din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3135 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       71016 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Act adoptat de organele de stat,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Operatiune prin care se sting fara plata in numerar, unele datorii reciproce intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, ramanand sa se achite eventualele diferente de sume, nu in bani, ci prin simpla lor inregistrare.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Imprumuturile din emisiunile de obligatiuni reprezinta contravaloarea obligatiunilor emise prin subscriptie publica, potrivit legii.

(2) Entitatile mentionate la alin. (1) au obligatia ca, in termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, sa infiinteze si sa supuna autorizarii C.N.V.M., S.C. Fondul de compensare a investitorilor - S.A.

Art. 46. - (1) Scopul Fondului este de a compensa investitorii, in conditiile prezentei legi si ale reglementarilor C.N.V.M., in situatia incapacitatii membrilor Fondului de a returna fondurile banesti si/sau instrumentele financiare datorate sau apartinand investitorilor, care au fost detinute in numele acestora, cu ocazia prestarii de servicii de investitii financiare sau de administrare a portofoliilor individuale de investitii.

(2) In sensul prezentului capitol, prin investitor se intelege orice persoana care a incredintat fonduri banesti sau instrumente financiare unui membru al Fondului, in scopul prestarii de servicii de investitii financiare.

(3) Valoarea creantei unui investitor va fi calculata conform dispozitiilor legale si contractuale, luand in considerare compensarea si creantele reciproce de compensat, care sunt aplicabile pentru stabilirea, la data constatarii sau a hotararii mentionate la art. 47 alin. (1), a sumei de bani sau a valorii, determinate, daca este posibil, la valoarea de piata a instrumentelor financiare apartinand investitorilor, pe care membrul Fondului nu le poate plati sau returna, in conditiile prevazute la art. 47 alin. (1) si (2).

(4) Fondul compenseaza, in mod egal si nediscriminatoriu, investitorii, in limita unui plafon stabilit anual, prin ordin al presedintelui C.N.V.M.

(5) Sunt exceptate de la compensare urmatoarele categorii de investitori:

a) investitorii calificati;

b) administratorii, inclusiv conducatorii, directorii, cenzorii, auditorii financiari ai membrilor Fondului, actionarii acestora cu detineri mai mari de 5% din capitalul social, precum si investitorii cu statut similar in cadrul altor societati din acelasi grup cu membrii Fondului;

c) sotii, rudele si afinii pana la gradul I, precum si persoanele care actioneaza in numele investitorilor mentionati la lit. b);

d) persoanele juridice din cadrul aceluiasi grup cu membrii Fondului;

c) investitorii, persoane fizice sau juridice, care sunt direct raspunzatori pentru fapte care au agravat dificultatile financiare ale membrului sau au contribuit la deteriorarea situatiei financiare a acestuia.

(6) Fondul va suspenda orice plata pentru investitorii care se afla in cercetare penala, in legatura cu o actiune decurgand din sau avand legatura cu spalarea banilor, pana la pronuntarea unei hotarari definitive si irevocabile de catre instanta competenta .

Art. 47. - (1) Fondul va compensa investitorii, in oricare din urmatoarele situatii:

a) C.N.V.M. a constatat ca, pentru moment, din punctul ei de vedere, un intermediar sau o societate de administrare a investitiilor care administreaza portofolii individuale de investitii, din motive ce sunt legate direct de situatia financiara, nu este in masura sa-si indeplineasca obligatiile rezultate din creantele investitorilor si nici nu exista perspectiva de a-si onora aceste obligatii in cel mai scurt timp;

b) autoritatea judiciara competenta, pentru motive legate direct sau indirect de situatia financiara a unui membru al Fondului, a emis o hotarare definitiva, avand ca efect suspendarea posibilitatii investitorilor de a-si exercita drepturile cu privire la valorificarea creantelor asupra respectivei societati.

(2) Compensatia va fi asigurata pentru drepturile decurgand din incapacitatea unui membru al Fondului de a:

a) returna fondurile banesti apartinand investitorilor si detinute in numele acestora, in legatura cu activitatile lor de investitii;

b) returna investitorilor orice instrument financiar ce le apartine si este detinut si administrat in numele lor, in legatura cu activitatea lor de investitii.

(3) In cazul in care intermediarul este o institutie de credit, orice situatie similara celei prevazute la alin. (1) va fi transmisa C.N.V.M., de catre Banca Nationala a Romaniei.

(4) In cazul in care compensatia este asigurata de Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, nici un investitor nu are dreptul la o dubla compensatie.

Art. 48. - (1) In situatiile prevazute la art. 47, Fondul va publica pe website-ul propriu, la sediul tuturor unitatilor teritoriale ale membrului aflat in imposibilitatea de a returna fondurile banesti si/sau instrumentele financiare apartinand investitorilor, precum si in cel putin doua cotidiane de difuzare nationala, informatii privind: incapacitatea membrului de a-si onora obligatiile fata de investitori, locul, modul si perioada de timp in care se pot inregistra cererile de despagubire, precum si data inceperii platii compensatiilor catre investitori.

(2) Fondul se subroga de drept in drepturile investitorilor, pentru o suma egala cu platile pe care le-a efectuat pentru compensarea fondurilor banesti si/sau instrumentelor financiare. Fondul se va inscrie in tabloul creditorilor pentru respectiva suma, in cazul lichidarii judiciare a membrilor sai.

Art. 49. - (1) Fondul va avea urmatoarele resurse financiare:

a) contributia initiala a membrilor, platita in conformitate cu reglementarile C.N.V.M.;

b) contributia anuala si/sau speciala platita de membri;

c) venituri din investirea resurselor Fondului;

d) venituri din recuperarea creantelor compensate de Fond;

e) imprumuturi pe termen scurt care sa acopere in exclusivitate nevoi cu caracter temporar generate de acordarea compensarilor;

f) alte venituri stabilite prin reglementari de catre C.N.V.M.

(2) Cheltuielile legate de administrarea si functionarea Fondului vor fi acoperite pe seama veniturilor din investirea resurselor Fondului, precum si din alte venituri stabilite prin reglementari de catre C.N.V.M.

(3) Resursele financiare aflate la dispozitia Fondului nu vor putea fi investite decat in titluri de stat sau in alte instrumente cu venit fix, garantate integral de stat pana la 31 decembrie 2004, urmand ca ulterior, aceste plasamente sa se diversifice in active cu risc scazut, in conformitate cu reglementarile emise de C.N.V.M.

(4) Fondul nu distribuie dividende si nu poate acorda imprumuturi .

Art. 50. - C.N.V.M. va stabili anual, prin ordin al presedintelui, plafoanele sumelor prevazute la art. 46 alin. (3).

Art. 51. - Contributiile platite de membrii Fondului nu se restituie, inclusiv in cazul lichidarii judiciare sau al dizolvarii membrilor Fondului.

Art. 52. - Fondul va prezenta C.N.V.M. un raport anual de activitate, cel mai tarziu pana la data de 30 aprilie.



TITLUL III
ORGANISME DE PLASAMENT COLECTIV



CAPITOLUL I
Societatile de administrare a investitiilor



Sectiunea 1
Dispozitii generale





Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice