din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2221 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

  Publicat: 09 Jan 2020       11302 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 10 din 08.01.2020

In vigoare de la 07 februarie 2020

1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

a) denumirea statului sau statelor membre gazda, dupa caz;

b) denumirea angajatorului si adresa sediului principal al acestuia;

c) principalele caracteristici ale schemei de pensii care urmeaza sa fie gestionata pentru angajator .

(4) In termen de 3 luni de la primirea tuturor informatiilor prevazute la alin. (3), autoritatea competenta din statul membru de origine verifica daca structura administrativa, situatia financiara a administratorului, reputatia si calificarile profesionale sau experienta persoanelor din structura de conducere a administratorului sunt compatibile cu activitatea transfrontaliera propusa si emite unul dintre urmatoarele documente:

a) o decizie motivata, in cazul in care constata ca activitatea administratorului este incompatibila cu activitatea transfrontaliera;

b) o comunicare continand informatiile prevazute la alin. (3), catre autoritatea competenta din statul membru gazda, cu informarea administratorului cu privire la aceasta, in cazul in care constata ca activitatea administratorului este compatibila cu activitatea transfrontaliera.

(5) In cazul in care autoritatea competenta din statul membru de origine nu transmite autoritatii competente din statul membru gazda comunicarea prevazuta la alin. (4) lit. b), aceasta prezinta administratorului solicitant motivele necomunicarii informatiilor, in termen de 3 luni de la data primirii tuturor informatiilor respective. Necomunicarea informatiilor da dreptul administratorului de a se adresa instantelor judecatoresti competente din statul membru de origine.

(6) Administratorii care desfasoara activitati transfrontaliere se supun cerintelor impuse de statul membru gazda in ceea ce priveste informarea participantilor, a viitorilor participanti si a persoanelor care primesc o pensie ocupationala, care se aplica activitatii transfrontaliere.

(7) Inainte ca un administrator sa inceapa sa desfasoare o activitate transfrontaliera, autoritatea competenta din statul membru gazda informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine, in termen de 6 saptamani de la primirea informatiilor prevazute la alin. (3), asupra dispozitiilor din legislatia privind munca si protectia sociala din statul membru gazda care sunt relevante pentru domeniul pensiilor ocupationale care reglementeaza schema de pensii administrata pentru un angajator si asupra cerintelor statului membru gazda privind informarea participantilor, a viitorilor participanti si a persoanelor care primesc o pensie ocupationala, care se aplica activitatii transfrontaliere. Autoritatea competenta din statul membru de origine comunica aceste informatii administratorului.

(8) La primirea informatiilor prevazute la alin. (7) sau daca nu primeste nicio informatie din partea autoritatii competente a statului membru de origine la expirarea perioadei prevazute la alin. (7), administratorul poate incepe sa desfasoare activitatea transfrontaliera, in conformitate cu dispozitiile din legislatia privind munca si protectia sociala din statul membru gazda care sunt relevante pentru domeniul pensiilor ocupationale si cu cerintele statului membru gazda privind informarea conform alin. (7).

(9) Autoritatea competenta din statul membru gazda informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine asupra oricaror schimbari semnificative survenite in dispozitiile din legislatia privind munca si protectia sociala din statul membru gazda relevante pentru domeniul pensiilor ocupationale, care pot afecta caracteristicile schemei de pensii in ceea ce priveste activitatea transfrontaliera, precum si asupra oricarei schimbari semnificative a cerintelor statului membru gazda privind informatiile prevazute la alin. (7). Autoritatea competenta din statul membru de origine comunica aceste informatii administratorului.

(10) Autoritatea competenta din statul membru gazda supravegheaza administratorul in permanenta in ceea ce priveste conformarea activitatilor sale cu dispozitiile din legislatia privind munca si protectia sociala din statul membru gazda care sunt relevante pentru domeniul pensiilor ocupationale si cu cerintele statului membru gazda privind informarea participantilor, a viitorilor participanti si a persoanelor care primesc o pensie ocupationala, care se aplica activitatii transfrontaliere. Daca supravegherea releva nereguli, autoritatea competenta din statul membru gazda informeaza fara intarziere autoritatea competenta din statul membru de origine, care, in colaborare cu autoritatea competenta din statul membru gazda, adopta masurile necesare pentru a determina administratorul sa puna capat incalcarii constatate. Masurile necesare pot consta inclusiv in interzicerea sau restrictionarea activitatii administratorului.

