Legea achizitiilor publice, Actualizata 2014. OUG 34/2006
SECTIUNEA 6: Reguli speciale de transparenta aplicabile achizitiei publice de servicii de publicitate media
Articolul 58
(1)In cazul atribuirii contractelor de publicitate media, cu o valoare estimata mai mare decat cea prevazuta la art. 19, autoritatea contractanta are obligatia de a publica un anunt de participare si un anunt de atribuire in sistemul informatic de utilitate publica disponibil pe internet, la o adresa dedicata, precum si pe pagina proprie de internet.
(2)In sensul prevederilor alin. (1), prin contract de publicitate media se intelege orice contract de servicii avand ca obiect difuzarea de reclama sau alte forme de promovare prin intermediul mijloacelor de informare in masa scrise, audiovizuale sau electronice.
(3)Obligatia prevazuta la alin. (1) nu exonereaza autoritatea contractanta de respectarea prevederilor generale referitoare la regulile de publicitate, astfel cum sunt acestea prevazute in cadrul sectiunii a 5-a din prezentul capitol.
(4)Autoritatea contractanta are obligatia de a preciza in anuntul de participare prevazut la alin. (1) criteriile de calificare si selectie si, in situatia in care criteriul de atribuire a contractului este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, algoritmul de calcul al punctajului; anuntul trebuie sa fie insotit de un referat de oportunitate prin care se justifica ratiunea achizitiei serviciilor de publicitate, precizandu-se totodata impactul urmarit si criteriile de masurare a rezultatului obtinut.
(5)In cel mult 120 de zile de la data finalizarii contractului de servicii de publicitate, autoritatea contractanta are obligatia de a publica in sistemul informatic prevazut la alin. (1) un raport de evaluare a impactului achizitiei serviciilor de publicitate.
(6)Contractele de publicitate media trebuie sa contina in mod obligatoriu si urmatoarele clauze specifice referitoare la obligatia partilor de a asigura, inclusiv pe parcursul indeplinirii contractului, accesul publicului cel putin la urmatoarele informatii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele alocate fiecarui beneficiar final si termenele de indeplinire a prevederilor contractuale.
(7)Accesul publicului la informatiile mentionate la alin. (6) se realizeaza prin grija autoritatii contractante care are obligatia de a detine informatii actualizate cu privire la modul de indeplinire a contractului.
(8)In cazul contractelor de publicitate media este obligatorie mentionarea denumirii autoritatii/autoritatilor contractante in materialul publicitar.
SECTIUNEA 7: Reguli de comunicare si de transmitere a datelor
Articolul 59
(1)Orice comunicare, solicitare, informare, notificare si altele asemenea, prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, trebuie sa fie transmise in scris.
(2)Orice document scris trebuie inregistrat in momentul transmiterii, respectiv in momentul primirii.
(3)Comunicarea, transmiterea si stocarea informatiilor se realizeaza astfel incat sa se asigure integritatea si confidentialitatea datelor respective.
Articolul 60
(1)Documentele scrise pot fi transmise prin oricare dintre urmatoarele modalitati:
a)prin posta;
b)prin fax;
c)prin mijloace electronice;
d)prin orice combinatie a celor prevazute la lit. a)-c).
(2)Autoritatea contractanta are dreptul de a impune, in documentatia de atribuire, modalitatile de comunicare pe care intentioneaza sa le utilizeze pe parcursul aplicarii procedurii.
Articolul 61
(1)Modalitatile de comunicare impuse de autoritatea contractanta trebuie sa nu restrictioneze accesul operatorilor economici la procedura de atribuire.
(2)Instrumentele utilizate pentru comunicarea electronica, precum si caracteristicile lor tehnice trebuie sa fie nediscriminatorii, disponibile in mod facil oricarui operator economic si trebuie sa asigure interoperabilitatea cu tehnologiile uzuale de informare si comunicare .
