HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF
(3)Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentului de organizare si functionare prevazut la alin. (2).
SECTIUNEA 5: Reglementari specifice unor domenii de activitate
SUBSECTIUNEA 1: Directia generala antifrauda fiscala
Art. 15
(1)In cadrul Agentiei se organizeaza si functioneaza Directia generala antifrauda fiscala, structura fara personalitate juridica, cu atributii de prevenire, descoperire si combatere a actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala.
(2)In cadrul Directiei generale antifrauda fiscala functioneaza directii regionale antifrauda fiscala, conduse de inspectori generali adjuncti antifrauda. Sediul principal al directiilor regionale antifrauda fiscala se stabileste in municipiile prevazute in anexa nr. 2.
Art. 16
(1)Directia generala antifrauda fiscala este coordonata de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, si condusa de un inspector general antifrauda, numiti prin decizie a prim-ministrului.
(2)Inspectorul general antifrauda este sprijinit in activitatea de conducere a Directiei generale antifrauda fiscala de inspectori generali adjuncti antifrauda, numiti in functie prin decizie a prim-ministrului.
Art. 17
(1)Personalul Directiei generale antifrauda fiscala este compus din functionari publici care ocupa functii publice specifice si functii publice generale.
(2)Personalul Directiei generale antifrauda fiscala, cu exceptia celui numit prin decizie a prim-ministrului si a celui din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, este numit in functie prin ordin al presedintelui Agentiei, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 18
(1)Inspectorii antifrauda, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, executa:
a)operatiuni de control curent;
b)operatiuni de control tematic.
(2)Controlul curent se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de serviciu permanent.
(3)Controlul tematic se executa de catre inspectorii antifrauda in baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de control tematic prin care se stabilesc obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, durata si momentul declansarii controlului.
(4)La orice actiune participa minimum 2 inspectori antifrauda.
Art. 19
(1)Personalul Agentiei care ocupa functii publice de inspector antifrauda poarta in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit. Armamentul, uniforma si celelalte dotari prevazute de prezenta hotarare pot fi utilizate numai in timpul exercitarii atributiilor de serviciu, in conditiile prevazute in regulamentul de organizare si functionare. In anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, inspectorii antifrauda pot imbraca tinuta civila.
(2)Personalul prevazut la alin. (1) este in permanenta la dispozitia serviciului.
(3)Dotarea cu armament se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor, republicata, cu modificarile ulterioare.
(4)Regulamentul privind normele generale si speciale de dotare ale personalului Directiei generale antifrauda fiscala care indeplineste functia publica specifica de inspector antifrauda, modelul uniformei de serviciu, al insemnelor distinctive, accesoriile care insotesc portul acesteia, durata normala de utilizare, conditiile de acordare si personalul care beneficiaza de uniforma se regasesc in anexele nr. 3 si 4.
(5)Modelul legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu permanent se regasesc in anexa nr. 3.
(6)Mijloacele tehnice, echipamentele de autoaparare, de protectie si de comunicare si alte mijloace speciale de dotare sunt prevazute in anexa nr. 5, iar achizitionarea acestora se face in conditiile legii.
(7)Armamentul se poate asigura atat prin achizitii publice, cat si prin redistribuire, cu titlu gratuit, de la alte institutii autorizate, pe baza protocoalelor incheiate in conditiile legii, in masura disponibilitatilor, cu conditia predarii acestuia in perfecta stare fizica si de functionare tehnica si fiabilitate.
(8)Pana la asigurarea conditiilor materiale si financiare pentru dotarile prevazute la alin. (1)-(7), precum si pana la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Directiei generale antifrauda fiscala utilizeaza dotarile existente sau alte echipamente puse la dispozitie pe baza de redistribuire.
Art. 20
Insemnele distinctive si modul de echipare ale autovehiculelor Directiei generale antifrauda fiscala cu mijloace de semnalizare luminoasa si sonora sunt prevazute in anexa nr. 6.
SUBSECTIUNEA 2: Directia generala a vamilor
Art. 21
(1)Directia generala a vamilor este condusa de un director general, aflat in subordinea vicepresedintelui Agentiei care coordoneaza Directia generala antifrauda fiscala.
(2)Directia generala a vamilor coordoneaza direct din punct de vedere metodologic si indruma activitatea birourilor vamale de frontiera si primeste nemijlocit toate raportarile din partea acestora.
(3)Directiile regionale vamale coordoneaza si indruma birourile vamale de interior.
Art. 22
Modelul legitimatiei de control/serviciu pentru personalul vamal este cel prevazut in anexa nr. 7.
CAPITOLUL II: Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 23
(1)Directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta stabilita potrivit anexei nr. 2, care isi pierd personalitatea juridica .
(2)Directiile generale regionale ale finantelor publice preiau prin fuziune prin absorbtie directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, precum si birourile vamale de interior si de frontiera din aria de competenta stabilita conform anexei nr. 2.
(3)Directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale se reorganizeaza in birouri vamale de interior si de frontiera.
(4)Activitatea si competentele tuturor directiilor generale ale finantelor publice absorbite din aria de competenta, precum si a tuturor structurilor teritoriale subordonate acestora sunt preluate de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, infiintate potrivit prevederilor prezentei hotarari.
(5)Administratiile finantelor publice municipale constituite la nivelul municipiilor resedinta de judet din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in administratii judetene ale finantelor publice.
(6)Administratiile finantelor publice municipale (altele decat cele resedinta de judet) si administratiile finantelor publice orasenesti din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in servicii fiscale municipale, respectiv servicii fiscale orasenesti.
(7)Administratiile finantelor publice comunale din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in birouri fiscale comunale.
(8)Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Ilfov se reorganizeaza in Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ilfov, ca structura subordonata in cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
(9)Administratiile finantelor publice ale sectoarelor 1-6 din subordinea Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se reorganizeaza in Administratii ale sectoarelor 1-6 ale finantelor publice.
(10)Administratia finantelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se reorganizeaza ca Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, structura subordonata din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
Art. 24

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
