din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1123 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

  Publicat: 16 Mar 2009       50156 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Lege privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal.
Proiect de lege privind executarea pedepselor - forma transmisa Parlamentului

Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Fapta care constituie, dupa caz, potrivit legii penale: a) o modalitate de savarsire a unor infractiuni cum ar fi ;nerespectarea regimului armelor si munitiilor, .
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Fapta care constituie, dupa caz, potrivit legii penale: a) o modalitate de savarsire a unor infractiuni cum ar fi ;nerespectarea regimului armelor si munitiilor, .
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Consta in obtinerea competentelor specifice unei alte ocupatii sau profesii, diferita de cele dobandite anterior.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.

ART. 75

Plata muncii prestate

(1) Veniturile realizate de persoanele condamnate la pedepse privative de libertate pentru munca prestata nu constituie venituri salariale si se impoziteaza potrivit prevederilor legale care reglementeaza impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice.

(2) Veniturile realizate nu pot fi mai mici decat salariul minim pe economie, in raport cu programul de munca .

ART. 76

Repartizarea veniturilor

(1) Veniturile prevazute in art. 75 se incaseaza de catre administratia penitenciarului in care persoana condamnata executa pedeapsa privativa de libertate si se repartizeaza dupa cum urmeaza:

a) 30% din venit revin persoanei condamnate, care poate folosi pe durata executarii pedepsei 90% din acesta, iar 10% se consemneaza pe numele sau, urmand sa fie incasat in momentul punerii in libertate;

b) 70% din venit revin administratiei penitenciarului, constituind venituri proprii care se incaseaza, se contabilizeaza si se utilizeaza potrivit dispozitiilor legale privind finantele publice.

(2) In cazul in care persoana condamnata la o pedeapsa privativa de libertate a fost obligata la plata de despagubiri civile, care nu au fost achitate pana la data primirii in penitenciar, o cota de 50% din procentul prevazut la alin. (1) lit. a) se utilizeaza pentru repararea prejudiciului cauzat partii civile potrivit conditiilor prevazute in Regulament.

(3) Dupa plata despagubirilor civile, cota prevazuta la alin. (2) se utilizeaza pentru plata amenzilor judiciare, pentru plata cheltuielilor judiciare la care condamnatul a fost obligat prin hotararea de condamnare, a cheltuielilor judiciare la care a fost obligat ca urmare a exercitarii cailor ordinare sau extraordinare de atac precum si pentru plata cheltuielilor judiciare la care condamnatul este obligat ca urmare a respingerii contestatiilor prevazute de prezenta lege, ori ca urmare a judecarii oricaror cereri formulate in cursul executarii pedepsei.

ART. 77

Recuperarea pagubelor

(1) Persoanele aflate in executarea pedepselor privative de libertate raspund pentru prejudiciile cauzate din vina lor la locul de detentie, la locul de munca sau in alte locuri unde au acces.

(2) Prejudiciul cauzat la locul de detentie se repara pe baza ordinului de imputare emis de catre directorul penitenciarului. Ordinul constituie titlu executoriu.

(3) Impotriva ordinului de imputare persoana condamnata poate face contestatie in termen de 30 de zile de la data primirii acestuia, la judecatoria in circumscriptia careia este situat penitenciarul.

(4) Persoanele condamnate nu raspund pentru pagubele provocate de uzul normal al bunurilor incredintate spre folosinta sau pentru cele provenite din riscul normal al muncii.

Capitolul VI

Activitatile educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala, instruirea scolara si formarea profesionala a persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate

ART. 78

Activitatile educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala

(1) Activitatile educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala se organizeaza in fiecare penitenciar si au ca scop reintegrarea sociala a persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate.

(2) In fiecare penitenciar functioneaza o biblioteca. Fondul de carte este asigurat de Administratia Nationala a Penitenciarelor, din venituri proprii, sponsorizari si donatii.

(3)Strategia de dezvoltare a serviciilor de educatie, consiliere psihologica si asistenta sociala din cadrul penitenciarelor si conditiile privind organizarea si desfasurarea activitatilor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei si libertatilor cetatenesti.

ART. 79

Instruirea scolara

(1) In penitenciare se organizeaza cursuri de scolarizare pentru ciclul primar, gimnazial, profesional si liceal.

(2) Cursurile de scolarizare preuniversitare a persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate se organizeaza si se desfasoara in conditiile stabilite de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii impreuna cu Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, cu personal didactic salarizat potrivit legii, de la bugetul consiliului judetean in a carui raza teritoriala este situat penitenciarul.

(3) Actele de studii pentru nivelul de invatamant preuniversitar vor fi eliberate de catre unitatile de invatamant, pe langa care au fost organizate cursurile de scolarizare din penitenciare, fara a se face mentiuni cu privire la absolvirea cursurilor in stare de detinere .

(4) In penitenciare se pot organiza cursuri de scolarizare universitara. Persoanele condamnate la pedepse privative de libertate pot urma totodata cursuri de invatamant universitar la distanta sau in forma frecventa redusa, in conditiile prevazute de regulamentul la prezenta lege.

(5) Cheltuielile legate de instruirea scolara preuniversitara sunt suportate, potrivit legii, de la bugetul consiliului judetean in a carui raza este situat penitenciarul si de Administratia Nationala a Penitenciarelor, iar in cazul cursurilor de invatamant universitar, de persoanele condamnate sau de alte persoane fizice ori juridice.

ART. 80

Formarea profesionala

(1) Formarea profesionala a persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate se realizeaza, in functie de optiunile si aptitudinile lor, prin programe de formare profesionala a adultilor, stabilite de administratia penitenciarului impreuna cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca sau cu structurile teritoriale ale acesteia, precum si cu alti furnizori autorizati, organizate in conditiile legii. In certificatul de absolvire nu se fac mentiuni cu privire la desfasurarea cursurilor in stare de detinere .

(2) Cursurile se organizeaza la unitatile care functioneaza in cadrul penitenciarelor sau la unitati stabilite in acest scop prin acorduri incheiate intre administratia penitenciarului si fiecare unitate in parte.

(3) Cheltuielile legate de formarea profesionala sunt suportate de Ministerul Muncii, Familiei, si Protectiei Sociale, Administratia Nationala a Penitenciarelor sau de alte persoane fizice ori juridice.

(4) Conditiile privind organizarea formarii profesionale vor fi stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.

(5) Certificatele de absolvire sau de calificare vor fi eliberate in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

ART. 81

Dispozitii speciale privind persoanele cu handicap condamnate la pedepse privative de libertate

(1) Administratia Nationala a Penitenciarelor dispune masuri specifice pentru protectia sanatatii fizice si psihice a persoanelor cu handicap .

(2) Persoanelor cu handicap condamnate la pedepse privative de libertate li se asigura conditii pentru participarea la activitati educative, culturale, terapeutice, de consiliere psihologica si asistenta sociala adecvate nevoilor si personalitatii lor, precum si pentru efectuarea studiilor si dobandirea unei calificari profesionale, in functie de optiunile si aptitudinile lor.

(3) Cursurile de calificare si recalificare profesionala a persoanelor cu handicap condamnate la pedepse privative de libertate sunt stabilite de administratia penitenciarului impreuna cu Autoritatea Nationala pentru persoane cu handicap sau cu structurile teritoriale ale acesteia.





Afişează Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice