Statutul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania (2014)
Publicat in Monitorul Oficial nr. 853 din 24 noiembrie 2014
c) convoaca si conduce sedintele Consiliului Uniunii si ale Biroului executiv al acestuia;
d) declanseaza, la cerere sau din oficiu, controlul profesional administrativ, direct sau prin intermediul sefului Corpului de control;
e) exercita actiunea disciplinara, la cerere sau din oficiu, si efectueaza cercetarea prealabila prin membrii Corpului de control sau prin alte persoane desemnate in acest scop;
f) poate solicita notarilor publici, Camerelor si entitatilor din cadrul Uniunii note de relatii, puncte de vedere sau rapoarte de activitate;
g) poate participa la Adunarile generale ale Camerelor, la sedintele Colegiilor directoare si la sedintele organelor de conducere ale entitatilor din cadrul Uniunii;
h) angajeaza personalul de specialitate si administrativ al Uniunii, coordoneaza si supravegheaza permanent activitatea acestuia.
(2) In cazul demisiei, decesului sau incapacitatii presedintelui, atributiile acestuia sunt preluate de drept de catre prim-vicepresedinte sau, in lipsa acestuia, Consiliul Uniunii va desemna, dintre vicepresedinti, prin vot, persoana care va prelua atributiile presedintelui pana la organizarea alegerilor, care vor avea loc in termen de 90 de zile de la vacantarea postului.
(3) In exercitarea atributiilor sale, presedintele Uniunii emite dispozitii.
(4) Pe perioada mandatului, atat presedintele, prim- vicepresedintele, cat si vicepresedintii trebuie sa fie notari publici in functie.
Art. 33
(1) Prim-vicepresedintele si vicepresedintii Uniunii, in activitatea lor profesionala si in exercitarea atributiilor de conducere, trebuie sa dea dovada de probitate morala si profesionala, disponibilitate permanenta si devotament fata de profesie.
(2) In indeplinirea atributiilor lor, prim-vicepresedintele si vicepresedintii Uniunii, impreuna cu presedintele, au obligatia sa dea dovada de spirit de echipa, sa isi indeplineasca atributiile in deplin spirit de colegialitate si in concordanta cu strategia si interesul institutiei.
(3) Prim-vicepresedintele si vicepresedintii Uniunii au obligatia de a informa permanent presedintele cu privire la modul de indeplinire a atributiilor lor.
(4) In exercitarea atributiilor, prim-vicepresedintele si vicepresedintii Uniunii nu pot face declaratii politice care sa implice institutia si nu pot angaja politic Uniunea .
(5) In exercitarea atributiilor delegate de reprezentare interna si internationala trebuie sa fie permanent informati despre realitatile interne si internationale si sa reprezinte cu demnitate si profesionalism interesele nationale si ale profesiei de notar public.
(6) In cazul demisiei, decesului sau incapacitatii prim-vicepresedintelui, atributiile acestuia sunt preluate de catre unul dintre vicepresedinti desemnat de Consiliul Uniunii prin vot. In termen de 90 de zile de la vacantarea postului, Uniunea va organiza alegeri pentru ocuparea celui de-al treilea post de vicepresedinte. Rezultatul alegerii va fi validat in proximul Congres, vicepresedintele nou-ales incepandu-si mandatul de la data hotararii Comisiei nationale de alegeri, ce va fi prezentata in sedinta Consiliului Uniunii. In aceeasi sedinta, Consiliul Uniunii alege dintre cei 3 vicepresedinti prim-vicepresedintele.
(7) In cazul demisiei, decesului sau incapacitatii unuia dintre vicepresedinti, in termen de 90 de zile de la vacantarea postului, Uniunea va organiza alegeri pentru ocuparea postului de vicepresedinte. Rezultatul alegerii va fi validat in proximul Congres, vicepresedintele nou-ales incepandu-si mandatul de la data hotararii Comisiei nationale de alegeri, ce va fi prezentata in sedinta Consiliului Uniunii.
Art. 34
(1) Comisia de cenzori a Uniunii este compusa din 5 membri, dintre care 3 notari publici si 2 experti contabili, alesi de Congres.
(2) Cenzorii isi exercita personal mandatul incredintat si isi desfasoara activitatea potrivit regulamentului propriu, aprobat de Consiliul Uniunii .
