Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024
Documente atasate
| Anexe_Codul_Fiscal_2024.docx |
Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
4.evidente ale marfurilor livrate navelor, aeronavelor sau instalatiilor offshore detinute de operatorii economici;
5.alte dovezi acceptabile pentru autoritatile din statul membru de expeditie.
(6) In momentul in care autoritatile competente din statul membru de expeditie au admis dovezile corespunzatoare, acestea inchid deplasarea in sistemul informatizat.
Art. 409: Structura si continutul informatiilor
(1) Structura si continutul documentelor administrative electronice schimbate prin intermediul sistemului informatizat potrivit art. 402-405 de catre persoanele si autoritatile competente implicate in cazul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize, normele si procedurile pentru schimbul de documente administrative electronice in cazul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize, precum si structura, continutul, normele si procedurile de utilizare a documentelor de rezerva prevazute la art. 406 si 407 sunt stabilite de catre Comisia Europeana .
(2) Situatiile in care sistemul informatizat este considerat indisponibil in Romania, precum si normele si procedurile care trebuie urmate in aceste situatii sunt stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane.
Art. 410: Proceduri simplificate
(1) Monitorizarea deplasarilor produselor accizabile in regim suspensiv de accize, care se desfasoara integral pe teritoriul Romaniei, se realizeaza potrivit procedurilor aprobate prin ordin al presedintelui Autoritatii Vamale Romane, stabilite pe baza prevederilor art. 402-408.
(2) Prin acord si in conditiile stabilite de Romania cu alte state membre interesate pot fi stabilite proceduri simplificate pentru deplasarile frecvente si regulate de produse accizabile in regim suspensiv de accize care au loc intre teritoriile acestora.
(3) Prevederile alin. (2) includ deplasarile prin conducte fixe.
Art. 411: Deplasarea unul produs accizabil in regim suspensiv dupa ce a fost pus in libera circulatie in procedura vamala simplificata
(1) Deplasarea produselor accizabile puse in libera circulatie de catre un importator care detine autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de autoritatea competenta din alt stat membru, iar produsele sunt eliberate pentru consum in Romania, se poate efectua in regim suspensiv de accize, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) importatorul este autorizat de autoritatea competenta din statul sau pentru efectuarea de operatiuni cu produse accizabile in regim suspensiv de accize;
b) importatorul detine cod de accize in statul membru de autorizare;
c) deplasarea are loc intre:
1.un birou vamal de intrare din Romania si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania;
2.un birou vamal de intrare in teritoriul Uniunii Europene situat in alt stat membru participant la aplicarea procedurii vamale simplificate si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania, miscarea produselor accizabile fiind acoperita de o procedura de tranzit care incepe la frontiera;
3.un birou vamal de intrare in teritoriul Uniunii Europene situat intr-un stat membru neparticipant la aplicarea procedurii vamale simplificate si un antrepozit fiscal sau un destinatar inregistrat din Romania, miscarea produselor accizabile fiind acoperita de o procedura de tranzit care incepe la frontiera;
d) produsele accizabile sunt insotite de un exemplar tiparit al documentului administrativ electronic prevazut la art. 402 alin. (1) .
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul importatorului inregistrat in Romania care detine autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de autoritatea vamala din Romania, iar produsele sunt eliberate pentru consum in alt stat membru participant la aplicarea procedurii vamale simplificate.
Art. 412: Nereguli aparute in cursul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize
(1) Atunci cand s-a produs o neregula in cursul unei deplasari de produse accizabile in regim suspensiv de accize care a dus la eliberarea pentru consum a acestora in conformitate cu prevederile art. 340 alin. (1) lit. a) , se considera ca eliberarea pentru consum are loc pe teritoriul statului membru in care s-a produs neregula .
(2) In cazul in care, pe parcursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, a fost depistata o neregula care a dus la eliberarea pentru consum a acestora in conformitate cu prevederile art. 340 alin. (1) lit. a) si nu este posibil sa se determine unde s-a produs neregula, se considera ca aceasta s-a produs pe teritoriul statului membru si la momentul in care aceasta a fost depistata.
(3) In situatiile prevazute la alin. (1) si (2) , autoritatile competente din statul membru in care produsele au fost eliberate pentru consum sau in care se considera ca au fost eliberate pentru consum trebuie sa informeze autoritatile competente din statul membru de expeditie.
