din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3135 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       102596 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Serviciu auxiliar alaturi de registratura, arhiva si biblioteca,
Serviciu auxiliar alaturi de registratura, arhiva si biblioteca,
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala


Art. 127
(1) Corespondenta adresata Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu exceptia lucrarilor cu caracter secret, se primeste de personalul desemnat de procurorul sef al Sectiei de resurse umane si documentare.
(2) Corespondenta primita la registratura se inregistreaza in Registrul de intrare-iesire a corespondentei si se transmite prin rezolutia procurorului sef al Sectiei de resurse umane si documentare.
(3) In cazul in care la compartimentele de grefa ale sectiilor se primeste direct corespondenta, grefierii sefi o vor transmite spre inregistrare la Sectia de resurse umane si documentare.
(4) Corespondenta primita la Sectia de resurse umane si documentare, referitoare la lucrari anterioare sau la lucrari solicitate de sectii, se preda de indata dupa inregistrarea in partida respectiva la serviciile de grefa ale sectiilor unde se afla lucrarea de baza .

Art. 128
(1) Corespondenta adresata procurorului general cu mentiunea "personal" sau "confidential" va fi predata nedesfacuta direct la cabinetul sau.
(2) Corespondenta adresata altor persoane din parchet cu mentiunea "personal" sau "confidential" va fi predata nedesfacuta procurorilor sefi de sectie sau conducatorilor altor compartimente in care isi desfasoara activitatea persoana careia ii este adresata corespondenta. Acestia vor deschide corespondenta, vor examina continutul acesteia si decid daca o predau celor interesati, in raport cu continutul corespondentei.

Art. 129
Se va prezenta procurorului general, indiferent de modul in care a fost adresata, corespondenta privind:
a) comportarea personalului din unitatile Ministerului Public in exercitarea atributiilor de serviciu si in societate;
b) scrisorile prin care se sesizeaza ca s-au facut reveniri repetate la memorii depuse anterior si in mod nejustificat nu s-a primit raspuns;
c) incalcarea ordinii de drept de catre alte autoritati publice;
d) alte lucrari care, prin continutul lor deosebit, impun informarea procurorului general.

Art. 130
Dupa examinarea de catre procurorul general sau de catre adjunctii sai a corespondentei, grefierii care isi desfasoara activitatea la cabinete retin si inregistreaza lucrarile care se pastreaza in evidenta la cabinete, iar restul corespondentei se preda Sectiei de resurse umane si documentare pentru a fi inregistrata si transmisa compartimentelor de resort sau pentru a fi trimisa altor autoritati publice competente, potrivit legii.

Art. 131
La Registratura generala grefierii anume desemnati vor inregistra corespondenta dupa cum urmeaza:
a) corespondenta care are ca obiect plangeri, denunturi si alte sesizari penale, comunicari de evenimente si alte date privind activitatea parchetelor, comunicari de situatii statistice sau alte situatii, lucrari periodice, analize, propuneri, lucrari in legatura cu activitatea economica-administrativa, corespondenta oficiala primita de la autoritati si institutii publice, precum si corespondenta obisnuita se inregistreaza in ordine cronologica in Registrul de intrare-iesire a corespondentei si va primi numere cu sot;
b) propunerile, sesizarile, reclamatiile, cererile, plangerile si memoriile, altele decat cele penale, ale persoanelor fizice sau juridice se inregistreaza in Registrul de evidenta a cererilor, reclamatiilor, sesizarilor, plangerilor si memoriilor adresate parchetului, dandu-se numere de inregistrare fara sot.

Art. 132
Lucrarile care urmeaza sa fie trimise spre rezolvare la doua sau mai multe sectii se multiplica, dupa caz, integral sau partial si se predau acestora potrivit rezolutiei de repartizare.

Art. 133
(1) Lucrarile care se retin la cabinetele conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie se inregistreaza de catre grefieri in registrul de intrare-iesire la corespondenta obisnuita. Pe aceste lucrari se aplica stampila de inregistrare cu mentiunea cabinetului respectiv, iar in registru si pe lucrare, in dreptul numarului de inregistrare, se mentioneaza indicativul "C" si un numar dupa cum urmeaza: "C 1" pentru cabinetul procurorului general, "C 2" pentru cabinetul prim-adjunctului procurorului general si "C 3" pentru cabinetul adjunctului procurorului general.
(2) Dupa inregistrare lucrarile se predau spre rezolvare potrivit rezolutiei, sub semnatura .
(3) Documentele ce contin informatii secrete de stat si secrete de serviciu se inregistreaza la Compartimentul informatiilor clasificate, potrivit dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 585/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 781/2002.

Art. 134
(1) Corespondenta primita de directii/sectii de la Sectia de resurse umane si documentare se selecteaza de grefierii sefi ai directiei/sectiilor si se identifica lucrarile anterioare in cazul cand corespondenta nou-primita are legatura sau se refera la astfel de lucrari.
(2) Intreaga corespondenta se prezinta spre examinare procurorului sef de directie/sectie, care repartizeaza apoi lucrarile persoanei sau persoanelor competente sa le rezolve.
(3) Corespondenta primita de procurorii sefi de directie/sectii in conditiile prevazute de alin. (2) se repartizeaza si se preda dupa examinare grefierilor sefi ai directiilor/sectiilor pentru a fi inregistrata si transmisa spre solutionare sau se preda, cand este cazul, conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie spre informare.

Art. 135
(1) Inregistrarea corespondentei la directie/sectii dupa examinarea si repartizarea acesteia de catre procurorii sefi se face dupa cum urmeaza:
a) corespondenta care are ca obiect categoriile cuprinse la art. 131, cu exceptia plangerilor si denunturilor penale, se inregistreaza potrivit prevederilor aceluiasi text. Dupa inscrierea numarului de inregistrare se va trece indicativul dosarului, potrivit nomenclatorului indicator (exemplu: nr. 10/IV/1999);
b) propunerile, sesizarile, reclamatiile, cererile, plangerile si memoriile persoanelor fizice si juridice se inregistreaza in registrul de evidenta a acestora. Dupa inscrierea numarului de inregistrare se va trece indicativul dosarului, potrivit nomenclatorului indicator;
c) plangerile si denunturile penale, precum si dosarele de la organele de cercetare penala in care plangerile si denunturile au fost facute direct acestora se inregistreaza in ordine cronologica in Registrul de urmarire penala si supraveghere a acesteia. Dupa inscrierea numarului de inregistrare se va mentiona in registru si pe lucrare indicativul "P" (penal). Repartizarea pe dosare potrivit nomenclatorului indicator in vederea arhivarii se face dupa solutionare;
d) lucrarile efectuate din oficiu se inregistreaza potrivit prevederilor lit. a)-c), in raport cu continutul lor.
(2) Cand pe parcursul solutionarii sau dupa solutionare unele lucrari inregistrate initial potrivit prevederilor alin. (1) lit. a)-d) isi schimba caracterul, acestea se reinregistreaza potrivit noii repartizari.

Art. 136
In scopul identificarii cu usurinta a lucrarilor si dosarelor, inregistrarea lucrarilor din categoria celor prevazute la art. 131 si 135 se va face si in Registrul opis alfabetic.




Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice