Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019
Documente atasate
| Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx |
Actualizat prin:
- Legea 387/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale
- Legea 348/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
a) concursul organizat in conditiile prevazute la art. 467;
b) concursul de promovare organizat in conditiile prevazute la art. 483;
c) mobilitate, in conditiile prevazute la art. 503;
d) exercitare cu caracter temporar, in conditiile prevazute la art. 509;
e) redistribuire din corpul de rezerva al functionarilor publici.
(3) Decizia privind alegerea uneia dintre modalitatile de ocupare a functiei publice din categoria inaltilor functionari publici prevazute la alin. (2) apartine persoanei care are competenta de numire in functia publica, la propunerea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia se afla functia publica vacanta .
(4) Pentru a ocupa, in conditiile alin. (2) lit. a) si b) , o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, persoana trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) conditiile prevazute la art. 465;
b) sa aiba studii universitare de licenta absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta;
c) sa fie absolvent cu diploma al studiilor universitare de master in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice sau cu diploma echivalenta conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea invatamantului superior nr. 199/2023;
d) sa fi absolvit programele de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, organizate de Institutul National de Administratie ori sa fi exercitat un mandat complet de parlamentar;
e) sa aiba cel putin 7 ani vechime in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice;
f) sa promoveze concursul organizat in conditiile prevazute la art. 467 sau art. 483.
Art. 395: Programele de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici
(1) Programele de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici se organizeaza de Institutul National de Administratie, in conditiile legii.
(2) La programele prevazute la alin. (1) pot participa doar persoane care au calitatea de functionar public la data inceperii acestora sau care au avut aceasta calitate pentru cel putin un an.
Art. 396: Competenta de gestionare a concursului de selectie si a concursului de promovare pentru functiile publice din categoria inaltilor functionari publici
(1) Concursul de selectie si concursul de promovare pentru ocuparea functiilor publice din categoria inaltilor functionari publici este gestionat de catre o comisie de concurs permanenta, independenta, denumita comisie de concurs, si, dupa caz, de comisia de solutionare a contestatiilor, potrivit atributiilor ce revin acestor comisii . Comisia de concurs, respectiv comisia de solutionare a contestatiilor sunt formate din 7 membri, numiti prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice. Membrii comisiilor au mandate de 5 ani.
(2) Atributiile comisiilor prevazute la alin. (1) se realizeaza cu respectarea principiilor independentei, stabilitatii in cadrul comisiei, integritatii, obiectivitatii si impartialitatii in luarea deciziilor.
(3) Comisia de concurs are urmatoarele atributii principale:
a) verifica indeplinirea conditiilor pentru ocuparea unei functii publice din categoria inaltilor functionari publici si selecteaza dosarele de concurs ale candidatilor;
b) stabileste subiectele pentru proba scrisa;
c) stabileste planul interviului si realizeaza interviul;
d) noteaza pentru fiecare candidat fiecare proba a concursului;
e) asigura, prin secretariatul comisiei, afisarea rezultatelor concursului;
f) formuleaza propunerea de numire a candidatului declarat admis, pe care o transmite, prin secretariatul comisiei, persoanei care are competenta legala de numire in functia publica;
g) elaboreaza regulamente cu privire la procedura de concurs, cu avizul Agentiei;
h) alte atributii prevazute de acte normative.
(4) Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la selectia dosarelor, precum si cu privire la notarea fiecarei probe a concursului;
b) asigura, prin secretariatul comisiei, afisarea rezultatelor contestatiilor;
c) alte atributii prevazute de acte normative.
(5) Poate fi desemnata ca membru in comisiile prevazute la alin. (1) , persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este cetatean roman sau cetatean al unui stat membru al Uniunii Europene;
b) are capacitate deplina de exercitiu;
c) este apt din punct de vedere medical si psihologic pentru exercitarea mandatului;
d) are studii superioare de licenta, atestate in conditiile legii;
e) nu face parte dintr-un partid politic sau dintr-o organizatie careia ii este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice;
f) nu a fost lucrator sau colaborator al Securitatii, in conditiile prevazute de legislatia specifica;
g) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea, si, dupa caz, nu a savarsit abateri disciplinare pentru care s-au aplicat sanctiuni disciplinare, pentru care nu a intervenit radierea in conditiile legii;
h) are o buna reputatie si o inalta competenta profesionala;
i) are competentele necesare evaluarii functionarilor publici.
(6) Mandatul de membru al comisiei de concurs si al comisiei de solutionare a contestatiilor inceteaza:
a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
b) in cazul in care nu mai indeplineste una dintre conditiile prevazute la alin. (5) ;
c) in cazul imposibilitatii exercitarii mandatului pe o perioada mai mare de 3 luni consecutive;
d) in cazul in care intervine un caz de incompatibilitate, potrivit legii;
e) este trimis in judecata pentru savarsirea unei infractiuni;
f) prin demisie, inaintata prim-ministrului;
g) in caz de deces.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
