Regulament de ordine interioara al parchetelor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007
d) transmite comunicate si buletine de presa, organizeaza conferinte de presa si interviuri si asigura reprezentarea Ministerului Public la manifestari care privesc activitatea parchetului;
e) prezinta procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cererile de interviuri ale reprezentantilor mass-media si propune locul si conditiile in care vor fi acordate;
f) realizeaza informarea si documentarea cu privire la activitatea de urmarire penala din care ar putea rezulta date si informatii de interes public;
g) intocmeste proiectele comunicatelor de presa, iar dupa aprobarea lor de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, le difuzeaza operativ mass-mediei;
h) monitorizeaza articolele din presa centrala si, cu sprijinul structurilor teritoriale, pe cele din presa locala, cu privire la reflectarea activitatii Ministerului Public si intocmeste zilnic o nota in acest sens;
i) realizeaza orice alte activitati dispuse de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Capitolul X - Departamentul economico-financiar si administrativ
Sectiunea 1 - Atributiile, conducerea si structura
Art. 54
(1) Activitatea economico-financiara si administrativa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie este realizata de Departamentul economico-financiar si administrativ.
(2) Departamentul economico-financiar si administrativ este condus de un manager economic subordonat procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) Managerul economic are urmatoarele atributii:
a) conduce si raspunde pentru activitatea Departamentului economico-financiar si administrativ al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
b) indeplineste, pe baza delegarii primite din partea ordonatorului principal de credite, calitatea de ordonator principal de credite;
c) organizeaza elaborarea, fundamentarea si prezentarea la organele abilitate a proiectului de buget anual, la termenele si in conditiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare;
d) coordoneaza activitatea de administrare a sediului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si ia masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii;
e) organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea Ministerului Public, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acestuia;
f) urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum si a celor constituite din veniturile proprii, potrivit legii;
g) organizeaza tinerea la zi a contabilitatii si controleaza efectuarea corecta a tuturor operatiunilor financiar-contabile in documentele specifice, precum si intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata;
h) organizeaza, indruma si coordoneaza activitatile de intretinere-deservire, transport si protectia muncii, precum si cele referitoare la prevenirea si stingerea incendiilor;
i) raspunde de gestiunea economico-financiara a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
j) asigura intocmirea lucrarilor de planificare financiara, potrivit dispozitiilor legale si metodologiei stabilite de Ministerul Finantelor Publice;
k) organizeaza, conduce si raspunde de activitatea contabila, in conditiile legii;
l) raspunde de organizarea evidentei contabile a mijloacelor bugetare;
m) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, in conditiile legii;
n) raspunde de organizarea evidentei cantitativ-valorice a bunurilor materiale, a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe, aflate in patrimoniul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
o) coordoneaza activitatea economico-financiara a serviciilor teritoriale, precum si de administrare a sediilor acestora, luand masuri pentru asigurarea conditiilor materiale corespunzatoare;
p) asigura efectuarea platii integrale si la timp a drepturilor banesti cuvenite personalului Ministerului Public;
r) intocmeste fisele de evaluare anuala a personalului din subordine;
s) se preocupa de pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului din cadrul departamentului, luand masurile care se impun;
s) indeplineste orice alte atributii dispuse de conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(4) Seful serviciu si seful birou au urmatoarele atributii:
a) organizeaza, coordoneaza, controleaza si raspund de activitatea intregului personal din subordine privind indeplinirea la timp si in mod corespunzator a atributiilor de serviciu;
b) repartizeaza personalului din subordine lucrarile de competenta serviciului ori biroului si il indruma in vederea solutionarii corecte si in termen a acestora;
c) solutioneaza unele lucrari ale serviciului ori biroului, in special acelea cu un grad de complexitate ridicat;
d) evalueaza anual activitatea personalului, conform fisei postului, sarcinilor de serviciu si metodologiei specifice de evaluare;
e) fac propuneri pentru premierea sau sanctionarea personalului din subordine;
f) raspund pentru indeplinirea atributiilor prevazute la lit. a)-e).
(5) Managerul economic organizeaza controlul financiar de gestiune pentru toate parchetele. In cadrul actiunilor de control se verifica respectarea normelor legale cu privire la:
a) existenta, integritatea, pastrarea si paza bunurilor detinute cu orice titlu;
b) utilizarea valorilor materiale de orice fel, casarea si declasarea bunurilor materiale;
c) efectuarea, in numerar sau prin cont, a incasarilor si platilor de orice natura, inclusiv a salariilor si retinerilor din salariu, precum si a altor obligatii fata de personal;
d) intocmirea si circulatia documentelor primare, tehnico-operative si contabile, precum si realitatea datelor inscrise in acestea.
Art. 55

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
