Normele Metodologice ale Legii 50/1991, Actualizate 2016
a) certificatul de urbanism, in copie;
b) dovada titlului asupra imobilului, teren si/sau constructii, in copie legalizata, sau, dupa caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi si extrasul de carte funciara de informare actualizat la zi, in cazul in care legea nu dispune altfel;
c) documentatia tehnica - D.T., in doua exemplare, dintre care un exemplar se arhiveaza la emitent si un exemplar vizat spre neschimbare se returneaza beneficiarului;
d) avizele, acordurile si punctul de vedere/actul administrativ al autoritatii pentru protectia mediului competente, solicitate prin certificatul de urbanism, in copie;
e) studiile de specialitate, nota tehnica justificativa sau raportul de expertiza tehnica pentru lucrari de interventie la constructii existente, raportul de audit energetic, raportul de expertiza a sistemelor tehnice, certificatul de performanta energetica a cladirii, pentru lucrari de interventie in vederea cresterii performantei energetice la cladiri si/sau pentru lucrari de renovare majora, precum si studiul privind posibilitatea montarii/utilizarii unor sisteme alternative de producere a energiei, in cazurile prevazute de legislatia privind performanta energetica a cladirilor si in masura in care prin auditul energetic al cladirii se stabileste ca acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, functional, economic si al mediului inconjurator, solicitate prin certificatul de urbanism, in conditiile legii, un exemplar.
(11) Renovarea majora mentionata la alin. (1) lit. e) are intelesul prevazut la art. 251 alin. (81) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) din Lege, documentatia pentru autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare, elaborata in temeiul si cu respectarea prevederilor documentatiilor de urbanism, avizate si aprobate, potrivit legii, are aceeasi structura cu documentatia pentru autorizatia de construire si este considerata completa daca, pe langa cererea pentru emiterea autorizatiei de desfiintare - inclusiv anexa - (se utilizeaza formularul-model F.8 "CERERE pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare" obtinut de la emitent) , completata cu elementele de identificare si datele tehnice conform documentatiei tehnice - D.T.A.D. cuprinde aceleasi documente mentionate la alin. (1) , adaptate scopului, precum si certificatul de atestare fiscala privind valoarea de impozitare a imobilului (in copie) .
(3) La depunerea documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se vor avea in vedere urmatoarele:
a) in conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Lege, odata cu autorizatia de construire/desfiintare se solicita, de regula, si autorizarea organizarii executarii lucrarilor. In aceasta situatie, solicitantul are obligatia de a prezenta, pe langa documentatia tehnica - D.T. pentru autorizarea executarii lucrarilor de baza (D.T.A.C.) , documentatia tehnica - D.T. pentru organizarea executarii lucrarilor (D.T.O.E.) - piese scrise si desenate -, intocmita in baza prevederilor anexei nr. 1 la Lege, impreuna cu avizele specifice aferente (aviz circulatie, aviz pentru ocuparea temporara a domeniului public, aviz sanitar, aviz/contract cu societatea de salubritate si altele asemenea, dupa caz) , in doua exemplare;
b) in situatia in care, prin certificatul de urbanism a fost solicitata elaborarea unor studii suplimentare, sintezele acestora se anexeaza documentatiei, inclusiv avizele/aprobarile obtinute pentru acestea (doua exemplare) . La nevoie, solicitantului i se va putea cere prezentarea studiilor in intregul lor.
Art. 21: Documentatia tehnica - D.T.
(1) Documentatia tehnica - DT este, potrivit definitiei din anexa nr. 2 la Lege, documentatia tehnico-economica distincta care sta la baza emiterii autorizatiei de construire/desfiintare si prin care se stabilesc principalele coordonate privind incadrarea in indicii urbanistici aprobati, amplasarea constructiilor si relatiile acestora cu vecinatatile, schemele si fluxurile functionale, compozitia spatiala, structura de rezistenta, expresia de arhitectura, dotarea si echiparea constructiilor, inclusiv solutiile de asigurare, bransare si racordare a acestora la infrastructura edilitara urbane necesare, dupa caz.
(2) Potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) din Lege, autorizatia de construire/desfiintare se emite pentru executarea lucrarilor de baza si a celor aferente organizarii executarii lucrarilor.
(3) In functie de scopul solicitarii, documentatia tehnica - D.T. poate fi:
a) documentatie tehnica - D.T. (D.T.A.C.+D.T.O.E.) pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire, inclusiv pentru lucrarile aferente organizarii executarii lucrarilor;
b) documentatie tehnica - D.T. (D.T.A.D.+D.T.O.E.) pentru autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare a lucrarilor/constructiilor, inclusiv pentru autorizarea lucrarilor aferente organizarii executarii lucrarilor.
(4) Documentatia tehnica - D.T., alcatuita din piese scrise si desenate si completata cu elementele de identificare si datele tehnice conform anexei la "Formularul-model F.8 - CERERE pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare" va respecta urmatoarele conditii:
a) se elaboreaza in baza continutului-cadru prevazut in anexa nr. 1 la Lege si cu respectarea prevederilor legislatiei specifice din domeniul constructiilor si instalatiilor pentru constructii, arhitecturii, amenajarii teritoriului si urbanismului;
b) se elaboreaza de colective tehnice de specialitate si se semneaza, in conditiile prevazute la art. 9 din Lege;
c) se verifica, in conditiile legii, de verificatori de proiecte atestati.
(5) Potrivit prevederilor art. 61 alin. (1) din Lege, masurile specifice pentru protectia mediului stabilite prin actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului, precum si cerintele din avizele si acordurile emise vor fi avute in vedere la elaborarea documentatiei tehnice - D.T. si nu pot fi modificate prin procedura de autorizare ori prin autorizatia de construire.
SECTIUNEA 2: Avize si acorduri necesare in procedura de autorizare
Art. 22: Avizul primarului
(1) In situatia in care emiterea certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire/desfiintare este de competenta presedintelui consiliului judetean/primarului general al municipiului Bucuresti, este necesar avizul favorabil al primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti, pe al carei/carui teritoriu este situat imobilul in cauza, in care vor fi mentionate elementele caracteristice ale regimului juridic, economic si tehnic ale imobilului - teren si/sau constructii -, rezultate din documentatiile de urbanism si amenajarea teritoriului aprobate, precum si din hotararile consiliului local.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1) , arhitectul-sef al judetului/municipiului Bucuresti are obligatia de a solicita avizul primarului/primarului de sector in termen de 3 zile de la data inregistrarii cererii, utilizand formularul-model F.2 "Cerere pentru emiterea avizului primarului".
(3) Avizul primarului se emite si este valabil:
a) numai pentru emiterea certificatului de urbanism, daca scopul declarat de solicitant este pentru cererile in justitie si operatiunile juridice prevazute la art. 6 alin. (6) din Lege;
b) atat pentru emiterea certificatului de urbanism, cat si pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare, daca scopul declarat de solicitant este pentru executarea de lucrari de constructii ori pentru adjudecarea prin licitatie a proiectarii lucrarilor publice.
(4) Primarul are obligatia de a emite avizul in termen de 5 zile de la primirea solicitarii, utilizand formularul-model F.3 "Avizul primarului".
Art. 23: Avizul structurii de specialitate din cadrul consiliului judetean
(1) In situatia in care in cadrul primariilor comunelor si oraselor, precum si, dupa caz, ale municipiilor, nu sunt constituite structuri de specialitate proprii potrivit legii, avizul structurii de specialitate din cadrul consiliului judetean este obligatoriu in situatiile in care emiterea certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire/desfiintare este de competenta primarilor de comune si orase, precum si, dupa caz, a primarilor de municipii, pentru toate categoriile de constructii, altele decat locuintele si anexele gospodaresti ale acestora.