(3) Comisia de cenzori este independenta fata de Consiliul Uniunii, de Biroul executiv si de presedinte, informeaza si raspunde pentru activitatea sa doar in fata Congresului.
(4) Comisia de cenzori este obligata sa supravegheze gestiunea patrimoniului Uniunii si sa verifice executia bugetului de venituri si cheltuieli al Uniunii. Cenzorul este indreptatit sa ceara lamuriri tuturor celor care se ocupa de gestiune si sa examineze orice acte si documente privitoare la aceasta gestiune.
(5) Cenzorul are dreptul sa obtina de la Biroul executiv al Consiliului Uniunii, trimestrial, o situatie cu privire la exercitiul bugetului si la conturile Uniunii.
(6) Comisia de cenzori informeaza permanent Consiliul Uniunii si Biroul executiv despre administrarea si gestionarea patrimoniului Uniunii, precum si despre eventualele incalcari ale dispozitiilor legale si ale actelor proprii ale Consiliului Uniunii care reglementeaza patrimoniul.
(7) Calitatea de cenzor al Uniunii este incompatibila cu orice alta functie eligibila in cadrul Camerelor si al Uniunii.
(8) Comisia de cenzori prezinta si supune aprobarii Congresului rapoartele asupra executiei bugetare a Uniunii si descarcarea de gestiune. Sectiunea 2 - Camera Notarilor Publici
Art. 35
(1) Camera este persoana juridica de drept privat, fara scop patrimonial, infiintata prin lege si are sigiliu propriu.
(2) Camera nu poate fi angajata politic prin actiunile membrilor sai.
(3) Fiecare Camera are sediul principal in localitatea in care functioneaza curtea de apel. La nivelul fiecarui judet aflat in raza teritoriala a Camerei pot functiona unul sau mai multe sedii secundare ori depozite de arhiva gestionate de Camera .
(4) Din Camera fac parte toti notarii publici care functioneaza in circumscriptia unei Curti de Apel.
(5) Camera functioneaza pe baza unui regulament de organizare si functionare, aprobat de Adunarea generala, in baza regulamentului-cadru aprobat de Consiliul Uniunii .
Art. 36
Organele de conducere ale Camerei sunt:
a) Adunarea generala a notarilor publici;
b) Colegiul director;
c) presedintele Colegiului director al Camerei.
Art. 37
(1) Adunarea generala se intruneste cel putin de doua ori pe an si ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui Colegiului director sau la cererea a cel putin o treime din numarul membrilor sai.
(2) In cazul in care presedintele refuza convocarea sedintei, Colegiul director al Camerei poate convoca Adunarea generala .
(3) Adunarea generala se convoaca de catre presedinte sau de Colegiul director al Camerei la solicitarea scrisa a Biroului executiv al Consiliului Uniunii.
(4) Prezenta notarilor publici la adunarile generale este obligatorie, cu exceptia absentelor motivate cu documente justificative.
(5) Convocarea Adunarii generale in sedinta ordinara se face cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru desfasurarea acesteia, iar in sedinta extraordinara, cu cel putin 7 zile inainte, prin instiintarea membrilor sai, cu mentionarea datei, a locului desfasurarii si a ordinii de zi.
(6) In situatia in care convocarea se face la solicitarea Biroului executiv, Colegiul director sau presedintele are obligatia de a convoca Adunarea generala in termen de 7 zile de la primirea solicitarii. Adunarea generala convocata la solicitarea Biroului executiv este condusa de reprezentantul acestuia.
(7) Hotararile Adunarii generale sunt obligatorii si executorii pentru toti notarii publici din Camera si se adopta in sedintele convocate si intrunite.
Art. 38
(1) Adunarea generala este legal constituita in prezenta majoritatii membrilor sai cu drept de vot.
(2) Cvorumul stabilit la inceputul Adunarii generale pe baza listei de prezenta va fi valabil cu toate efectele pe toata durata acesteia.
(3) In cazul in care cvorumul nu este intrunit, Colegiul director, de fata cu cei prezenti, stabileste o noua Adunare generala, in termen de cel mult 7 zile.
(4) Adunarea generala, convocata in conditiile alineatului precedent, isi va putea desfasura activitatea in prezenta a cel putin 1/3 din numarul membrilor sai. Adunarea generala adopta hotarari cu votul majoritatii celor prezenti.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
