Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 252 din 20 aprilie 2010
Art. 30
Raportul semestrial privind situatia economica si bugetara va cuprinde, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
a) reanalizarea cadrului macroeconomic care a stat la baza bugetului anului respectiv, precum si cele mai recente date cu privire la indicatorii macroeconomici si va identifica tendintele si schimbarile semnificative fata de cele estimate cu ocazia finalizarii legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat;
b) cuantificarea impactului eventualelor schimbari ale prognozei macroeconomice asupra tintelor bugetare anuale si pe termen mediu si prezentarea masurilor care vor fi luate;
c) date cu privire la veniturile bugetului general consolidat, detaliat pentru fiecare categorie de venit, precizandu-se prognoza initiala, veniturile colectate in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
d) date cu privire la cheltuielile bugetului general consolidat, detaliat in clasificatie economica si functionala, pentru fiecare buget din componenta bugetului general consolidat, precizandu-se programul aprobat, cheltuielile efectuate in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
e) date cu privire la cheltuielile bugetului de stat, detaliat in clasificatie economica, pentru fiecare ordonator principal de credite al bugetului de stat, precizandu-se programul aprobat, cheltuielile efectuate in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
f) date cu privire la soldul bugetar, atat pentru bugetul general consolidat total si primar, cat si pentru fiecare buget din componenta bugetului general consolidat, precizandu-se programul aprobat, rezultatul realizat in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
g) date cu privire la absorbtia fondurilor primite de la Uniunea Europeana si de la alti donatori, precizandu-se programul aprobat, rezultatul realizat in primele 6 luni, precum si o prognoza actualizata pentru intregul an;
h) date cu privire la platile restante ale bugetului general consolidat la finele trimestrului I si estimari pentru semestrul I si pentru fiecare buget din componenta bugetului general consolidat;
i) date cu privire la finantarea deficitului bugetar si nivelul datoriei publice;
j) justificari pentru eventualele nerealizari ale previziunilor de venituri, precizandu-se masurile luate si planificate pentru imbunatatirea colectarii.
Art. 31
(1) Informatiile cuprinse in raportul semestrial privind situatia economica si bugetara trebuie sa ia in considerare, in masura in care este posibil, toate deciziile Guvernului, precum si toate celelalte situatii care pot avea un efect asupra perspectivelor fiscale si economice din anul respectiv.
(2) Datele si informatiile cuprinse in raportul semestrial privind situatia economica si bugetara trebuie sa fie prezentate intr-un format comparabil cu cele din programul bugetar anual si cu cele din strategia fiscal-bugetara.
Sectiunea 3 - Raportul privind executia bugetara finala
Art. 32
In termen de cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului bugetar, Ministerul Finantelor Publice va publica pe site-ul propriu un raport cu privire la executia bugetara preliminata a exercitiului incheiat.
Art. 33
Raportul privind executia bugetara finala are ca scop:
a) furnizarea informatiilor cu privire la rezultatele politicii bugetare in anul incheiat si compararea acestor rezultate atat cu obiectivele si prioritatile strategice, cat si cu tintele fiscale din strategia fiscal-bugetara si din bugetul anual;
b) analiza modului in care Guvernul a respectat principiile si regulile fiscale prevazute in prezenta lege si explicarea eventualelor abateri de la acestea;
c) evaluarea politicii fiscal-bugetare din anul bugetar incheiat, precum si a rezultatelor acesteia in conformitate cu obiectivul pe termen mediu prevazut de strategia fiscal-bugetara;
d) evaluarea eventualelor abateri de la obiectivul pe termen mediu ale Guvernului si prezentarea masurilor de incadrare a tintelor stabilite.
Art. 34
Raportul privind executia bugetara finala va cuprinde date de executie a indicatorilor prevazuti la art. 20 alin. (1), precum si o sectiune distincta care sa evidentieze abaterile acestora fata de strategia fiscal-bugetara si fata de bugetul anual initial, precum si o explicatie privind modificarile semnificative.
Sectiunea 4 - Raportul privind situatia economica si bugetara la incheierea mandatului Guvernului
Art. 35
Cu cel putin 60 de zile inaintea organizarii alegerilor parlamentare, Guvernul va publica pe site-ul propriu un raport privind situatia economica si bugetara.
Art. 36
Raportul privind situatia economica si bugetara la incheierea mandatului Guvernului trebuie sa contina urmatoarele informatii:
a) estimarea veniturilor, cheltuielilor si soldului bugetului general consolidat pentru anul financiar curent, detaliate in clasificatie economica si pe bugete componente ale bugetului general consolidat;
b) prognoza indicatorilor macroeconomici si a altor ipoteze economice care au stat la baza elaborarii estimarilor prevazute la lit. a);
c) analiza cu privire la riscurile, cuantificate acolo unde este posibil, care pot avea un efect asupra perspectivelor bugetare, inclusiv orice alte angajamente ale Guvernului care nu sunt incluse in prognozele fiscale, precum si informatii privind pierderile si platile restante ale companiilor cu capital majoritar de stat;
d) o declaratie semnata de catre primul-ministru si ministrul finantelor publice, care sa ateste ca informatiile din raport reflecta cele mai bune estimari la momentul respectiv si acestea sunt elaborate intr-un mod realist, ca reflecta toate informatiile disponibile cu privire la perspectivele economice si fiscale, cuprinde informatiile comunicate de catre ordonatorii principali de credite si respecta prevederile art. 37.
Art. 37
Informatiile cuprinse in raportul prevazut la art. 36 trebuie sa ia in considerare toate deciziile Guvernului, precum si toate celelalte situatii cunoscute care pot avea un efect asupra perspectivelor fiscale si economice.
Sectiunea 5 - Impactul financiar al angajamentelor electorale

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















