Regulament de ordine interioara al parchetelor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007
b) indeplineste rolul de autoritate centrala in domeniul cooperarii judiciare internationale in materie penala in cazul cererilor care se refera la activitati de urmarire penala, cu exceptia cererilor de extradare, procedurilor de predare in baza unui mandat european de arestare si a cererilor privind transferul de persoane condamnate, in conditiile legii, ale normelor de drept international si, respectiv, ale instrumentelor relevante ale Uniunii Europene;
c) faciliteaza si accelereaza asistenta judiciara in materie penala in faza de cercetare si urmarire penala, inclusiv cu statele membre ale Uniunii Europene, prin punctele de contact din Reteaua Judiciara Europeana si Reteaua Judiciara Romana in materie penala;
d) asigura schimbul de date si de informatii cu Eurojust si cu institutiile similare din alte state cu privire la investigarea si urmarirea infractiunilor de competenta Ministerului Public, in conditiile legii;
e) executa lucrarile in materie de extradare si comisii rogatorii si tine evidenta conventiilor in care este stipulat principiul reciprocitatii, in acest domeniu;
f) asigura respectarea dispozitiilor cuprinse in acordurile de asistenta judiciara in materie penala;
g) urmareste respectarea de catre procurorii din cadrul Ministerului Public a procedurilor de lucru cu ofiterii de legatura desemnati pe langa ambasadele acreditate in Romania;
h) intocmeste lucrarile referitoare la preluarea activitatii de urmarire penala, recunoasterea hotararilor penale straine si transferarea condamnatilor in vederea executarii pedepsei in statul al carui cetatean este condamnatul;
i) realizeaza orice alte activitati dispuse de conducerea Ministerului Public;
j) indeplineste atributii ce revin Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ca autoritate centrala in cazul cererilor de supraveghere si urmarire transfrontaliera;
k) asista parchetele competente, atunci cand este cazul, in formularea si solutionarea cererilor de asistenta judiciara in materie penala din faza de cercetare si urmarire penala si incurajeaza, in masura posibilitatilor, contactul direct dintre acestea si cele din alte state membre ale Uniunii Europene;
l) asigura cooperarea cu misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, precum si cu misiunile diplomatice si oficiile consulare straine acreditate in Romania, in realizarea atributiilor diferitelor unitati de parchet referitoare la activitatea de urmarire penala;
m) faciliteaza si accelereaza cooperarea judiciara internationala in materie penala in faza de urmarire penala in cazul cererilor in care Romania este stat solicitant sau stat solicitat.
Sectiunea 3 - Biroul de relatii internationale si programe, altele decat programele PHARE
Art. 49
(1) Biroul de relatii internationale si programe, altele decat programele PHARE, este condus de un procuror sef birou .
(2) Biroul de relatii internationale si programe, altele decat programele PHARE, are urmatoarele atributii, cu exceptia cazului in care legea prevede altfel:
a) intocmeste si supune spre aprobare programul de cooperare dintre Ministerul Public si institutiile similare din strainatate ori organismele internationale si pregateste, in vederea negocierii si semnarii, proiectele protocoalelor de cooperare dintre Ministerul Public si institutiile similare din alte state;
b) urmareste modul de realizare a acordurilor si protocoalelor in vigoare;
c) se ingrijeste de redactarea lucrarilor care vizeaza cooperarea Ministerului Public cu organismele internationale si asigura participarea reprezentantilor parchetelor la conferintele, simpozioanele, intrunirile si alte asemenea manifestari in care se dezbat probleme specifice activitatii acestora;
d) urmareste intocmirea de rapoarte si informari in legatura cu vizitele efectuate in strainatate de reprezentantii Ministerului Public, pe care le prezinta conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
e) retine cele mai importante probleme, aspecte si concluzii desprinse din vizitele in strainatate ale reprezentantilor Ministerului Public si propune masuri pentru valorificarea lor in activitatea practica si in revistele de specialitate;
f) intocmeste periodic informari si studii in legatura cu reglementarile din legislatia statelor europene si a altor state privind institutia parchetului si face propuneri in vederea armonizarii legislatiei interne cu reglementarile internationale;
g) urmareste modul de participare a procurorilor la stagii de pregatire organizate in strainatate;
h) efectueaza traducerea unor materiale adresate Ministerului Public;
i) tine evidenta procurorilor care cunosc limbi straine si pot participa la activitatile organizate de Ministerul Public;
j) asigura legaturile cu misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, precum si cu misiunile diplomatice si consulatele straine acreditate in Romania, in realizarea unor atributii ale parchetelor;
k) sprijina activitatea de primire in audienta de catre conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a diplomatilor ori a reprezentantilor organismelor internationale si urmareste transmiterea in timp util a raspunsurilor;
l) din dispozitia conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, primeste in audienta pe membrii corpului diplomatic si consular strain din Romania, precum si pe reprezentantii organismelor internationale si redacteaza proiectele de raspunsuri scrise solicitate de acestia;
m) pregateste si furnizeaza informatiile solicitate de misiunile diplomatice si oficiile consulare acreditate in Romania si asigura rezolvarea cererilor autoritatilor, institutiilor, organismelor sau ale altor persoane straine, prin care se solicita Ministerului Public acte, date sau informatii care urmeaza sa fie utilizate in alte tari;
n) indeplineste atributiile de legatura cu Eurojust, prin punctul de contact al Romaniei la Eurojust;
o) initiaza, negociaza, incheie si asigura punerea in aplicare a programelor de asistenta, altele decat programele PHARE;
p) raspunde de organizarea unor activitati (conferinte, seminarii, simpozioane etc.) cu caracter international ce se desfasoara in Romania si care intereseaza Ministerul Public;
r) asigura pregatirea procurorilor romani pentru a face parte din structuri europene si internationale (Eurojust, Reteaua Judiciara Europeana, Ministerul Public European etc.);
s) intocmeste materialele si documentele solicitate de organismele prevazute la lit. r);
s) asigura primirea de catre conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a delegatiilor straine care viziteaza Romania la invitatia Ministerului Public sau a altor institutii, realizeaza lucrarile privind purtarea corespondentei oficiale cu acestia si ia masurile necesare pentru asigurarea de interpreti;
t) redacteaza lucrari privind cooperarea Ministerului Public cu organismele internationale;
u) indeplineste orice alte lucrari din domeniul de competenta, repartizate de conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitiei sau a serviciului.
Capitolul VIII - Directia de exploatare a tehnologiei informatiei
Sectiunea 1 - Atributiile, conducerea si structura
Art. 50
(1) Directia de exploatare a tehnologiei informatiei coordoneaza activitatea de informatica a Ministerului Public si monitorizeaza implementarea Strategiei de informatizare a sistemului judiciar din Romania, alaturi de toate unitatile implicate.
(2) Directia de exploatare a tehnologiei informatiei este condusa de un director, care are urmatoarele atributii, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel:
a) coordoneaza activitatea informatica;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