(11) Daca, in urma masurilor luate de autoritatea competenta din statul membru de origine sau deoarece aceasta nu a adoptat masuri adecvate, administratorul continua sa incalce dispozitiile aplicabile din legislatia privind munca si protectia sociala din statul membru gazda care sunt relevante pentru domeniul pensiilor ocupationale sau cerintele statului membru gazda privind informatiile, autoritatea competenta din statul membru gazda poate, dupa ce informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine, sa ia masurile necesare pentru a preveni sau sanctiona viitoare nereguli, inclusiv, daca este strict necesar, sa interzica administratorului sa furnizeze servicii pentru angajatorul din statul membru gazda.

(12) Autoritatea indeplineste rolul de autoritate competenta din statul membru de origine sau de autoritate competenta din statul membru gazda, dupa caz.

Articolul 93 - Transferuri transfrontaliere

(1) Un administrator poate sa transfere total sau partial pasivele unui fond, provizioanele tehnice si alte obligatii si drepturi, precum si activele aferente sau contravaloarea acestora catre un alt fond .

(2) In cazul in care A.S.F. indeplineste rolul de autoritate competenta din statul membru de origine, aceasta se asigura ca efortul financiar ce il presupune transferul nu este suportat de restul participantilor din fondul de la care se efectueaza transferul sau de participantii actuali si de beneficiarii fondului catre care se efectueaza transferul.

(3) Transferul este conditionat de acordul prealabil al majoritatii participantilor, in conformitate cu reglementarile emise de A.S.F.

Articolul 94 - Conditiile transferului

(1) Informatiile privind conditiile transferului sunt puse la dispozitia participantilor in timp util, de catre administratorul de la care se efectueaza transferul, inainte de depunerea cererii prevazute la alin. (3).

(2) Transferul total sau partial al pasivelor unui fond, al provizioanelor tehnice si al altor obligatii si drepturi, precum si al activelor aferente sau al numerarului echivalent acestora este autorizat de catre autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul, dupa obtinerea acordului prealabil al autoritatii competente din statul membru de origine al administratorului de la care se efectueaza transferul.

(3) Administratorul fondului catre care se efectueaza transferul trebuie sa depuna cererea de autorizare a transferului, iar autoritatea competenta din statul membru de origine al acestuia autorizeaza transferul sau respinge cererea de autorizare a transferului si comunica administratorului decizia, in termen de 3 luni de la data primirii cererii.

(4) Cererea de autorizare a transferului prevazuta la alin. (3) contine urmatoarele informatii:

a) acordul scris intre administratorul fondului de la care se efectueaza transferul si administratorul fondului catre care se efectueaza transferul, precizand conditiile transferului;

b) principalele caracteristici ale schemei de pensii a fondului la care se face transferul;

c) pasivele sau provizioanele tehnice care urmeaza sa fie transferate si alte obligatii si drepturi, precum si activele aferente sau numerarul echivalent acestora;

d) denumirile si localizarea sediilor principale ale administratorilor fondurilor implicate in transfer, precum si denumirea statului membru in care este inregistrat sau autorizat fiecare administrator;

e) sediul principal si denumirea angajatorului;

f) dovada acordului prealabil, in conformitate cu alin. (2);

g) atunci cand este cazul, denumirile statelor membre a caror legislatie privind munca si protectia sociala relevanta in domeniul schemelor de pensii ocupationale este aplicabila schemei de pensii in cauza.

(5) Autoritatea competenta din statul membru de origine in care se afla administratorul fondului catre care se efectueaza transferul transmite cererea prevazuta la alin. (3) autoritatii competente din statul membru de origine al administratorului fondului de la care se efectueaza transferul, fara intarziere, dupa primirea cererii.

