Coordonator: Av. Marius-Catalin Predut
Acasa - Legislatie - Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale

Ordinul nr. 50/1990, pentru precizarea locurilor de munca, activitatilor si categoriilor profesionale cu conditii deosebite care se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii

   din subsectiunea Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale


Publicat 23 Jul 2009 375828 citiri

Ordinul nr. 50/1990, pentru precizarea locurilor de munca, activitatilor si categoriilor profesionale cu conditii deosebite care se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 38 din 20/03/1990

ABROGAT prin Legea 19/2000

Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Desemneaza un numar de limitari functionale cauzate de deficiente fizice, intelectuale, senzoriale, de conditii de sanatate ori de mediu.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.

Ministerul Sanatatii

Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale

Comisia Nationala pentru Protectia Muncii

In baza Legii nr. 3/1977 privind pensiile de asigurari sociale de stat si asistenta sociala si in conformitate cu prevederile art. 2 din Decretul-lege nr. 68/1990 pentru inlaturarea unor inechitati in salarizarea personalului, Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale, Ministerul Sanatatii si Comisia Nationala pentru Protectia Muncii emit prezentul ordin, prin care se precizeaza locurile de munca, activitatile si categoriile de personal care lucreaza in conditii deosebite, ce se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii.

1. In grupa I de munca se incadreaza locurile de munca, activitatile si categoriile profesionale cuprinse in anexa nr. 1.

2. In grupa II de munca se incadreaza locurile de munca, activitatile si categoriile profesionale cuprinse in anexa nr. 2.

3. Beneficiaza de incadrarea in grupele I si II de munca, potrivit celor mentionate, fara limitarea numarului, personalul care este in activitate: muncitori, ingineri, subingineri, maistri, tehnicieni, personal de intretinere si reparatii, controlori tehnici de calitate, precum si alte categorii de personal care lucreaza efectiv la locurile de munca si activitatile prevazute in anexele nr. 1 si 2.

Beneficiaza, de asemenea, de aceleasi drepturi personalul muncitor din constructii-montaj sau din alte activitati, care realizeaza lucrari de extinderi, modernizari sau reparatii ale capacitatilor de productie si care isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii cu personalul beneficiarului incadrat in grupele I si II de munca .

4. Incadrarea in grupele I si II de munca se va face in situatia in care, cu toate masurile luate de unitate pentru normalizarea conditiilor de munca, nivelul noxelor existente la locurile (activitatile, meseriile, functiile) prevazute in aceste grupe depaseste nivelul maxim admis prevazut in Normele republicane de protectie a muncii.

5. Existenta conditiilor deosebite la locurile de munca cu noxe trebuie sa rezulte din determinarile de noxe, efectuate de catre organele Ministerului Sanatatii sau de laboratoarele de specialitate proprii ale unitatilor. Aceste determinari trebuie confirmate de catre inspectorii de stat teritoriali pentru protectia muncii care, la data efectuarii analizei, constata ca s-au aplicat toate masurile posibile de normalizare a conditiilor si ca toate instalatiile de protectie a muncii functionau normal.

Buletinele de determinare prin expertizare, care se eliberau pentru locurile cu conditii grele sau periculoase de munca, nu mai sint necesare.

6. Nominalizarea persoanelor care se incadreaza in grupele I si II de munca se face de catre conducerea unitatilor impreuna cu sindicatele libere din unitati, tinindu-se seama de conditiile deosebite de munca concrete in care isi desfasoara activitatea persoanele respective (nivelul noxelor existente, conditii nefavorabile de microclimat, suprasolicitare fizica sau nervoasa, risc deosebit de explozie, iradiere sau infectare etc.).

7. Incadrarea in grupele I si II de munca se face proportional cu timpul efectiv lucrat la locurile de munca incluse in aceste grupe, cu conditia ca, pentru grupa I, personalul sa lucreze in aceste locuri cel putin 50%, iar pentru grupa II, cel putin 70% din programul de lucru.

In mod exceptional, personalul care, prin natura sarcinilor ce-i revin, lucreaza o parte din timp in subteran poate fi incadrat in grupa I sau II de munca, chiar daca acest timp este sub plafonul de 50% prevazut in grupa I si 70% pentru grupa II, luindu-se in calcul numai timpul efectiv lucrat in subteran.

8. Perioada de timp in care o persoana are sarcina sa lucreze integral sau o parte din programul de munca in astfel de locuri se stabileste prin dispozitia conducerii unitatii sau prin prevederile legale care reglementeaza atributiile de serviciu ce revin fiecarei persoane in raport cu functia indeplinita.

Anul de munca efectiv lucrat in locuri cu conditii deosebite se stabileste prin totalizarea, pina la obtinerea unui an complet de munca, a perioadelor in care personalul a lucrat efectiv in locuri ce se incadreaza in grupele I si II de munca .

