HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF
24.efectueaza investigatii, supravegheri si verificari, potrivit reglementarilor legale in vigoare, in cazurile in care sunt semnalate situatii de incalcare a legislatiei vamale de catre persoane fizice si juridice; verifica registre si alte forme de evidenta si are dreptul de a cere oricarei persoane fizice sau juridice sa prezinte, fara plata, documentatia si informatiile privind operatiunile vamale;
25.utilizeaza sistemul informatic integrat vamal in exercitarea atributiilor in domeniul vamal;
26.asigura organizarea si functionarea unitatii nucleare, formata din totalitatea aparatelor, instalatiilor, sistemelor si echipamentelor emitatoare de radiatii ionizante si a personalului specializat si autorizat sa opereze echipamentele unitatii nucleare si intocmeste documentatiile de obtinere si modificare a autorizatiilor de utilizare, detinere, transfer, dezafectare, import pentru dotarea existenta si cea ulterioara, emite instructiuni specifice de utilizare a aparatelor, echipamentelor si instalatiilor radiologice, intocmeste rapoarte periodice privind utilizarea aparaturii din dotare, pregatirea personalului, asigurarea subunitatilor cu personal operator, metode de contrabanda si propuneri de contracarare a fenomenului infractional transfrontalier si de optimizare a activitatii;
27.asigura, in conditiile legii, operarea in domeniul specific de activitate si sustenabilitatea componentei tehnice a Sistemului integrat pentru securitatea frontierei de stat, parte a subsistemelor-suport de control, informatic si logistic - Filtrul III, formata din totalitatea aparatelor, echipamentelor, instalatiilor de control emitatoare de radiatii ionizante si sisteme complementare de control din dotare integrate, prin aplicatii software dedicate, pentru realizarea bazelor de date relevante; verifica, prelucreaza, arhiveaza informatiile culese din bazele proprii de date relevante si gestioneaza colaborarea, in acest segment de activitate, cu autoritatile nationale competente in conditiile legii;
28.asigura, conform competentelor prevazute de acte normative comunitare si nationale, implementarea Strategiei nationale de aderare la spatiul Schengen si a masurilor ce ii revin din Planul de actiune Schengen, precum si implementarea Strategiei nationale de management integrat al frontierei de stat a Romaniei si a masurilor ce ii revin atat din Planul de actiune Schengen, cat si din Planul multianual de investitii;
29.adopta masurile necesare pentru asigurarea aplicarii prevederilor Conventiei privind utilizarea tehnologiei informatiilor de catre serviciile vamale, incheiata la 26 iulie 1995, in temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana (JO C 316 din 27 noiembrie 1995, p. 34), ale Conventiei cu privire la asistenta reciproca si cooperarea intre administratiile vamale, incheiata la 18 decembrie 1997, in temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana (JO C 24 din 23 ianuarie 1998, p. 2) si ale Deciziei vama-electronica (CE) nr. 70/2008;
30.actioneaza pentru indeplinirea programelor privind integrarea vamala europeana;
31.coopereaza cu autoritatile vamale ale altor state, precum si cu organismele internationale de specialitate, in vederea prevenirii, cercetarii si combaterii fraudelor vamale;
32.asigura reprezentarea Romaniei la reuniunile interne si internationale in domeniul vamal sau al produselor accizabile, conform competentelor;
33.intreprinde masurile legale privind verificarea, autorizarea si supravegherea productiei, detinerii, importului si circulatiei produselor accizabile, conform legislatiei in vigoare;
34.elaboreaza procedurile referitoare la productia si circulatia produselor accizabile in regim suspensiv;
35.organizeaza si efectueaza controlul respectarii prevederilor legale privind supravegherea miscarii produselor accizabile pe teritoriul national;
36.indeplineste atributiile prevazute de reglementarile fiscale privind urmarirea documentelor administrative electronice, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv;
37.asigura cooperarea administrativa in domeniul accizelor, in conformitate cu dispozitiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 389/2012 privind cooperarea administrativa in domeniul accizelor;
38.indeplineste atributiile si sarcinile prevazute de lege in domeniul autorizarii, atestarii, avizarii persoanelor juridice si fizice care desfasoara activitati de productie, imbuteliere, ambalare, primire, detinere, depozitare si/sau expediere, comercializare, utilizare finala a produselor accizabile.