(4) In cazul in care produsele accizabile care se deplaseaza in regim suspensiv de accize nu au ajuns la destinatie si pe parcursul deplasarii nu a fost depistata nicio neregula care sa duca la eliberarea pentru consum a acestor produse, in temeiul art. 340 alin. (1) lit. a) , se considera ca neregula s-a produs pe teritoriul statului membru de expeditie in momentul inceperii deplasarii.
(5) Face exceptie de la prevederile alin. (4) cazul in care in termen de 4 luni de la inceperea deplasarii in conformitate cu art. 401 alin. (6) , expeditorul furnizeaza dovada incheierii deplasarii sau a locului in care a fost comisa neregula, intr-un mod considerat satisfacator de autoritatile competente din statul membru de expeditie in conformitate cu art. 401 alin. (7) .
(6) Daca persoana care a constituit garantia potrivit prevederilor art. 348 nu a avut sau nu a putut sa aiba cunostinta de faptul ca produsele nu au ajuns la destinatie, acesteia i se acorda un termen de o luna de la comunicarea acestei informatii de catre autoritatile competente din statul membru de expeditie pentru a-i permite sa aduca dovada incheierii deplasarii, in conformitate cu art. 401 alin. (7) , sau a locului comiterii neregulii.
(7) In cazurile prevazute la alin. (2) si (4) , daca statul membru in care s-a comis efectiv neregula este identificat in termen de 3 ani de la data inceperii deplasarii, in conformitate cu art. 401 alin. (6) , se aplica dispozitiile alin. (1) . In aceste situatii, autoritatile competente din statul membru in care s-a comis neregula informeaza in acest sens autoritatile competente din statul membru in care au fost percepute accizele, care restituie sau remit accizele in momentul furnizarii probei perceperii accizelor in celalalt stat membru.
(8) In sensul prezentului articol, neregula inseamna o situatie aparuta in cursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, diferita de aceea prevazuta la art. 340 alin. (10) si (11) , din cauza careia o deplasare sau un segment dintr-o deplasare a unor produse accizabile nu s-a incheiat conform art. 401 alin. (7) .
(9) In sensul prezentului articol, nu se considera neregula diferentele constatate intre cantitatile inregistrate la expediere, respectiv la receptie, care pot fi atribuite tolerantelor aparatelor de masurare si care sunt in limitele claselor de precizie ale aparatelor, stabilite conform Hotararii Guvernului nr. 711/2015 privind stabilirea conditiilor pentru punerea la dispozitie pe piata a mijloacelor de masurare, cu modificarile ulterioare.
SECTIUNEA 17: Deplasarea si impozitarea produselor accizabile dupa eliberarea pentru consum
SUBSECTIUNEA 1: Achizitii realizate de persoane fizice
Art. 413: Persoane fizice
(1) Accizele pentru produsele accizabile achizitionate de o persoana fizica pentru uzul sau propriu si transportate personal de respectiva persoana fizica de pe teritoriul unui stat membru pe teritoriul Romaniei sunt exigibile numai in statul membru in care se achizitioneaza produsele accizabile.
(2) Pentru a stabili daca produsele accizabile prevazute la alin. (1) sunt destinate uzului propriu al unei persoane fizice, se iau in considerare urmatoarele elemente:
a) statutul comercial al celui care detine produsele accizabile si motivele pentru care le detine;
b) locul in care se afla produsele accizabile sau, daca este cazul, modul de transport utilizat;
c) orice document referitor la produsele accizabile;
d) natura produselor accizabile;
e) cantitatea de produse accizabile.
(3) Produsele achizitionate si transportate de persoanele fizice se considera a fi destinate uzului propriu, in conditiile in care nu depasesc urmatoarele limite cantitative:
a) tutunuri prelucrate:
1.tigarete - 800 de bucati;
2.tigari (cu o greutate maxima de 3 grame/bucata) - 400 de bucati;
3.tigari de foi - 200 de bucati;
4.tutun de fumat - 1 kg;
b) bauturi alcoolice:
1.bauturi spirtoase - 10 litri;
2.produse intermediare - 20 litri;
3.vinuri - 90 litri (din care maximum 60 l de vinuri spumoase) ;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
