din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3703 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       102605 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Serviciu auxiliar alaturi de registratura, arhiva si biblioteca,
Asezate in cap. IV, t. V, C. proc. pen., aprtea generala,
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Asezate in cap. IV, t. V, C. proc. pen., aprtea generala,
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.


Art. 148
Dupa expirarea termenului de pastrare, la cererea secretarului comisiei, presedintele convoaca comisia de selectionare. Aceasta verifica daca documentele inscrise in inventar au fost bine incadrate in termenele de pastrare si avizeaza eliminarea lor, putand sa prelungeasca termenul de pastrare a unor lucrari, daca este cazul .

Art. 149
In cazul in care comisia de selectionare constata ca s-au produs greseli in stabilirea termenelor de pastrare, va face rectificarile necesare in inventar. Daca este cazul, se intocmesc inventare separate care se anexeaza la inventarul initial.

Art. 150
(1) Selectionarea altor documente care nu au fost constituite potrivit nomenclatorului arhivistic se face dupa ce acestea au fost puse in ordine si inventariate. Comisia de selectionare examineaza documentele si stabileste, dupa caz, pastrarea sau inlaturarea lor ca nefolositoare.
(2) Pentru documentele ce se propun a fi inlaturate din arhiva se intocmeste proces-verbal dupa modelul din anexa nr. 5 la Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, mentionandu-se anii in care au fost create documentele, compartimentele de activitate in care au fost create si numarul curent al dosarelor din inventar.

Art. 151
Documentele care nu au termen de pastrare prevazut in nomenclatorul arhivistic se inlatura pe baza unui proces-verbal in care se mentioneaza categoria de documente, numarul acestora si anii extremi, facandu-se mentiuni despre lipsa lor de valoare documentara si practica.

Art. 152
Documentele ramase dupa selectionare se predau filialei judetene a Arhivelor Nationale, respectiv a municipiului Bucuresti, la termenele si in conditiile prevazute in Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare. Odata cu predarea se depun si doua exemplare din inventarul definitiv.

Art. 153
La selectionarea arhivei se va avea in vedere sa fie identificate si retinute toate documentele care au importanta istorica, documentara si cele a caror utilitate practica nu a incetat.

Art. 154
(1) Sigiliile si stampilele scoase din uz, confectionate din metal, care au stema si denumirea completa a parchetelor, pastrate in arhiva, se depun la filialele judetene ale Arhivelor Nationale, respectiv a municipiului Bucuresti, intr-un singur exemplar; celelalte exemplare, precum si sigiliile si stampilele de cauciuc scoase din uz se depun la Sectia de resurse umane si documentare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) Sigiliile si stampilele scoase din uz se iau in evidenta in Registrul pentru evidenta sigiliilor si stampilelor, intr-o sectiune separata, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si se pastreaza in arhiva.

Art. 155
(1) Conducatorii parchetelor sunt obligati sa urmareasca pastrarea in conditii corespunzatoare a documentelor si sa ia masuri care sa impiedice degradarea, distrugerea sau sustragerea acestora. De asemenea, sunt obligati sa asigure dotarea camerelor de depozitare a arhivei cu mijloace adecvate de pastrare a documentelor si de prevenire a incendiilor.
(2) Se interzic introducerea si pastrarea in camerele de depozitare a arhivei a materialelor inflamabile, explozive sau toxice ori a altor materiale periculoase, instabile sau perisabile.

Art. 156
Sectia de resurse umane si documentare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie exercita controlul si indrumarea activitatilor ce se desfasoara in legatura cu arhiva la celelalte parchete.

Sectiunea 4 - Grefa



Art. 157
Grefa constituie compartimentul auxiliar de specialitate la toate parchetele care efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) completarea formularelor statistice, centralizarea si stocarea computerizata a datelor statistice, potrivit ordinului procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
b) folosirea, pastrarea si evidenta stampilelor, sigiliilor, imprimatelor, rechizitelor si a altor materiale din dotare;
c) calcularea cheltuielilor judiciare avansate de stat si evidenta punerii in executare a ordonantelor prin care s-au dispus plata de cheltuieli judiciare si amenzi administrative sau judiciare;
d) dactilografierea lucrarilor intocmite in cadrul sectoarelor de activitate .

Sectiunea 5 - Calcularea cheltuielilor judiciare avansate de stat si evidenta punerii in executare a ordonantelor prin care s-a dispus plata de cheltuieli judiciare si amenzi administrative



Art. 158
(1) Grefierii sefi si prim-grefierii, sub indrumarea procurorilor care efectueaza urmarirea penala sau supravegherea acesteia, vor asigura, potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala, recuperarea cheltuielilor judiciare avansate de stat cu ocazia efectuarii urmaririi penale si punerea in executare a ordonantelor prin care s-a dispus sanctiunea administrativa a amenzii prevazuta de Codul penal.
(2) Evidenta cheltuielilor judiciare si a amenzilor administrative se tine in Registrul pentru evidenta si punerea in executare a cheltuielilor judiciare si a sanctiunilor aplicate potrivit art. 181 si 91 din Codul penal.

Art. 159
La stabilirea cheltuielilor judiciare se vor avea in vedere cheltuielile facute de organul de urmarire penala si de alte organe pentru:
a) chemarea prin serviciile postale, telefon, telex sau fax a partilor din proces, a martorilor, expertilor, interpretilor si altor persoane;
b) plata in cazurile si conditiile prevazute de lege a sumelor de bani cuvenite martorilor, expertilor si interpretilor;





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice