din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3272 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » Norme metodologice Legea cimitirelor

Norme metodologice Legea cimitirelor

  Publicat: 10 Dec 2023       1923 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Documente atasate
ANEXE_legea_cimitirelor.docx
Hotararea 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice si sanitare privind serviciile funerare, inhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea si reinhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum si criteriile profesionale pe care trebuie sa le indeplineasca prestatorii de servicii funerare si nivelul fondului de garantare

Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. In industrie, grup de masini care lucreaza impreuna pentru realizarea unei anumite operatii tehnice.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Varsta, genul, inaltimea, lungimea bratului, capacitatea fizica,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ocupatia activitatea utila, aducatoare de venit (in bani sau in natura)
Ocupatia activitatea utila, aducatoare de venit (in bani sau in natura)
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,

3.(iii) copie de pe certificatul medical constatator al decesului;

d) produsele chimice folosite in imbalsamare/tanatopraxie vor fi pastrate in conditiile specificate in fisa de securitate si vor fi inscrise intr-un registru special de intrare-iesire pe care il pastreaza prestatorul de servicii funerare;

e) prestatorul de servicii funerare va avea in dotare spatii corespunzatoare, destinate activitatilor pe care le presteaza, si autovehicule special amenajate conform specificatiilor tehnice din anexa nr. 2, astfel:

1.(i) spatiul destinat activitatilor de servicii funerare are o suprafata de minim 30 m2, cu o zona de primire a clientilor si spatiu de prezentare a produselor;

2.(ii) spatiul pentru prestarea activitatilor de ingrijiri mortuare are o suprafata minima de 16 m2, cu dotarile prevazute la lit. f) ; in cazul in care acest spatiu este situat in continuarea spatiului prevazut la pct. (i) , se asigura un circuit separat de activitatea de primire a clientilor si prezentare a produselor;

3.(iii) in cazul in care prestatorul de servicii funerare realizeaza servicii de imbalsamare/tanatopraxie in zone rurale, unde nu exista un spatiu conform celui prevazut la pct. (ii) , si persoana decedata nu a suferit de o boala infectioasa, acestea pot fi realizate daca detine un autovehicul de asistenta funerara mobila dotat conform prevederilor pct. 1 din anexa nr. 2;

4.(iv) cel putin un autovehicul pentru transport cadavre, conform specificatiilor pct. 3 din anexa nr. 2; pentru ceremonia de inmormantare va fi folosit un autovehicul de parada funerara, in proprietate sau inchiriat, care va respecta prevederile pct. 2 din anexa nr. 2;

f) spatiile prevazute la lit. e) pct. (ii) vor asigura urmatoarele conditii igienico-sanitare:

1.(i) sursa de apa potabila;

2.(ii) racord la sistemul de canalizare prevazut obligatoriu cu filtru;

3.(iii) agregat frigorific mortuar pentru pastrarea corpului neinsufletit la o temperatura de 0-5A�C;

4.(iv) suprafete lavabile, podea cu sifon de pardoseala si panta de scurgere;

5.(v) conditii de microclimat;

6.(vi) grup sanitar prevazut cu dus si vestiar pentru angajati;

g) suprafetele de lucru din spatiul pentru imbalsamare/tanatopraxie vor fi dezinfectate zilnic si dupa fiecare manopera realizata, cu produse biocide, avizate/autorizate de Comisia Nationala pentru Produse Biocide, conform Hotararii Guvernului nr. 617/2014 privind stabilirea cadrului institutional si a unor masuri pentru punerea in aplicare a Regulamentului (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European si al Consiliului din 22 mai 2012 privind punerea la dispozitie pe piata si utilizarea produselor biocide, cu modificarile si completarile ulterioare;

h) prestatorul de servicii funerare are obligatia de a incheia contract cu firme specializate pentru colectarea deseurilor menajere si a deseurilor rezultate din activitatea de imbalsamare/tanatopraxie, asimilabile deseurilor medicale.

Art. 9

(1) In vederea obtinerii avizului consiliului local al unitatii administrativ-teritoriale in care isi desfasoara activitatea, prestatorul de servicii funerare intocmeste un dosar care sa contina:

a) documentele care atesta faptul ca personalul angajat cu atributii in prestarea de servicii funerare, pregatirea cadavrului si efectuarea de ingrijiri mortuare are competentele specifice necesare, conform prezentelor norme. Se excepteaza de la cerinta de competenta specifica persoanele care lucreaza in contabilitate, agenti de marketing, soferi, persoane care executa/decoreaza monumente funerare sau comercializeaza obiecte funerare;

b) dovada ca prestatorul de servicii funerare are cel putin 3 angajati, astfel:

1.(i) un tanatopractor cu diploma de absolvire a programului de formare teoretica si practica in urma caruia a obtinut dreptul de libera practica, in conformitate cu prezentele norme, angajat cu contract de munca, cu dreptul de a completa si semna certificatul de imbalsamare, conform formularului din anexa nr. 3;

2.(ii) minimum 2 persoane angajate cu norma intreaga, cu atributii in efectuarea transportului decedatului;

c) nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul local si are constituit fondul de garantare;

d) dovada detinerii spatiului corespunzator pentru desfasurarea obiectului de activitate, respectiv copie a autorizatiei sanitare de functionare emise de directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.

(2) Avizul consiliului local poate fi retras in cazul in care se constata nerespectarea conditiilor initiale care au stat la baza obtinerii avizului consiliului local al unitatii administrativ-teritoriale.

Art. 10

(1) Supravegherea medicala a prestatorilor de servicii funerare se efectueaza inainte de inceperea activitatii profesionale si in continuare, periodic, facand astfel posibila desfasurarea activitatilor fara afectarea starii de sanatate.

(2) Serviciile medicale profilactice prin care se asigura supravegherea sanatatii prestatorilor de servicii funerare sunt: examenul medical la angajarea in munca, de adaptare, periodic si la reluarea activitatii, supravegherea speciala si promovarea sanatatii la locul de munca .

(3) Tipul serviciilor medicale, si anume: clinice, paraclinice si de laborator se stabilesc de catre medicul de medicina muncii pentru fiecare prestator de servicii funerare in parte dupa vizitarea locului de munca, in functie de agentul la care este expus, de situatia speciala de munca, ocupatie/functie, conform prevederilor legale in vigoare.

(4) In urma examinarii medicale, prin fisa de aptitudine completata de catre medicul de medicina muncii se stabileste pentru fiecare prestator de servicii funerare aptitudinea in munca, reprezentand capacitatea lucratorului din punct de vedere medical de a desfasura activitatea la locul de munca respectiv.

(5) Rezultatele examenului clinic si ale celorlalte examene medicale se inregistreaza in dosarul medical individual .

(6) Pentru promovarea masurilor privind adaptarea la munca a prestatorilor de servicii funerare si pentru imbunatatirea conditiilor de munca, medicii de medicina muncii desfasoara activitati de consiliere privind sanatatea si igiena ocupationala a prestatorilor de servicii funerare, colaborand cu responsabilii de securitate in munca .

(7) Supravegherea medicala a prestatorilor de servicii funerare se asigura prin structurile medicale de medicina muncii.

(8) Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca, inclusiv dotarea cu echipament de munca si echipament individual de protectie conform legislatiei in vigoare.

Art. 11

Prestatorii de servicii funerare pastreaza si arhiveaza contractele de prestari servicii si copii ale documentelor fiscale timp de 5 ani.

CAPITOLUL II:Criteriile profesionale pe care trebuie sa le indeplineasca prestatorii de servicii funerare

Art. 12

(1) Scoala Nationala de Sanatate Publica Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti, denumita in continuare SNSPMPDSB, prin Centrul National de Dezvoltare Profesionala in Domeniul Sanitar organizeaza la nivel national programele de formare a autopsierilor, respectiv a tanatopractorilor, precum si formarea formatorilor in domeniile autopsie, respectiv tanatopraxie si certifica absolventii acestor programe, care au promovat evaluarea finala organizata conform prezentelor norme.

(2) Ministerul Sanatatii prin SNSPMPDSB - Centrul National de Dezvoltare Profesionala in Domeniul Sanitar acrediteaza formatorii pentru formarea autopsierilor, respectiv formarea tanatopractorilor si coordoneaza pregatirea lor profesionala.

(3) Comisia de specialitate de medicina legala a Ministerului Sanatatii desemneaza un responsabil national care va incheia un parteneriat cu SNSPMPDSB in vederea organizarii programelor de formare pentru autopsieri si tanatopractori.

(4) Programele de formare pentru autopsieri si tanatopractori sunt organizate in parteneriat cu institutele de medicina legala din centrele universitare Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, Craiova si Targu Mures si serviciile de medicina legala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti care pot oferi atat baza practica, cat si posibilitatea participarii cadrelor universitare, precum si cu alti furnizori de formare acreditati in domeniul autopsierii sau tanatopraxiei, entitati publice si/sau private, in baza unor curricule de pregatire diferentiate, cu caracter national, aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme, la propunerea SNSPMPSDB si Institutului National de Medicina Legala, denumit in continuare INML.

(5) Programele de formare sunt sustinute de cadre universitare si formatori acreditati in domeniul autopsierii si tanatopraxiei in baza unor curricule de pregatire elaborate de responsabilul national desemnat.

(6) Responsabilul national desemnat conform alin. (2) elaboreaza curriculumul de pregatire atat pentru ocupatia de autopsier, cat si pentru ocupatia de tanatopractor.

(7) Curriculumul de pregatire pentru autopsier si tanatopractor va cuprinde o parte teoretica cuprinzand teoria ingrijirilor conservatoare si de tanatopraxie, anatomia, notiuni de medicina legala si anatomie patologica, microbiologie, toxicologie, histologie, legislatia specifica, etica funerara si o parte practica:

a) in cazul curriculei de autopsier, partea practica va fi centrata pe tehnica autopsiei completata cu cunostinte de tanatopraxie;

b) in cazul curriculei de tanatopractor, partea practica se va axa pe dobandirea de abilitati avansate de tanatopraxie, reconstructie si estetica mortuara, in centrele de pregatire practica.

(8) Curriculumul de pregatire va contine:

a) conditiile de inscriere la program;

b) nominalizarea centrelor de pregatire teoretica si de pregatire practica publice si private acreditate care au in dotare baza tehnico-materiala necesara pentru derularea pregatirii in domeniu;





Documente Atasate
ANEXE_legea_cimitirelor.docx

Afişează Norme metodologice Legea cimitirelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 102/2014    cimitir    opere comemorative de razboi    lucrari funerare supraterane    lucrari funerare subterane

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Cum obtii autorizarea executarii lucrarilor de constructii? Ghid actualizat 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Limitele juridice ale dreptului de proprietate privata (Art. 602 - 630 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Lista bunurilor care alcatuiesc domeniul public al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Lucrari care se pot efectua fara autorizatie de costructie
Sursa: EuroAvocatura.ro