii divergente posibilitatea de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legatura cu abaterea disciplinara pentru care a fost sesizata comisia de disciplina;
d) proportionalitatea, conform caruia trebuie respectat un raport corect intre gravitatea abaterii disciplinare, circumstantele savarsirii acesteia si sanctiunea disciplinara propusa sa fie aplicata;
e) legalitatea sanctiunii, conform caruia comisia de disciplina nu poate propune decat sanctiunile disciplinare prevazute de lege;
f) unicitatea sanctiunii, conform caruia pentru o abatere disciplinara nu se poate aplica decat o singura sanctiune disciplinara;
g) celeritatea procedurii, conform caruia comisia de disciplina are obligatia de a proceda fara intarziere la solutionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate si a procedurilor prevazute de lege si de prezenta hotarare;
h) obligativitatea opiniei, conform caruia fiecare membru al comisiei de disciplina are obligatia de a se pronunta pentru fiecare sesizare aflata pe rolul comisiei de disciplina.
(2) Comisia de disciplina isi desfasoara activitatea numai in baza unei sesizari, in limitele si raportat la obiectul acesteia.
(3) Competentele comisiei de disciplina se realizeaza prin exercitarea de catre membrii comisiilor a atributiilor care le revin, cu respectarea principiilor independentei, stabilitatii in cadrul comisiei, integritatii, obiectivitatii si impartialitatii in analizarea faptelor si luarea deciziilor.
(4) Refuzul unui membru al comisiei de disciplina de a-si exprima opinia sau abtinerea de la vot pe parcursul cercetarii administrative constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform legii.
Articolul 20
(1) In desfasurarea activitatii si indeplinirea atributiilor, membrii si secretarul comisiei de disciplina au urmatoarele obligatii:
a) sa asigure prin activitatea desfasurata respectarea legislatiei in vigoare, precum si aplicarea principiilor prevazute la art. 19 alin. (1) in derularea procedurii de cercetare administrativa;
b) sa aduca la cunostinta presedintelui comisiei de disciplina orice ingerinta in activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea sa le afecteze independenta sau impartialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
c) sa participe la sedintele de lucru, stabilite potrivit procedurii de cercetare administrativa;
d) sa respecte confidentialitatea deliberarilor si a datelor cu caracter personal, in conditiile legii;
e) sa nu isi exprime public opinia cu privire la procedurile aflate in derulare;
f) sa evite orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea si functionarul public a carui fapta a fost sesizata pe durata procedurii de cercetare administrativa;
g) sa respecte regimul incompatibilitatilor si al conflictului de interese si sa aplice prevederile legale privind modalitatile de evitare a conflictului de interese.
(2) Membrii comisiei de disciplina pot absenta de la sedintele de lucru stabilite potrivit procedurii de cercetare administrativa din motive obiective, aduse la cunostinta presedintelui comisiei de disciplina, in scris, cu cel putin doua zile inaintea sedintei comisiei de disciplina, fiind inlocuiti de membrii supleanti corespunzatori. in cazul in care in aceasta situatie se afla presedintele comisiei de disciplina, acesta va fi inlocuit de membrul supleant corespunzator. Presedintele comisiei de disciplina pentru sedinta respectiva se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia.
Articolul 21
Atributiile comisiei de disciplina sunt:

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