9. In cazul personalului care isi desfasoara activitatea in locuri de munca prevazute atit la grupa I cit si la grupa II, iar timpul lucrat in grupa I este sub 50% din programul de lucru, incadrarea se face in grupa II, daca din cumularea timpului efectiv lucrat in grupele I si II se obtine o perioada ce reprezinta cel putin 70%, cit este prevazut pentru grupa II de munca .

10. In cazul in care personalul lucreaza intregul program la mai multe locuri de munca, din care unele sint incadrate in grupa I, iar celelalte in grupa II de munca, din care timpul lucrat in grupa I este de cel putin 50%, se va lua in considerare atit timpul efectiv lucrat in grupa I, cit si timpul efectiv lucrat in grupa II. Daca sarcinile de munca ce trebuie efectuate datorita specificului se succed in locuri de munca prevazute in grupele I si II, in situatia in care nu se poate stabili cu exactitate timpul efectiv lucrat in fiecare din cele doua grupe, personalul va fi incadrat in grupa II de munca .

11. Perioada cit o persoana care lucreaza in locuri de munca incadrate in grupa I sau II de munca a fost in concediu de odihna sau in incapacitate de munca se considera ca timp in care activitatea s-a desfasurat in conditiile locurilor de munca in care a lucrat la data ivirii acestei situatii.

12. Incadrarea in grupele I si II de munca privind perioada anterioara datei de 18.03.1969 se face cu respectarea prevederilor Instructiunilor nr. 1.040/1967 de aplicare a Legii nr. 27/1966 prin care au fost preluate tabelele 1 si 2, anexe la Regulamentul de aplicare a Decretului nr. 292/1959, care cuprind meseriile si functiile prevazute in grupele I si II de munca .

13. Perioada lucrata dupa data de 18.03.1969 pina in prezent si in continuare se incadreaza in grupele I si II de munca in conformitate cu prevederile prezentului ordin ce inlocuieste ordinele nr. 59/1969, 105/1976 si 210/1977 ale ministrului muncii si ministrului sanatatii, care isi inceteaza aplicabilitatea.

14. Pentru perioada de activitate desfasurata intre 18.03.1969 si 31.12.1975 incadrarea in grupele I si II de munca se face proportional cu timpul lucrat, asa cum a fost stabilit prin Precizarile Ministerului Muncii si Ministerului Sanatatii nr. 11.860/1969, fara a se conditiona de existenta buletinelor de determinare a noxelor.

Pentru perioada lucrata intre 1.01.1976 si 31.12.1989 incadrarea in grupele I si II de munca, de asemenea, nu este conditionata de existenta buletinelor de determinare a noxelor.

15. Dovedirea perioadelor de activitate desfasurate in locurile de munca si activitatile ce se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii se face pe baza inregistrarii acestora in carnetul de munca conform metodologiei de completare a acestuia stabilite de Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale.

Totodata, tinind seama de prevederile art. 2 si 3 din Decretul-lege nr. 68/1990, unitatile au obligatia sa analizeze si sa precizeze, in termen de 30 de zile de la data aprobarii prezentului ordin, pe baza documentelor existente in unitate, situatia incadrarii personalului in grupele I si II de munca incepind cu 18.03.1969 si pina in prezent.

16. Institutele de proiectare si cercetare sint obligate sa prevada, conform reglementarilor in vigoare, inca din faza de proiect, toate solutiile care sa asigure conditii corespunzatoare de desfasurare a muncii, cu respectarea normelor legale de tehnica securitatii si de igiena a muncii, astfel incit sa se elimine orice pericol de imbolnavire sau accidentare.

17. Ministerele, celelalte organe centrale, primariile judetene si a municipiului Bucuresti, centralele industriale, intreprinderile si institutiile sint obligate sa ia masurile necesare pentru imbunatatirea continua a conditiilor de munca, pentru prevenirea accidentelor si imbolnavirilor profesionale, respectarea riguroasa a normelor de protectie a muncii, pentru apararea vietii si sanatatii salariatilor in procesul de productie.

Asupra rezultatelor obtinute in directia imbunatatirii conditiilor de munca, ministerele, celelalte organe centrale, primariile judetene si a municipiului Bucuresti vor raporta periodic guvernului si anual Ministerului Muncii si Ocrotirilor Sociale si Comisiei Nationale pentru Protectia Muncii.

18. Ministerul Muncii si Ocrotirilor Sociale, Ministerul Sanatatii si Comisia Nationala pentru Protectia Muncii vor controla modul de respectare a prevederilor prezentului ordin si vor informa anual guvernul asupra rezultatelor obtinute in imbunatatirea conditiilor de munca .

Ministrul muncii si Ministrul Presedintele Comisiei Nationale
ocrotirilor sociale sanatatii pentru Protectia Muncii
Mihnea Marmeliuc Dan Enachescu Dan Andreescu

Bucuresti, 5 martie 1990.

Nr. 50.