(D)Atributii in domeniul prevenirii, descoperirii si combaterii evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale:
a)atributii in domeniul prevenirii si descoperirii evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si fraudei vamale:
1.actioneaza atat in vederea prevenirii sustragerii de la plata a sumelor datorate bugetelor administrate de Agentie, cat si pentru prevenirea si descoperirea evaziunii fiscale si a fraudelor fiscale si vamale;
2.coopereaza cu institutiile cu atributii similare din alte state, pe baza tratatelor internationale la care Romania este parte sau pe baza de reciprocitate, precum si cu organismele de lupta impotriva fraudelor din cadrul Uniunii Europene, in cauzele de interes comun;
3.verifica respectarea reglementarilor legale privind circulatia marfurilor pe drumurile publice, in porturi, cai ferate si fluviale, aeroporturi, in vecinatatea punctelor vamale, antrepozite, zone libere, precum si in alte locuri in care se desfasoara o asemenea activitate;
4.verifica legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si aplica sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor;
5.constituie si utilizeaza baze de date necesare pentru prevenirea si descoperirea infractiunilor economico-financiare si a altor fapte ilicite in domeniul fiscal si vamal;
6.efectueaza investigatii, supravegheri si verificari fiscale si vamale necesare prevenirii si descoperirii faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala, inclusiv in cazurile in care sunt semnalate situatii de incalcare a legislatiei specifice;
7.solicita, in conditiile legii, date sau, dupa caz, documente, de la orice entitate privata si/sau publica, in scopul instrumentarii si fundamentarii constatarilor cu privire la savarsirea unor fapte care contravin legislatiei in vigoare in domeniul financiar fiscal si vamal;
8.constata imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul evaziunii fiscale, stabileste implicatiile fiscale ale acestora si dispune, in conditiile Codului de procedura fiscala, luarea masurilor asiguratorii ori de cate ori exista pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda, sa isi instraineze ori sa isi risipeasca patrimoniul;
9.legitimeaza si stabileste identitatea administratorilor unitatilor controlate, precum si a oricaror persoane implicate in savarsirea faptelor de evaziune si frauda fiscala si vamala constatate si solicita acestora explicatii scrise, dupa caz;
10.retine documente, in conditiile Codului de procedura fiscala, solicita copii certificate de pe documentele originale, preleveaza probe, esantioane, mostre si alte asemenea specimene, solicita efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizarii actului de control;
11.exercita controlul operativ si inopinat privind prevenirea si descoperirea oricaror acte si fapte din domeniul economico-financiar, fiscal si vamal, care au ca efect evaziunea si frauda fiscala si vamala;
12.efectueaza, in conditiile legii, controale in vederea identificarii evaziunii si fraudei fiscale si vamale la toate categoriile de contribuabili, indiferent de domiciliul fiscal, marimea si forma de organizare, precum si in orice loc, indiferent de forma sub care se desfasoara activitati economice, generatoare de venituri;
13.participa, cu personal propriu sau in colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere si institutii specializate, la actiuni de depistare si sanctionare a activitatilor ilicite care genereaza fenomene de evaziune si frauda fiscala si vamala;
14.incheie, ca urmare a controalelor efectuate, acte de control pentru stabilirea starii de fapt fiscale, pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor, precum si pentru constatarea imprejurarilor privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala sesizand, dupa caz, organele de urmarire penala;
15.opreste si controleaza, in conditiile legii, mijloacele de transport incarcate sau susceptibile a fi incarcate cu produse accizabile aflate in miscare nationala, intracomunitara si internationala, verifica indeplinirea conditiilor legale cu privire la circulatia produselor accizabile, verifica, in conditiile legii, pe timp de zi si de noapte, cladiri, depozite, terenuri, sedii si alte obiective si poate preleva, in conditiile legii, probe pe care le analizeaza in laboratoarele proprii sau agreate, in vederea identificarii si expertizarii produselor accizabile;
16.constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare referitoare la regimul produselor accizabile si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune;
17.efectueaza, in conditiile Codului de procedura fiscala, controale in toate spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza bunuri si servicii in vederea prevenirii, descoperirii si combaterii oricaror acte si fapte care sunt interzise de actele normative in vigoare;
18.constata contraventiile si aplica sanctiunile corespunzatoare, potrivit competentelor prevazute de lege;
19.dispune masuri, in conditiile legislatiei fiscale, cu privire la confiscarea, in conditiile legii, a bunurilor a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si a veniturilor realizate din activitati comerciale sau prestari de servicii nelegale si ridica documentele financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau, dupa caz, a infractiunilor;
b)atributii in domeniul combaterii actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si frauda vamala:
1.acorda, prin intermediul Directiei de combatere a fraudelor, suport tehnic de specialitate procurorului in efectuarea urmaririi penale in cauzele avand ca obiect infractiuni economico-financiare;
2.efectueaza, prin intermediul Directiei de combatere a fraudelor, din dispozitia procurorului:
(i)constatari tehnico-stiintifice care constituie mijloace de proba, in conditiile legii;
(ii)investigatii financiare in vederea indisponibilizarii de bunuri;
(iii)orice alte verificari in materie fiscala dispuse de procuror.
Art. 8
(1)Agentia indeplineste orice alte atributii si are toate competentele conferite de lege. Agentia duce la indeplinire sarcinile si dispozitiile stabilite de ministrul finantelor publice, in conditiile legii.
(2)In exercitarea atributiilor sale, Agentia colaboreaza cu organele de specialitate ale altor ministere si institutii specializate, precum si cu persoane juridice si fizice si cu alte entitati.
(3)Agentia are dreptul sa solicite de la celelalte autoritati ale administratiei publice, institutii publice si operatori economici, de la institutii de credit si de la alte persoane, in conditiile legii, datele si informatiile necesare in vederea realizarii atributiilor.
SECTIUNEA 3: Structura organizatorica, personalul si conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Art. 9
(1)Agentia este formata din aparat propriu si structuri subordonate. Structura organizatorica a aparatului propriu este prevazuta in anexa nr. 1.
(2)In cadrul structurii organizatorice pot fi infiintate, prin ordin al presedintelui Agentiei, directii, servicii, birouri sau compartimente, fara a fi modificata anexa nr. 1.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