(6) Autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul evalueaza daca:

a) toate informatiile prevazute la alin. (4) au fost furnizate de catre administratorul fondului catre care se efectueaza transferul;

b) structura administrativa, situatia financiara a administratorului fondului catre care se efectueaza transferul si reputatia, calificarea sau experienta profesionala a persoanelor care il gestioneaza sunt compatibile cu transferul propus;

c) interesele pe termen lung ale participantilor la fondul catre care se efectueaza transferul si partea transferata din fond, conform alin. (4) lit. c), sunt protejate in mod adecvat pe durata transferului si ulterior acestuia;

d) provizioanele tehnice ale administratorului fondului catre care se efectueaza transferul sunt integral finantate la data transferului, in cazul in care transferul are ca rezultat o activitate transfrontaliera;

e) activele care urmeaza sa fie transferate sunt suficiente si adecvate pentru a acoperi pasivele, provizioanele tehnice, precum si alte obligatii si drepturi care urmeaza sa fie transferate, in conformitate cu normele aplicabile in statul membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul.

(7) Autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului de la care se efectueaza transferul evalueaza daca:

a) in cazul unui transfer partial al pasivelor, provizioanelor tehnice si al altor obligatii si drepturi, precum si al activelor aferente sau al numerarului echivalent acestora apartinand fondului, interesele pe termen lung ale participantilor si beneficiarilor ramasi in fond sunt protejate in mod adecvat;

b) drepturile individuale ale participantilor sunt cel putin aceleasi in urma transferului;

c) activele fondului care urmeaza sa fie transferate sunt suficiente si adecvate pentru a acoperi pasivele, provizioanele tehnice, precum si alte obligatii si drepturi care urmeaza sa fie transferate, in conformitate cu legislatia aplicabila sistemului de pensii ocupationale.

(8) Autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului de la care se efectueaza transferul comunica rezultatele evaluarii prevazute la alin. (7) in termen de 8 saptamani de la primirea cererii prevazute la alin. (3) pentru a permite autoritatii competente din statul membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul sa ia o decizie in conformitate cu alin. (3).

(9) In cazul respingerii cererii de autorizare a transferului, autoritatea competenta a statului membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul isi motiveaza decizia in termenul de 3 luni prevazut la alin. (3).

(10) Decizia de respingere a cererii de autorizare a transferului sau nesolutionarea cererii de autorizare de catre autoritatea competenta a statului membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul face obiectul dreptului de a exercita o cale de atac in fata instantelor din statul membru de origine al respectivului administrator.

(11) Autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului de la care se efectueaza transferul cu privire la decizia prevazuta la alin. (3), in termen de 2 saptamani de la adoptarea respectivei decizii.

(12) In cazul in care transferul are ca rezultat o activitate transfrontaliera, autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului de la care se efectueaza transferul informeaza, in termen de alte 4 saptamani, autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul cu privire la cerintele din legislatia privind munca si protectia sociala relevante pentru domeniul pensiilor ocupationale in temeiul carora trebuie gestionata schema de pensii si cu privire la cerintele statului membru gazda privind informarea participantilor, a viitorilor participanti si a persoanelor care primesc o pensie ocupationala, care se aplica activitatii transfrontaliere.

(13) Autoritatea competenta a statului membru de origine al administratorului fondului catre care se efectueaza transferul comunica acestuia informatiile prevazute la alin. (12), in termen de o saptamana de la primire.

(14) La primirea deciziei de autorizare prevazute la alin. (3) sau in cazul in care nu se primeste nicio informatie cu privire la decizia din partea autoritatii competente din statul membru de origine al administratorului catre care se efectueaza transferul la expirarea perioadei prevazute la alin. (13), administratorul fondului catre care se efectueaza transferul poate incepe administrarea activelor si pasivelor, precum si a celorlalte drepturi si obligatii transferate.

(15) In cazul in care administratorul catre care se efectueaza transferul desfasoara activitati transfrontaliere, se aplica prevederile art. 92 alin. (9) - (11).

(16) A.S.F. indeplineste rolul de autoritate competenta din statul membru de origine sau de autoritate competenta din statul membru gazda, dupa caz.





Afişează Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2020    Lege pensii ocupationale    pensii ocupationale 2020    avocat pensii ocupationale    pensie ocupationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.