(2) Cererea de emitere a avizului structurii de specialitate din cadrul consiliului judetean se inainteaza de primar, impreuna cu proiectul (propunerea) de certificat de urbanism sau de autorizatie de construire/desfiintare, dupa caz, redactata de persoana cu responsabilitate in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului din cadrul primariei, in termen de maximum 5 zile de la data inregistrarii cererii solicitantului, utilizand "Formularul-model F.4 - CERERE pentru emiterea AVIZULUI structurii de specialitate a Consiliului Judetean pentru emiterea certificatului de urbanism"
(3) Arhitectul-sef al judetului, in calitate de sef al structurii (compartimentului) de specialitate, emite avizul structurii de specialitate dupa cum urmeaza:
a) pentru certificatele de urbanism in termen de maximum 10 zile de la data primirii solicitarii;
b) pentru autorizatiile de construire/desfiintare, in termen de maximum 15 zile.
(4) Pentru emiterea avizului structurii de specialitate, se utilizeaza "Formularul-model F.10 - AVIZUL structurii de specialitate a Consiliului Judetean pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare" pe care se aplica stampila consiliului judetean individualizata pentru functia de arhitect-sef.
Art. 24: Avize si acorduri ale furnizorilor/administratorilor de utilitati urbane
(1) In vederea constituirii documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii, este necesara obtinerea avizelor/acordurilor furnizorilor/administratorilor de utilitati urbane (alimentare cu apa, canalizare, electricitate, gaze, termoficare, telecomunicatii, salubritate, transport urban - inclusiv solutiile de asigurare, bransare si racordare a acestora la infrastructura edilitara, dupa caz) stabilite prin certificatul de urbanism, inclusiv pentru restrictiile impuse pentru siguranta functionarii retelelor de transport energetic sau tehnologic din zona de amplasament, dupa caz.
(2) Avizele/acordurile prevazute la alin. (1) se exprima in temeiul unor documentatii specifice elaborate in conformitate cu cerintele avizatorilor in baza datelor extrase de proiectant din documentatia tehnica - D.T. pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii.
(3) Furnizorii/administratorii de utilitati urbane prevazuti la alin. (1) au obligatia de a face publice, la sediu si pe pagina proprie de internet, datele si informatiile specifice domeniului lor, necesare pentru elaborarea documentatiilor pentru obtinerea avizelor/acordurilor privind:
a) baza legala care se aplica in domeniu;
b) continutul-cadru al documentatiei care trebuie prezentata pentru avizare, in conformitate cu reglementarile specifice domeniului;
c) date privind taxa de avizare - baza legala si modalitate de achitare.
Art. 25: Avize si acorduri ale autoritatilor centrale/serviciilor deconcentrate
(1) Avizele/acordurile autoritatilor centrale ori ale serviciilor deconcentrate ale acestora, dupa caz, potrivit cerintelor stabilite si inscrise in certificatul de urbanism, in functie de caracteristicile urbanistice ale amplasamentului si de natura investitiei, se obtin, potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din Lege, de catre solicitant sau de catre proiectant, in calitate de imputernicit al acestuia, inaintea depunerii documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii la autoritatile administratiei publice competente, pentru urmatoarele domenii principale:
a) asigurarea si racordarea/bransarea la infrastructura edilitara, in conditiile impuse de caracteristicile si amplasamentul retelelor de distributie/transport energetic din zona de amplasament,
b) racordarea la reteaua cailor de comunicatii;
c) securitatea la incendiu, protectia civila si protectia sanatatii populatiei;
d) cerintele specifice unor zone cu restrictii stabilite prin reglementari speciale.
(2) Avizele/acordurile prevazute la alin. (1) se emit in urma analizei documentatiilor elaborate de proiectant pentru obtinerea avizelor, in conformitate cu cerintele avizatorilor - potrivit reglementarilor legale in vigoare, specifice fiecarui domeniu -, precum si in baza datelor extrase din documentatia tehnica - D.T

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