(3)In cazul in care documentele se transmit prin mijloace electronice, acestora le sunt aplicabile prevederile legale referitoare la semnatura electronica.
Articolul 62
(1)Operatorul economic are dreptul de a transmite o solicitare de participare la procedura de atribuire prin oricare dintre modalitatile prevazute la art. 60 alin. (1) sau prin telefon, in acest din urma caz operatorul economic avand obligatia de a confirma solicitarea de participare in scris, cat mai curand posibil.
(2)Autoritatea contractanta are dreptul de a impune ca orice solicitare de participare la procedura de atribuire, care a fost transmisa prin fax, sa fie confirmata, intr-un termen rezonabil, prin scrisoare transmisa prin posta sau prin mijloace electronice. In acest caz, autoritatea contractanta are obligatia de a preciza in anuntul de participare cerinta respectiva, precum si termenul in care aceasta trebuie indeplinita.
Articolul 63
(1)Operatorul economic are dreptul de a transmite oferta numai prin posta sau, daca autoritatea contractanta prevede aceasta posibilitate, prin mijloace electronice.
(2)In cazul in care autoritatea contractanta stabileste ca ofertele urmeaza sa fie transmise prin posta, ofertantul are, in mod implicit, si dreptul de a depune oferta direct la sediul autoritatii contractante sau la o alta adresa indicata de aceasta.
Articolul 64
Autoritatea contractanta are dreptul de a stabili ca solicitarile de participare si/sau ofertele sa fie transmise prin mijloace electronice, numai daca se asigura respectarea urmatoarelor cerinte:
a)informatiile referitoare la posibilitatile specifice de transmitere electronica, inclusiv criptarea, sunt disponibile pentru orice operator economic interesat;
b)dispozitivele electronice de receptionare garanteaza in mod corespunzator integritatea si confidentialitatea datelor receptionate;
c)operatorii economici trebuie sa transmita inainte de data limita de transmitere documentele, certificatele, declaratiile si altele asemenea, solicitate conform prevederilor cap. V sectiunea a 2-a, in cazul in care acestea nu sunt disponibile in format electronic.
Articolul 65
In sensul prevederilor art. 64 garantarea integritatii si confidentialitatii datelor receptionate presupune faptul ca dispozitivele electronice, prin caracteristicile tehnice pe care le detin si/sau prin procedurile specifice utilizate, permit indeplinirea in mod cumulativ a cel putin urmatoarelor conditii:
a)momentul exact al primirii ofertelor sau solicitarilor de participare, precum si, daca este cazul, a unor planuri/proiecte poate fi determinat cu precizie;
b)inainte de data limita de transmitere a datelor, nici o persoana nu are acces la datele transmise;
c)in cazul in care interdictia de acces prevazuta la lit. b) a fost incalcata, acest acces neautorizat este clar detectabil;
d)numai persoane autorizate in acest sens au dreptul de a stabili sau modifica data de vizualizare a datelor receptionate;
e)accesul la datele receptionate este posibil, in toate etapele procesului, numai printr-o actiune simultana a cel putin doua persoane/sisteme autorizate si numai dupa data de vizualizare stabilita conform prevederilor lit. d);
f)dupa data de vizualizare a datelor receptionate, accesul la datele respective ramane posibil numai pentru persoanele autorizate sa vizualizeze datele respective.
SECTIUNEA 8: Reguli de evitare a conflictului de interese
Articolul 66
Pe parcursul aplicarii procedurii de atribuire, autoritatea contractanta are obligatia de a lua toate masurile necesare pentru a evita situatiile de natura sa determine aparitia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurentei neloiale.
Articolul 67
Persoana fizica sau juridica care a participat la intocmirea documentatiei de atribuire are dreptul, in calitate de operator economic, de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, dar numai in cazul in care implicarea sa in elaborarea documentatiei de atribuire nu este de natura sa distorsioneze concurenta .

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
