din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1989 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

  Publicat: 05 Jul 2019       171448 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 555 din 05.07.2019

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Forma a pluralitatii de infractiuni, asezata in cap. IV, t. II, art. 33, C. pen., partea generala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere

Conditia prevazuta la art. 465 alin. (1) lit. e) in ceea ce priveste atestarea starii de sanatate pe baza de evaluare psihologica organizata prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii intra in vigoare la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazuta la art. 625 alin. (2).

ARTICOLUL 614
(1) Conditiile de vechime in specialitate prevazute la art. 468 alin. (1) lit. a), precum si conditiile prevazute la art. 394 alin. (4) lit. c) si art. 465 alin. (3) nu se aplica functionarilor publici care au indeplinit conditiile prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice la data numirii in functia publica.
(2) Conditiile de vechime in specialitate prevazute la art. 468 alin. (1) lit. a) si c) si art. 479 alin. (1) lit. a), precum si conditiile de studii prevazute la art. 394 alin. (4) lit. c) nu se aplica pentru candidatii la concursurile de recrutare si promovare in functia publica pentru care a fost demarata procedura de organizare si desfasurare in conditiile prevazute de Hotararea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv de Hotararea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea in categoria inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor functionari publici, cu modificarile si completarile ulterioare, la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(3) Durata perioadei de stagiu prevazuta la art. 474 alin. (2) nu se aplica pentru functionarii publici numiti in functiile publice de debutant anterior intrarii in vigoare a prezentului cod, pentru care se aplica dispozitiile legale in vigoare la data numirii in functia publica.
(4) In situatia in care conditiile de ocupare a unor functii publice, prevazute de prezentul cod, sunt modificate, acestea se considera indeplinite de catre functionarii publici care la data numirii in functia publica indeplineau conditiile prevazute de lege.

ARTICOLUL 615
(1) In cazul in care la concursurile organizate pentru ocuparea functiei publice de conducere de secretar general al comunei nu se prezinta persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice, si care indeplinesc conditiile prevazute la art. 465 alin. (3) si art. 468 alin. (2) lit. a), pot candida si persoane care nu indeplinesc aceste conditii, in urmatoarea ordine:
a) persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice si indeplinesc conditia prevazuta la art. 468 alin. (2) lit. a);
b) persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice;
c) persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in alta specialitate.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), ocuparea functiei publice de conducere de secretar general al comunei se face pe perioada nedeterminata, cu obligatia absolvirii cu diploma a studiilor universitare de master, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice, in termen de 4 ani de la data numirii, sub sanctiunea eliberarii din functia publica.
(3) In situatia in care functia publica de conducere de secretar general al comunei este vacanta sau temporar vacanta si in cadrul autoritatii sau institutiei publice nu exista persoane care au studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in specialitate juridica, administrativa sau stiinte politice, si care indeplinesc conditiile de vechime si de studii prevazute de lege, functia publica de secretar general al comunei poate fi exercitata cu caracter temporar si de persoane care nu indeplinesc aceste conditii, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 509-511.

ARTICOLUL 616
Functionarii publici care ocupa o functie publica din categoria inaltilor functionari publici si care la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a nu indeplinesc conditia prevazuta la art. 394 alin. (4) lit. d) au obligatia de a indeplini aceasta conditie in termen de 4 ani de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, sub sanctiunea eliberarii din functia publica.

ARTICOLUL 617
(1) Concursurile de recrutare, respectiv promovare pentru care a fost demarata procedura de organizare si desfasurare pana la data intrarii in vigoare a prezentului cod se desfasoara in continuare potrivit legii in vigoare la data solicitarii avizului, respectiv instiintarii Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Concursurile de recrutare si promovare pentru ocuparea functiilor publice de conducere si de executie organizate potrivit art. 618 se desfasoara cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Concursurile de recrutare si promovare pentru ocuparea functiilor publice din categoria inaltilor functionari publici organizate potrivit art. 618, pana la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazuta la art. 619 alin. (10), se desfasoara cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 341/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Concursurile de recrutare si promovare a personalului contractual pentru care a fost demarata procedura de organizare si desfasurare pana la data intrarii in vigoare a prezentului cod se desfasoara in continuare potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.
(5) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, Hotararea Guvernului nr. 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 341/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se pun in acord cu prevederile prezentului cod.
(6) Litigiile aflate in curs la data intrarii in vigoare a prezentului cod, in cadrul carora Agentia Nationala a Functionarilor Publici este parte, se continua de catre aceasta.

