Legea achizitiilor publice, Actualizata 2014. OUG 34/2006
a)fie respectand elementele/conditiile prevazute in acordul-cadru;
b)fie, daca nu toate elementele/conditiile au fost clar prevazute in acordul-cadru, prin detalierea acestora sau prin utilizarea, daca se considera necesar, unor alte elemente/conditii prevazute in caietul de sarcini elaborat pentru incheierea acordului-cadru respectiv.
Articolul 150
In cazul prevazut la art. 149 alin. (4) lit. b), autoritatea contractanta are obligatia de a relua competitia respectand urmatoarea procedura:
a)pentru fiecare contract ce urmeaza a fi atribuit, autoritatea contractanta consulta in scris operatorii economici semnatari ai acordului-cadru respectiv;
b)autoritatea contractanta fixeaza un termen limita suficient pentru prezentarea ofertelor, in acest sens avand obligatia de a tine cont de aspecte precum complexitatea obiectului si timpul necesar pentru transmiterea ofertelor;
c)ofertele se prezinta in scris, iar continutul lor ramane confidential pana cand termenul limita stipulat pentru deschidere a expirat;
d)autoritatea contractanta atribuie fiecare contract ofertantului care a prezentat cea mai buna oferta, pe baza criteriului de atribuire precizat in documentatia de atribuire.
SECTIUNEA 2: Sistemul de achizitie dinamic
Articolul 151
(1)Autoritatea contractanta are dreptul de a utiliza un sistem de achizitie dinamic numai prin intermediul SEAP si numai pentru achizitia unor produse de uz curent, ale caror caracteristici general disponibile pe piata satisfac nevoile autoritatii contractante.
(2)Autoritatea contractanta nu are dreptul de a utiliza in mod abuziv sau impropriu sistemul de achizitie dinamic astfel incat sa impiedice, sa restranga sau sa distorsioneze concurenta .
(3)Este interzisa solicitarea de taxe operatorilor economici interesati sau participantilor la sistemul de achizitie dinamic.
Articolul 152
Autoritatea contractanta nu are dreptul de a stabili ca durata unui sistem de achizitie dinamic sa depaseasca mai mult de 4 ani, decat in cazuri exceptionale, temeinic justificate.
Articolul 153
Autoritatea contractanta are obligatia de a respecta regulile procedurii de licitatie deschisa in toate fazele sistemului de achizitie dinamic.
Articolul 154
In scopul lansarii sistemului dinamic de achizitie si atribuirii contractelor de achizitie publica in cadrul acestui sistem, autoritatea contractanta are obligatia de a utiliza numai mijloace electronice, respectand totodata prevederile referitoare la regulile de comunicare si transmitere a ofertelor prevazute la art. 59 alin. (3), art. 61, 64 si 65.
Articolul 155
Atunci cand lanseaza un sistem de achizitie dinamic, autoritatea contractanta are obligatia:
a)de a publica un anunt de participare in care se precizeaza clar faptul ca pentru atribuirea contractului/contractelor de achizitie publica se utilizeaza un sistem dinamic de achizitie, precum si adresa de Internet la care documentatia de atribuire este disponibila;
b)de a indica in caietul de sarcini, alaturi de caracteristicile produselor care urmeaza sa fie achizitionate, si informatiile relevante privind caracteristicile sistemului utilizat, echipamentul electronic folosit, posibilitati si instructiuni de accesare;
c)de a permite prin mijloace electronice, incepand cu momentul publicarii anuntului de participare si pana la inchiderea sistemului de achizitie dinamic, accesul nerestrictionat, direct si complet la continutul documentatiei de atribuire.
Articolul 156
(1)Dupa lansarea sistemului de achizitie dinamic si pe intreaga perioada de existenta a acestuia, autoritatea contractanta are obligatia de a permite oricarui operator economic interesat sa depuna o oferta orientativa, cu scopul de a fi admis in sistem .
(2)Dupa primirea unei oferte orientative, autoritatea contractanta are obligatia de a verifica daca ofertantul indeplineste criteriile de calificare stabilite si daca propunerea tehnica prezentata este conforma cu cerintele din caietul de sarcini.
(3)Autoritatea contractanta are obligatia de a finaliza verificarea prevazuta la alin. (2) in cel mult 15 zile de la primirea unei oferte orientative.
(4)Imediat dupa finalizarea verificarii prevazute la alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a informa ofertantul cu privire la admiterea lui in sistemul de achizitie dinamic sau, dupa caz, asupra deciziei de respingere a ofertei orientative.
Articolul 157
Ofertantul are dreptul de a-si imbunatati oferta orientativa in orice moment, cu conditia ca propunerea tehnica sa respecte in continuare cerintele din caietul de sarcini.
Articolul 158
(1)In scopul atribuirii contractelor de achizitie publica prin sistemul dinamic de achizitie publica, autoritatea contractanta are obligatia de a publica, pentru fiecare contract in parte, un nou anunt de participare simplificat, prin care toti operatorii economici interesati sunt invitati sa depuna oferte orientative in conformitate cu prevederile art. 156.
(2)Autoritatea contractanta stabileste o data-limita de depunere a ofertelor orientative care, raportata la data publicarii anuntului de participare simplificat prevazut la alin. (1), nu trebuie sa fie mai devreme de:
a)15 zile, in cazul in care valoarea estimata, potrivit prevederilor art. 32, este egala sau mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 130.000 euro;
b)5 zile, in cazul in care valoarea estimata, potrivit prevederilor art. 32, este mai mica decat echivalentul in lei al sumei de 130.000 euro.
Articolul 159
(1)Autoritatea contractanta are obligatia de a invita toti ofertantii admisi in sistemul dinamic de achizitie sa depuna o oferta ferma pentru contractul de achizitie publica care urmeaza sa fie atribuit, stabilind in acest sens o data limita pentru depunere.
(2)Autoritatea contractanta nu are dreptul de a invita ofertantii sa depuna ofertele ferme decat dupa ce a finalizat verificarea tuturor ofertelor orientative depuse in termenul prevazut la art. 158 alin. (2).
Articolul 160
Autoritatea contractanta are obligatia de a atribui contractul de achizitie publica ofertantului care prezinta cea mai avantajoasa oferta ferma pe baza aplicarii criteriilor de atribuire stabilite in anuntul de participare publicat cu ocazia lansarii sistemului de achizitie dinamic. Daca este cazul, aceste criterii pot fi formulate cu mai multa acuratete in cadrul invitatiei prevazute la art. 159 alin. (1).
SECTIUNEA 3: Licitatia electronica
Articolul 161
(1)Autoritatea contractanta are dreptul de a utiliza licitatia electronica in urmatoarele situatii:
a)ca o etapa finala a licitatiei deschise, a licitatiei restranse, a negocierii cu publicarea prealabila a unui anunt de participare, aplicate in cazurile prevazute la art. 110 lit. a) sau in cele prevazute la art. 251 alin. (1), ori a cererii de oferte, inainte de atribuirea contractului de achizitie publica, si numai daca specificatiile tehnice au fost definite cu precizie in caietul de sarcini;
b)la reluarea competitiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru, in conditiile prevazute la art. 149 alin. (4) si art. 150;
c)cu ocazia depunerii ofertelor ferme in vederea atribuirii unui contract de achizitie publica prin utilizarea unui sistem de achizitie dinamic.
(2)Autoritatea contractanta are obligatia de a anunta decizia de utilizare a licitatiei electronice in anuntul de participare si in documentatia de atribuire.
Articolul 162
Autoritatea contractanta nu are dreptul de a utiliza in mod abuziv sau impropriu licitatia electronica astfel incat:

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
