Regulament de ordine interioara al parchetelor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007
G. In ceea ce priveste situatiile lunare, trimestriale si anuale:
a) raspunde de intocmirea darilor de seama contabile, potrivit normelor emise de Ministerul Finantelor Publice;
b) stabileste totalul sumelor debitoare si creditoare, precum si soldul final al fiecarui cont;
c) intocmeste lunar balanta de verificare;
d) verifica si centralizeaza balantele lunare de verificare analitica;
e) intocmeste situatia financiara anuala, inclusiv situatia patrimoniului si a rezultatelor obtinute.
H. In ceea ce priveste activitatea de analiza economica:
a) intocmeste pentru managerul economic informari si analize lunare si anuale privind situatia principalilor indicatori economico-financiari si de eficienta;
b) intocmeste situatia incasarilor din extrasele conturilor de trezorerie si registrul de casa;
c) intocmeste note, informari si analize dispuse de conducerea institutiei;
d) asigura aplicarea legislatiei in acest domeniu si aduce de indata la cunostinta conducerii aparitia unor situatii financiare neprevazute.
I. In ceea ce priveste compartimentul controlul financiar de gestiune:
a) raspunde de existenta, integritatea, pastrarea si paza bunurilor detinute cu orice titlu;
b) utilizeaza valorile materiale de orice fel, casarea si declasarea bunurilor materiale;
c) efectueaza, in numerar sau prin cont, incasarile si platile de orice natura, inclusiv a salariilor si retinerilor din salariu, precum si a altor obligatii fata de personal;
d) intocmeste si asigura circulatia documentelor primare, tehnico-operative si contabile, precum si realitatea datelor inscrise in acestea.
Art. 57
Biroul buget, control financiar preventiv propriu si angajamente bugetare are urmatoarele atributii:
A. In ceea ce priveste controlul financiar preventiv propriu:
a) se exercita de catre persoana imputernicita, avizata de Ministerul Finantelor Publice prin viza de control financiar preventiv propriu asupra documentelor stabilite prin cadrul specific institutiei. Verificarea consta in analiza sistematica a operatiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu formal, precum si din punctul de vedere al regularitatii si, dupa caz, al incadrarii in limitele si destinatia creditelor bugetare si/sau angajamente;
b) asigura respectarea principiului privind separatia sarcinilor pentru fazele executiei bugetare, iar controlul financiar de gestiune se organizeaza independent de auditul intern;
c) persoana numita coordonator al activitatii de control preventiv propriu va centraliza propunerile si va intocmi proiectele ordinelor de avizare pentru numirea ordonatorilor secundari de credite si a persoanelor ce vor fi imputernicite cu exercitarea controlului financiar propriu la aceste parchete;
d) coordonatorul activitatii de control preventiv propriu va intocmi raportul privind activitatea de control financiar propriu trimestrial/anual pentru activitatea proprie si centralizata pe Ministerul Public.
B. In ceea ce priveste elaborarea si urmarirea executiei bugetului:
a) primeste si analizeaza propunerile ordonatorilor tertiari si secundari de credite din Ministerul Public si intocmeste proiectul de buget si notele de fundamentare;
b) repartizeaza anual, trimestrial si lunar, pe ordonatori de credite subordonati, indicatorii financiari aprobati prin legea bugetului de stat pe anul respectiv si propune spre aprobare managerului economic proiectele de buget ale ordonatorilor secundari de credite; dupa aprobare, le comunica in termen acestora;
c) deschide lunar credite, efectueaza repartizari si retrageri de credite, precum si virari de credite intre articole pe trimestre de credite, incepand cu semestrul II;
d) intocmeste documentatia de fundamentare a propunerilor bugetului de venituri si cheltuieli al Ministerului Public;
e) intocmeste situatiile privind executia de casa a bugetului;
f) centralizeaza situatiile financiare ale ordonatorilor subordonati si intocmeste situatia financiara centralizata, pe care o depune la Ministerul Finantelor Publice;
g) intocmeste lunar monitorizarea cheltuielilor de personal materiale si capital;
h) intocmeste rapoartele de analiza economica pe baza de bilant si propune masuri pentru imbunatatirea activitatii financiar-contabile;
i) tine evidenta angajarii, lichidarii si ordonantarii cheltuielilor;
j) realizeaza documentatia de fundamentare a propunerilor de rectificare a bugetului de venituri si cheltuieli al Ministerului Public.
Sectiunea 3 - Serviciul de investitii si achizitii publice
Art. 58
(1) Serviciul de investitii si achizitii publice are urmatoarele atributii:
a) participa la achizitionarea echipamentelor necesare Ministerului Public, oferind asistenta tehnica;
b) intocmeste proiectul planului de investitii, in functie de obiectivele stabilite, il supune aprobarii si urmareste realizarea acestuia;
c) participa la efectuarea de prospectari de teren si de releveuri in scopul alegerii amplasamentelor pentru investitiile imobiliare, dupa caz;
d) participa la selectarea ofertelor potentialilor proiectanti, executori de investitii si furnizori, cu ocazia licitatiilor si selectiilor de oferte ocazionate;
e) urmareste asigurarea studiilor tehnico-economice pentru investitiile planificate;
f) analizeaza periodic stadiul lucrarilor si propune masuri de incadrare in termen;
g) asigura indrumarea si supravegherea tehnica in realizarea investitiilor si intocmeste situatiile periodice privind stadiul de realizare a acestora;
h) asigura gestionarea documentatiei tehnico-economice pentru lucrarile de investitii;
i) incheie cu organele de specialitate procese-verbale de receptie si urmareste functionarea investitiei in perioada de proba si garantie;
j) fundamenteaza necesarul de credite bugetare pentru investitii, in vederea elaborarii proiectului anual de buget pentru Ministerul Public;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
