din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4044 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 504/2002, legea autovizualului

Legea nr. 504/2002, legea autovizualului

  Publicat: 16 Mar 2009       56510 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Legea nr. 504/2002, legea autovizualului
- Ultima modificare prin OUG nr. 181/2008
- Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 534 din 22/07/2002

Paguba sau prejudiciu provocata unei persoane,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(autorecuzarea)- Institutia prin care persoana incopatibila se abtine sa participe in procesul penal,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,

a) sa poata fi usor identificate ca atare, comunicarile audiovizuale cu continut comercial mascat fiind interzise;
b) sa nu faca uz de tehnici subliminale;
c) sa nu prejudicieze demnitatea umana;
d) sa nu includa nicio forma de discriminare pe motiv de rasa, etnie, nationalitate, religie, credinta, handicap, varsta, sex sau orientare sexuala;
e) sa nu aduca ofensa convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor si radioascultatorilor;
f) sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei;
g) sa nu stimuleze comportamente daunatoare mediului;
h) sa nu stimuleze comportamente indecente sau imorale;
i) sa nu promoveze, direct sau indirect, practici oculte.
(2) Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa nu provoace nicio dauna morala, fizica sau mentala minorilor si, in special:
a) sa nu instige in mod direct minorii sa cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienta ori a credulitatii acestora;
b) sa nu incurajeze in mod direct minorii sa isi convinga parintii sau pe alte persoane sa cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicitatii;
c) sa nu exploateze increderea speciala pe care minorii o au in parinti, profesori sau alte persoane;
d) sa nu prezinte in mod nejustificat minori in situatii periculoase.
(3) Comunicarile comerciale audiovizuale cu continut comercial mascat sunt interzise.
(4) Comunicarile comerciale audiovizuale pentru bauturi alcoolice nu pot incuraja consumul excesiv al bauturilor respective si nu pot viza in mod special minorii.
(5) Orice forma de comunicare comerciala audiovizuala pentru tigari si alte produse pe baza de tutun este interzisa.
(6) Comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor si tratamentelor medicale disponibile numai pe baza de prescriptie medicala sunt interzise.
(7) Comunicarile comerciale audiovizuale care aduc atingere intereselor legale ale consumatorilor sunt interzise.
(8) Furnizorii de servicii media audiovizuale sunt incurajati sa dezvolte coduri de conduita privind comunicarile comerciale audiovizuale inadecvate, cu precadere privind pe cele care insotesc programele pentru copii sau sunt incluse in acestea, referitoare in special la mancaruri si bauturi ce contin substante cu efect nutritional sau fiziologic cu continut bogat in grasimi, acizi grasi, sare si zahar, nerecomandate intr-un regim alimentar echilibrat.

ART. 30 *** Abrogat

ART. 31
(1) Plasarea de produse este interzisa.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), plasarea de produse este permisa:
a) in opere cinematografice, filme si seriale realizate pentru prezentarea in cadrul unor servicii media audiovizuale, programe de sport si de divertisment;
b) in cazul in care nu se efectueaza o plata, ci doar se furnizeaza anumite bunuri sau servicii cu titlu gratuit, cum ar fi productia de elemente de recuzita ori premii, in vederea includerii acestora in program .
(3) Exceptia prevazuta la alin. (2) lit. a) nu se aplica in cazul programelor pentru copii.
(4) Programele in care este cuprinsa o plasare de produs trebuie sa indeplineasca cumulativ cel putin urmatoarele conditii:
a) continutul si, in cazul transmisiilor de televiziune, intervalul orar afectat acestora sa nu fie in nicio situatie influentate intr-un mod care sa afecteze responsabilitatea si independenta editoriala a furnizorului de servicii media audiovizuale;
b) sa nu incurajeze in mod direct cumpararea sau inchirierea de produse ori servicii, mai ales prin mentiuni exprese cu caracter promotional la produsele sau serviciile respective;
c) sa nu scoata in evidenta in mod exagerat produsele in cauza.
(5) Programele in care sunt inserate plasari de produse trebuie sa cuprinda informatii clare privind existenta acestora, fiind identificate corespunzator atat la inceput, cat si la sfarsit, precum si la reluarea dupa o pauza publicitara, astfel incat sa se evite orice confuzie din partea telespectatorului.
(6) Cerintele prevazute la alin. (5) nu se aplica acelor programe care nu au fost nici produse, nici comandate de catre furnizorul de servicii media audiovizuale sau de catre o societate afiliata acestuia.
(7) Se interzic plasarea de tigari ori alte produse din tutun sau de produse ale unor operatori economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea ori vanzarea unor astfel de produse, precum si plasarea de produse sau tratamente medicale disponibile numai pe baza de prescriptie medicala.

ART. 32
Publicitatea si teleshopping-ul pentru bauturi alcoolice trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
a) sa nu fie adresate minorilor sau sa nu prezinte minori consumand bauturi alcoolice;
b) sa nu stabileasca o legatura intre consumul de alcool si imbunatatirea calitatilor fizice, psihice sau a abilitatii in conducerea de vehicule;
c) sa nu sugereze ca prin consumul de alcool se pot obtine performante sociale sau sexuale;
d) sa nu sugereze ca alcoolul are calitati terapeutice sau ca acesta este stimulent, sedativ sau mijloc de rezolvare a problemelor personale;
e) sa nu incurajeze consumul exagerat de alcool si sa nu puna intr-o lumina negativa consumul moderat sau abtinerea de la consumul de bauturi alcoolice;
f) sa nu prezinte drept o calitate continutul ridicat in alcool al bauturilor.

ART. 33 *** Abrogat

ART. 34
(1) Programele sponsorizate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) continutul si programarea acestora nu trebuie in nicio circumstanta sa fie influentate de sponsor, astfel incat sa nu fie afectate independenta editoriala si responsabilitatea furnizorului de servicii media in raport cu programele respective;
b) sa fie mentionata existenta unui acord de sponsorizare, semnalata prin denumirea, marca si/sau produsele/serviciile sponsorului, prezentate in mod adecvat la inceputul, in cuprinsul si/sau la sfarsitul acestora;
c) sa nu incurajeze in mod direct achizitionarea sau inchirierea produselor ori a serviciilor sponsorului sau ale unui tert, in particular prin referiri promotionale speciale la aceste produse ori servicii .

(2) Nici un program nu poate fi sponsorizat de catre persoane fizice sau juridice a caror activitate principala este fabricarea sau comercializarea tigarilor ori a altor produse din tutun.
(3) Sponsorizarea programelor de catre persoane ale caror activitati includ fabricarea ori comercializarea produselor medicale sau a tratamentelor medicale se poate face numai prin promovarea numelui sau a imaginii persoanei respective.





Afişează Legea nr. 504/2002, legea autovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice