OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
(1) Consiliul judetean se dizolva de drept in conditiile art. 143 alin. (1).
(2) Presedintele consiliului judetean, vicepresedintii consiliului judetean, secretarul general al judetului, prefectul sau orice alta persoana interesata sesizeaza instanta de contencios administrativ cu privire la cazurile prevazute la alin. (1). Instanta analizeaza situatia de fapt si se pronunta cu privire la dizolvarea consiliului judetean. Hotararea instantei este definitiva si se comunica prefectului.
ARTICOLUL 184
Referendumul local la nivel judetean
(1) Consiliul judetean poate fi dizolvat prin referendum local la nivel judetean, organizat in conditiile legii. Referendumul se organizeaza ca urmare a cererii adresate in acest sens prefectului de cel putin 25% din numarul cetatenilor cu drept de vot, inscrisi in Registrul electoral cu domiciliul sau resedinta in unitatea administrativ-teritoriala.
(2) Cheltuielile pentru organizarea referendumului se suporta din bugetul judetean.
(3) Referendumul local la nivel judetean este organizat de o comisie, numita prin ordin al prefectului, compusa din prefect, un reprezentant al consiliului judetean desemnat prin hotarare a consiliului judetean si un judecator de la tribunal. Secretariatul comisiei este asigurat de institutia prefectului.
(4) Referendumul local la nivel judetean este valabil daca s-au prezentat la urne cel putin 30% din numarul total al locuitorilor cu drept de vot inscrisi in Registrul electoral cu domiciliul sau resedinta in unitatea administrativ-teritoriala. Activitatea consiliului judetean inceteaza inainte de termen daca s-au pronuntat in acest sens cel putin jumatate plus unu din numarul total al voturilor valabil exprimate, iar rezultatul referendumului a fost validat in conditiile legii.
ARTICOLUL 185
Organizarea alegerilor dupa dizolvarea consiliului judetean sau dupa validarea rezultatului referendumului
(1) In termen de maximum 90 de zile de la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti prin care s-a constatat dizolvarea consiliului judetean sau, dupa caz, de la validarea rezultatului referendumului, se organizeaza alegeri pentru alegerea unui nou consiliu judetean.
(2) Stabilirea datei pentru organizarea alegerii noului consiliu judetean se face de Guvern, la propunerea autoritatilor cu atributii in organizarea alegerilor locale pe baza solicitarii prefectului.
ARTICOLUL 186
Rezolvarea treburilor publice curente in cazul dizolvarii consiliului judetean
(1) Pana la constituirea noului consiliu judetean, problemele curente ale administratiei judetului sunt rezolvate de presedintele consiliului judetean sau, in absenta acestuia, de secretarul general al judetului care actioneaza pe baza unei imputerniciri speciale date de Guvern, prin ministerul cu atributii in domeniul administratiei publice.
(2) In situatia exceptionala in care consiliul judetean este dizolvat in conditiile art. 183 si 184, presedintele consiliului judetean se afla in imposibilitatea exercitarii atributiilor sale ca urmare a incetarii sau suspendarii mandatului sau ori a altor situatii prevazute de lege, iar functia de secretar general al judetului este vacanta, prefectul numeste prin ordin o persoana prin detasare, in conditiile partii a VI-a titlul II, care sa exercite atributiile de secretar general al judetului pentru a rezolva problemele curente ale judetului, pana la ocuparea functiei publice de conducere de secretar general al unitatii administrativ-teritoriale in conditiile legii.
(3) Persoana desemnata potrivit prevederilor alin. (2) trebuie sa indeplineasca conditiile de studii si vechime in specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea functiei de secretar general al unitatii administrativ-teritoriale prevazute la titlul VII al prezentei parti si la partea a VI-a titlul II.
(4) In situatia prevazuta la alin. (2), prin exceptie de la prevederile partii a VI-a titlul II din prezentul cod, concursul pentru ocuparea functiei de conducere de secretar general al judetului se organizeaza de catre institutia prefectului.
(5) Numirea in functia de secretar general al judetului se face, in situatia prevazuta la alin. (2) sau in situatia in care procedura de organizare a concursului a fost demarata anterior situatiei exceptionale prevazute la alin. (2), de catre prefectul judetului.