ANEXA Nr. 1





Afiseaza textul pe o singura pagina



Citeste mai mult despre:   


  • Legislatie Conexa
  • Stiri Juridice
  • Articole
  • Jurisprudenta Relevanta
  • Comenteaza!

PlafarNet


Carti Juridice Recomandate



Gravura computerizata
  • Stiri
  • Spete
  • Articole
  • Legislatie
  • Forum
Cele mai noi Stiri Juridice
 Victor Ciorbea a fost ales noul Avocat al Poporului
 Carta drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii fiscale
 ONRC: Incepand din 10 aprilie 2014 certificatele constatatoare se vor putea obtine online
 Lucratorii UE care se muta in alt stat membru vor putea sa isi transfere toate drepturile la pensie
 ICCJ: aplicarea legii penale mai favorabile in ipoteza unui concurs de infractiuni
 Obligatii fiscale care trebuie indeplinite pana vineri, 25 aprilie 2014 inclusiv
 In perioada 31 martie – 04 aprilie 2014 Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 3 mil. de lei
 Conferinta: Modificari aduse de Noul cod penal si de Noul cod de procedura penala. Aspecte de drept comparat
 26 aprilie 2014: Reconvovare Adunarea Generala Ordinara a Baroului Bucuresti
 Aparitie editoriala: Infractiuni contra patrimoniului prin nesocotirea increderii
 SoftVenture lanseaza o solutie unica pentru managementul dosarelor de instanta
 Aparitie editoriala: Recursul in casatie in noul Cod de procedura penala
 PE voteaza asigurarea drepturilor de pensie suplimentara pentru muncitorii mobili
 Decizia de eliminare a vizelor pentru cetatenii Republicii Moldova a fost publicata in Jurnalul Oficial al UE
 Fiscul nu va aplica penalitati pentru plata cu intarziere a CASS pentru veniturile din chirii
 Lichidator judiciar trimis in judecata de procurorii DNA Pitesti
 Obligatii fiscale care trebuie indeplinite pana marti, 10 aprilie 2014 inclusiv
 13 aprilie 2014: Adunarea Generala Ordinara a Avocatilor din Baroul Bucuresti
 Situatia rezervelor valutare la BNR la 31 martie 2014
 Procurorii DNA au dispus sechestru asupra bunurilor a 3 judecatoarea de la Curtea de Apel Bucuresti
  Preia GRATUIT Stiri! FaceBook Twitter
Ultimele Comentarii si Note
  Garda Financiara - Sectia Calarasi: Domnilor de la garda financiara calarasi stau in com sohatu sat P ...
  Garda Financiara - Sectia Ilfov: STRADA DIAMANTULUI BRAGADIRU CASE FARA AUTORIZATIE ...
  Garda Financiara - Sectia Ilfov: CASE FACUTE DE MANTUIALA BRAGADIRU STRADA DIAMANTULUI FARA AUTO ...
  Primaria Ciurea: nu s-a pus piatra pe stada Crinului pentru ca este un dru ...
  Garda Financiara - Sectia Dambovita: Am doua magazine in cartier in micro 2,niciodata nu am vazut un b ...
  Primaria BRAGADIRU: Da plingeti fiindca voi lati ales.Stiati ca in parcul de linga la ...
  Primaria Babiciu: Comuna Babiciu este o comuna "imbatranita". Cei tineri au plecat ...
  Primaria LAPOS: Sa-i fie jena fostei primarite ca n-a progresat comuna pe mandatu ...
  Ramnicu Sarat - Executor Judecatoresc Ailincai Alexandru : un adevarat profesionist: daca doriti sa castigati,contactati. ...
  Primaria Babiciu: Marmelada, lasa-neeeeeeeeee! Ne-am saturat de incompetenta ta! ma ...
  Garda Financiara - Sectia Dambovita: locuiesc de 9 ani in cart m 2 targoviste dar niciodata nu am fost ...
  Garda Financiara - Sectia Dambovita: litm anaf egal o la targoviste ...
  Garda Financiara - Sectia Bihor: Domnilor mergeti si facetiva lucrul an piata Oradea de pe centur ...
  Radu Constantin - Expertiza grafica si tehnica a documentelor: As dori foarte mult sa iau legătura cu dnul Radu Constantin in v ...
  Garda Financiara - Sectia Bihor: Tigani de Buzau an piata Oradea de pe centura sant cu usturoi fu ...
  Primaria Agnita: Este o ordinarie scrisa cu privire la mine( Popenta Ioan) !.Nu e ...
  Garda Financiara - Sectia Prahova: com.caluigareni nu mai poate trai de banditii satului istrate ion ...
  Garda Financiara - Sectia Bucuresti: doresc sa faceti un control la lucadi&gida grup srl cui 28037 ...
  Primaria Rieni: Am vazut ca ultima distractie pentru Bota este sa joace carti...p ...

Publicitate pe EuroAvocatura.ro