Legea nr. 69/2010, legea responsabilitatii fiscal-bugetare
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 252 din 20 aprilie 2010
(2) Raportul anual al Consiliului fiscal contine o analiza cu privire la derularea politicii fiscal-bugetare din anul precedent fata de cea aprobata prin strategia fiscal-bugetara si bugetul anual si include, fara a se limita la acestea:
a) evaluarea tendintelor macroeconomice si bugetare cuprinse in strategia fiscal-bugetara si in bugetul anual din anul bugetar care face obiectul raportului;
b) evaluarea obiectivelor, tintelor si indicatorilor stabiliti prin strategia fiscal-bugetara si prin bugetul anual din anul bugetar care face obiectul raportului;
c) evaluarea performantei Guvernului si a modului cum au fost respectate principiile si regulile prevazute de prezenta lege in anul bugetar precedent;
d) opiniile si recomandarile Consiliului fiscal in vederea imbunatatirii politicii fiscal-bugetare in anul bugetar curent, in conformitate cu principiile si regulile prevazute de prezenta lege.
Capitolul XI - Responsabilitati si sanctiuni
Art. 49
Responsabilitatile Guvernului:
a) asigura ca Programul de guvernare este sustenabil din punct de vedere fiscal si conform prevederilor prezentei legi;
b) gestioneaza finantele publice si resursele publice intr-o maniera conforma cu prezenta lege, respectand principiile, obiectivele responsabilitatii fiscale si ale regulilor fiscale, si asigura indeplinirea strategiei fiscal-bugetare, inclusiv prin propunerea de bugete anuale, cu respectarea prezentei legi si a strategiei fiscal-bugetare;
c) exercitarea tuturor atributiilor intr-o maniera care sa asigure respectarea prezentei legi si a strategiei fiscal-bugetare, inclusiv prin emiterea de acte normative in conformitate cu prezenta lege.
Art. 50
Responsabilitatile Ministerului Finantelor Publice:
a) monitorizeaza aplicarea prevederilor prezentei legi privind strategia fiscal-bugetara si sesizeaza Guvernul cu privire la orice abatere constatata;
b) intocmeste raportarile prevazute de prezenta lege;
c) intocmeste proiectul strategiei fiscal-bugetare;
d) gestioneaza procesul bugetar anual, pentru a asigura respectarea prezentei legi;
e) monitorizeaza rezultatele financiare si cele asociate acestora inregistrate de autoritatile publice centrale si locale in raport cu prevederile prezentei legi;
f) emite norme, ordine, instructiuni sau notificari pentru aplicarea prevederilor prezentei legi.
Art. 51
Responsabilitatile ordonatorilor principali de credite:
a) fiecare ordonator principal de credite se va asigura ca toate deciziile ce intra in sfera prerogativelor lui sunt luate in conformitate cu prevederile prezentei legi, inclusiv in conformitate cu principiile responsabilitatii fiscale, cu regulile fiscale si cu strategia fiscal-bugetara;
b) monitorizeaza performantele financiare si nefinanciare ale entitatilor aflate in coordonare, pentru a se asigura ca performantele sunt conforme prevederilor prezentei legi;
c) furnizeaza Ministerului Finantelor Publice, in formatul si in termenul solicitate de acesta, informatiile necesare pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare si raspund pentru corectitudinea informatiilor furnizate;
d) furnizeaza Ministerului Finantelor Publice, in formatul si in termenul solicitate de acesta, informatiile necesare pentru elaborarea rapoartelor prevazute de prezenta lege, precum si orice alte informatii cu privire la decizii si/sau situatii care pot avea un efect asupra perspectivelor fiscale si economice si raspunde pentru informatiile furnizate.
Art. 52
Incalcarea prevederilor prezentei legi de catre membrii Guvernului atrage raspunderea politica solidara cu ceilalti membri, in conformitate cu prevederile Constitutiei Romaniei, republicata, si ale Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 53
(1) Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, bugetelor locale si conducatorii institutiilor sau autoritatilor publice au obligatia de a furniza Ministerului Finantelor Publice si/sau Consiliului fiscal, in formatul si in termenele solicitate de acesta, informatiile necesare aplicarii prezentei legi.
(2) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 5.000 lei.
Art. 54
(1) Ordonatorii de credite bugetare si conducatorii companiilor cu capital majoritar de stat ale caror bugete fac parte din bugetul general consolidat au obligatia sa respecte obiectivele responsabilitatii fiscale si regulile fiscale prevazute la art. 5i¿½10, 13, 15i¿½17 si 21, plafoanele de cheltuieli si imprumuturi, precum si tintele soldului bugetar specificate la art. 22. Orice incalcare a acestor prevederi duce la luarea uneia sau a mai multora dintre urmatoarele masuri:
a) prezentarea in Guvern sau, dupa caz, la organele deliberative ale autoritatilor publice locale a unui program de reducere a cheltuielilor ori restructurarea si, dupa caz, fuziunea unor institutii publice;
b) interdictia emiterii de garantii, precum si contractarea sau tragerea de imprumuturi, pana la redresarea situatiei financiare si incadrarea in indicatorii aprobati;
c) interzicerea majorarii in anul bugetar urmator a plafoanelor de cheltuieli si imprumuturi, ca urmare a depasirilor angajamentelor bugetare din anul curent;
d) autoritatile locale, institutiile publice autofinantate si entitatile economice cu capital majoritar de stat ale caror bugete fac parte din bugetul general consolidat vor compensa deficitele din anii anteriori prin excedente inregistrate in anul bugetar urmator.
(2) Consiliul fiscal va evalua prin rapoartele anuale respectarea prevederilor prezentei legi, facand publice constatarile acestora.
Art. 55
Constituie contraventie si se sanctioneaza conform prevederilor art. 56 angajarea sau plata de cheltuieli peste plafoanele trimestriale stabilite si orice incheiere de angajamente legale prin care sa oblige statul sau autoritatile locale la efectuarea unor cheltuieli peste nivelul aprobat in conditiile dispozitiilor prezentei legi.
Art. 56

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