CAPITOLUL VII
Presedintele si vicepresedintii consiliului judetean
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
ARTICOLUL 187
Validarea alegerii presedintelui consiliului judetean, depunerea juramantului, intrarea in exercitiul de drept al mandatului de presedinte al consiliului judetean si durata mandatului presedintelui si al vicepresedintilor consiliului judetean
(1) Dispozitiile art. 149 se aplica in mod corespunzator pentru validarea mandatului de presedinte al consiliului judetean, validarea mandatului fiind realizata de catre tribunalul in a carui circumscriptie se afla unitatea administrativ-teritoriala. Incheierea de validare sau invalidare poate fi atacata de cei interesati la curtea de apel in a carei circumscriptie se afla tribunalul .
(2) Presedintele consiliului judetean depune juramantul prevazut la art. 117 in prima sedinta privind ceremonia de constituire a consiliului judetean sau in fata presedintelui tribunalului, in camera de consiliu, in cazul in care prima sedinta privind ceremonia de constituire a consiliului judetean nu are loc in termen de 60 de zile de la data alegerilor. Prevederile art. 150 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator.
(3) Durata mandatului presedintelui si al vicepresedintilor consiliului judetean este egala, de regula, cu durata mandatului consiliului judetean. In cazul in care mandatul consiliului judetean inceteaza inainte de expirarea duratei normale de 4 ani, inceteaza de drept si mandatul vicepresedintilor consiliului judetean fara vreo alta formalitate.
(4) Durata mandatului constituie vechime in munca si in specialitatea studiilor absolvite.
ARTICOLUL 188
Alegerea si eliberarea din functie a vicepresedintilor consiliului judetean
(1) Consiliul judetean alege dintre membrii sai 2 vicepresedinti.
(2) Vicepresedintii consiliului judetean se aleg prin vot secret, cu majoritate absoluta. Presedintele consiliului judetean desemneaza prin dispozitie care dintre cei doi vicepresedinti exercita primul atributiile sale in alte cazuri de absenta decat cele prevazute la art. 192 alin. (1).
(3) Pe durata exercitarii mandatului, vicepresedintii consiliului judetean isi pastreaza statutul de consilier judetean fara a beneficia de indemnizatia aferenta acestui statut, fiindu-le aplicabile incompatibilitatile specifice functiei de vicepresedinte al consiliului judetean prevazute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Eliberarea din functie a vicepresedintilor consiliului judetean se poate face de consiliul judetean, prin vot secret, cu majoritatea a doua treimi din numarul consilierilor in functie, la propunerea temeinic motivata a cel putin unei treimi din numarul acestora. Eliberarea din functie a vicepresedintilor consiliului judetean nu se poate face in ultimele 6 luni ale mandatului consiliului judetean.
(5) La deliberarea si adoptarea hotararilor care privesc alegerea sau eliberarea din functie a vicepresedintelui consiliului judetean participa si voteaza consilierul judetean care candideaza la functia de vicepresedinte al consiliului judetean, respectiv vicepresedintele consiliului judetean a carui eliberare din functie se propune.
ARTICOLUL 189
Indemnizatia presedintelui si a vicepresedintilor consiliului judetean
(1) Pe durata mandatului, presedintele si vicepresedintii consiliului judetean au dreptul la o indemnizatie lunara, stabilita potrivit legii privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
(2) Prevederile art. 153 alin. (2) se aplica presedintelui consiliului judetean si vicepresedintilor consiliului judetean in mod corespunzator.
SECTIUNEA a 2-a
Rolul si atributiile presedintelui consiliului judetean
ARTICOLUL 190
Rolul presedintelui consiliului judetean
(1) Presedintele consiliului judetean reprezinta judetul in relatiile cu celelalte autoritati publice, cu persoanele fizice si juridice romane si straine, precum si in justitie.
(2) Presedintele consiliului judetean raspunde in fata alegatorilor de buna functionare a administratiei judetene.
(3) Aparatul de specialitate al consiliului judetean este subordonat presedintelui consiliului judetean.
(4) Presedintele consiliului judetean asigura respectarea prevederilor Constitutiei, punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, a hotararilor consiliului judetean, precum si a altor acte normative.
ARTICOLUL 191
Atributiile presedintelui consiliului judetean

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