ARTICOLUL 618
(1) De la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a si pana la data intrarii in vigoare a dispozitiilor art. 467 alin. (3)-(9) si ale art. 469, cu exceptia situatiei reglementate la art. 619, concursurile de recrutare pentru functiile publice vacante din autoritatile si institutiile publice sunt organizate si se desfasoara, in conditiile legii, astfel:
a) de catre Comisia de concurs pentru recrutarea inaltilor functionari publici, respectiv Comisia de solutionare a contestatiilor pentru recrutarea inaltilor functionari publici numiti prin Decizia prim-ministrului nr. 473/2012 privind numirea Comisiei de concurs pentru recrutarea inaltilor functionari publici, precum si a Comisiei de solutionare a contestatiilor pentru recrutarea inaltilor functionari publici, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 661 din 19 septembrie 2012, cu modificarile ulterioare, pentru concursurile aflate in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentului cod, respectiv de comisia de concurs prevazuta la art. 396 alin. (1), pentru ocuparea functiilor publice din categoria inaltilor functionari publici vacante.
b) de catre autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 369, ai caror conducatori au competenta de numire in functiile publice pentru care se organizeaza concursul pentru ocuparea functiilor publice de conducere vacante si de executie vacante si temporar vacante.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. b), autoritatile si institutiile publice au obligatia de a instiinta Agentia Nationala a Functionarilor Publici cu privire la organizarea unui concurs cu cel putin 15 zile lucratoare inainte de data publicarii anuntului de concurs, respectiv 5 zile lucratoare inainte de data publicarii anuntului de concurs cu privire la organizarea unui concurs de recrutare pentru ocuparea unei functii publice de executie sau de conducere temporar vacante.
(3) Anuntul privind concursul se publica pe pagina de internet a institutiei organizatoare si pe site-ul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului. Prin exceptie, termenul de 30 de zile poate fi redus la 15 zile pentru concursul organizat in vederea ocuparii functiilor publice de executie sau de conducere temporar vacante.
(4) Competenta de organizare a concursurilor prevazute la alin. (1) este aceeasi si pentru concursurile de promovare. Procedura de organizare a concursului de recrutare prevazuta in prezentul articol se aplica in mod corespunzator si pentru concursurile de promovare.
(5) In vederea organizarii si desfasurarii concursurilor de recrutare, de la momentul instiintarii Agentiei, dar nu mai tarziu de data publicarii anuntului privind concursul in conditiile legii, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de solutionare a contestatiilor, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului. Pentru concursurile pentru ocuparea functiilor publice de conducere, Agentia Nationala a Functionarilor Publici desemneaza un reprezentant al acestei institutii pentru a face parte din comisia de concurs, respectiv din comisia de solutionare a contestatiilor, odata cu transmiterea instiintarii. Pentru concursurile pentru ocuparea functiilor publice de executie autoritatea sau institutia publica organizatoare poate solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici desemnarea unui reprezentant pentru a face parte din comisia de concurs, respectiv din comisia de solutionare a contestatiilor, odata cu transmiterea instiintarii.
(6) In situatia prevazuta la alin. (5) reprezentantul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici poate fi desemnat din cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici sau, dupa caz, din cadrul:
a) institutiei prefectului pentru concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice prevazute la art. 385 alin. (2), la propunerea prefectului judetului respectiv;
b) institutiei prefectului sau consiliului judetean pentru ocuparea functiilor publice prevazute la art. 385 alin. (3).
(7) In cazul in care Agentia Nationala a Functionarilor Publici, nu desemneaza un reprezentant pentru a face parte din comisia de concurs sau nu comunica un raspuns in termen de 5 zile lucratoare de la primirea solicitarii, respectiv de la publicarea anuntului, autoritatea sau institutia publica poate solicita institutiei prefectului sau consiliului judetean, dupa caz, desemnarea unui reprezentant in comisia de concurs.
(8) Membrii comisiilor de concurs, ai comisiilor de solutionare a contestatiilor, precum si secretarii acestor comisii au dreptul la indemnizatii acordate in conditiile si in limitele prevazute in actele normative prin care sunt reglementate.
(9) Cheltuielile aferente deplasarii persoanelor prevazute la alin. (5)-(7) pentru a participa la comisiile de concurs se suporta de catre autoritatile si institutiile publice care organizeaza concursul .
(10) Concursul de recrutare consta in 3 probe succesive, dupa cum urmeaza:
a) selectia dosarelor de inscriere, in cadrul careia comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare la concurs;
b) proba scrisa, care consta in redactarea unei lucrari si/sau in rezolvarea unor teste-grila.
c) interviul, in cadrul caruia se testeaza abilitatile, aptitudinile si motivatia candidatilor.
(11) Se pot prezenta la urmatoarea proba numai candidatii declarati admisi la proba precedenta.
(12) In cazul functiilor publice pentru a caror ocupare s-au stabilit conditii specifice care necesita detinerea unor competente specifice ce nu pot fi evaluate intr-o proba/in probele prevazute la alin. (10), se pot organiza probe suplimentare, pentru fiecare dintre competentele specifice stabilite.
(13) Pentru probele concursului de recrutare pentru functiile publice de executie si de conducere punctajele se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) pentru proba scrisa punctajul este de maximum 100 de puncte;
b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
(14) Sunt declarati admisi la proba scrisa, respectiv la interviu, candidatii care au obtinut:
a) minimum 50 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de executie;
b) minimum 70 de puncte, in cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere .
(15) Punctajul final se calculeaza prin insumarea punctajelor obtinute la proba scrisa si interviu.
(16) Dupa afisarea rezultatelor obtinute la selectia dosarelor, proba scrisa sau interviu, candidatii nemultumiti pot face contestatie.





Afişează OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 57/2019    Codul Administrativ    Legea Administratiei Publice    554/2004    Drept administrativ

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020



Articole Juridice

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu