din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1570 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

  Publicat: 05 Jul 2019       171495 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 555 din 05.07.2019

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Procedura de consultare prevede ca Parlamentul European sa isi exprime pozitia asupra unei propuneri inaintate de Comisie.
Investigatie statistica, de obicei periodica, efectuata prin inregistrarea de date cantitative privind unele fenomene in scopul
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat si de utilitate publica, infiintate, in conditiile legii,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Confirmare intr-o anumita functie
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Puterile publice existente in stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice, in vederea realizarii competentelor lor generale
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter specific unor autoritati si institutii publice, in vederea realizarii competentelor lor specifice, sau care necesita competente si responsabilitati specifice.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice, in vederea realizarii competentelor lor generale
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter specific unor autoritati si institutii publice, in vederea realizarii competentelor lor specifice, sau care necesita competente si responsabilitati specifice.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.

Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul cod.

ARTICOLUL 599
Termenele prevazute de prezentul cod se calculeaza pe zile calendaristice, incluzand in termen si ziua in care el incepe sa curga si ziua cand se implineste, cu exceptiile expres prevazute de prezentul cod.

ARTICOLUL 600
Pentru situatiile de dizolvare a consiliului local, respectiv a consiliului judetean pentru care procedura de dizolvare a fost demarata anterior intrarii in vigoare a prevederilor prezentului cod, se aplica legea in vigoare la data initierii acestora.

ARTICOLUL 601
(1) In cazurile de incetare a mandatului consilierului local, respectiv judetean prevazute la art. 204 alin. (2) lit. b), g), h), i), k), pentru care nu a fost adoptata hotararea de constatare a incetarii mandatului anterior intrarii in vigoare a prezentului cod, secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale transmite referatul constatator la prefect in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului cod, in vederea emiterii ordinului de constatare a incetarii mandatului.
(2) Pentru cazurile de incetare a mandatului consilierului local, respectiv judetean prevazute la art. 204 alin. (2) lit. a), c) -f) si l), pentru care autoritatea deliberativa nu a adoptat pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului cod hotararea de constatare a incetarii mandatului de consilier local, respectiv consilier judetean, dupa caz, prefectul emite ordinul de constatare a incetarii mandatului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului cod.

ARTICOLUL 602
Pana la data desfasurarii alegerilor autoritatilor administratiei publice locale din anul 2020, pentru locurile de consilier local, respectiv consilier judetean a caror vacantare a fost constatata, prin ordin al prefectului sau prin hotarare a consiliului local, respectiv a consiliului judetean, dupa caz, in conditiile art. 204, comunicarea acestor acte administrative se realizeaza catre consiliul local, respectiv catre consiliul judetean in vederea validarii mandatului supleantului desemnat de partidul politic, alianta politica sau alianta electorala respectiva, cu respectarea art. 30-34, 55, 551, 89, 90, 99 si 991 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ARTICOLUL 603
In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului cod, pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 86, ministerul cu atributii in domeniul administratiei publice initiaza proiectul de hotarare a Guvernului privind procedura de consultare a structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative.

ARTICOLUL 604
(1) Prevederile art. 94, art. 135 alin. (5), art. 138 alin. (3), art. 195 alin. (2) - (6), art. 198 alin. (3) si ale art. 199 alin. (3) sunt aplicabile si in cazul in care, din diferite motive, dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, ponderea cetatenilor apartinand unei minoritati nationale scade sub procentul prevazut la art. 94, pana la data validarii rezultatelor urmatorului recensamant.
(2) Hotararea Guvernului prevazuta la art. 195 alin. (4) se aproba in termen de 120 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului cod.

ARTICOLUL 605
In aplicarea prevederilor art. 91, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, asociatiile de dezvoltare intercomunitara constituite pana la aceasta data au obligatia de a revizui statutele si actele lor constitutive.

ARTICOLUL 606
(1) Autoritatile administratiei publice centrale au obligatia de a actualiza inventarul bunurilor din domeniul public, prevazut la art. 288 alin. (1), in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia ca, in termen de 12 luni de la actualizarea inventarului prevazut la alin. (1), sa initieze procedura privind inscrierea imobilelor din domeniul public al statului in sistemul integrat de cadastru si carte funciara .
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (1) - (2) constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
(4) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor prevazute la alin. (3) se fac de catre persoanele imputernicite din structurile competente din cadrul ministerului cu atributii in domeniul finantelor publice.
(5) Contraventiilor prevazute in prezentul articol le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministerului cu atributii in domeniul finantelor publice, se aproba normele tehnice pentru intocmirea si actualizarea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public si privat al statului.
(7) Pana la data intrarii in vigoare a normelor de aplicare prevazute la alin. (6) se aplica normele tehnice si legislatia secundara cu privire la intocmirea si actualizarea inventarelor bunurilor apartinand domeniului public si privat al statului, in masura in care nu contravin prevederilor prezentului cod si legislatiei primare.

ARTICOLUL 607
(1) In cazul unitatilor administrativ-teritoriale pentru care la data intrarii in vigoare a prezentului cod nu a fost atestata apartenenta bunurilor la domeniul public de interes local, aplicarea prevederilor art. 289 se realizeaza in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) Primarii sectoarelor municipiului Bucuresti au obligatia de a transmite primarului general al municipiului Bucuresti toate informatiile necesare pentru intocmirea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public si privat al municipiului Bucuresti.
(3) Comisiile prevazute la art. 289 alin. (2), care la data intrarii in vigoare a prezentului cod nu au actualizat inventarele domeniului public al unitatilor administrativ-teritoriale, au obligatia de a le actualiza in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(4) Modificarile inventarelor bunurilor apartinand domeniului public al unitatilor administrativ-teritoriale atestate prin hotarare a Guvernului, anterior intrarii in vigoare a prezentului cod, se atesta prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului local al comunei, al orasului sau al municipiului, dupa caz.
(5) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice, se aproba normele tehnice pentru intocmirea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public si privat al comunelor, al oraselor, al municipiilor si al judetelor.

ARTICOLUL 608
(1) Procedurile de dare in administrare, concesionare, subconcesionare, inchiriere, respectiv dare in folosinta gratuita a bunurilor proprietate publica, precum si cele de inchiriere si de vanzare a bunurilor proprietate privata, demarate anterior intrarii in vigoare a prezentului cod, raman supuse dispozitiilor legale in vigoare la data initierii acestora.
(2) In intelesul alin. (1), data initierii procedurii este data la care actul administrativ in baza caruia se demareaza procedura este adus la cunostinta tertilor.
(3) Procedurile de atestare a inventarului bunurilor apartinand domeniului public al unitatilor administrativ-teritoriale demarate anterior intrarii in vigoare a prezentului cod, in baza Legii nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publica, cu modificarile si completarile ulterioare, raman supuse dispozitiilor legale in vigoare la data initierii acestora.

ARTICOLUL 609
In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod, prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului cu atributii in domeniul economiei, se aproba procedura privind incasarea redeventei prevazute la art. 307 alin. (2).

ARTICOLUL 610
(1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia ca in termen de maximum 120 de zile de la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a sa stabileasca functia publica/functiile publice de executie de consilier achizitii publice prin schimbarea denumirii functiilor publice de executie care au in atributiile postului activitati de achizitie publica mai mult de 50% sau prin transformarea ori infiintarea unei/unor functii publice de consilier achizitii publice in situatia in care nu exista functii publice de executie cu atributii aferente activitatii de achizitii publice mai mult de 50%.
(2) Functionarii publici care la data aprobarii structurii organizatorice in conditiile alin. (1) ocupa functii publice care implica desfasurarea de activitati de achizitie publica, in proportie mai mare de 50% din atributiile aferente functiei publice, vor fi numiti in functiile publice de consilier achizitii publice in maximum 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1).

ARTICOLUL 611
(1) Autoritatile publice locale au obligatia ca in termen de maximum 120 de zile de la data intrarii in vigoare a titlului II al partii a VI-a sa aprobe structura organizatorica prin care se stabileste functia publica specifica de secretar general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, prin transformarea functiei publice generale de secretar al unitatii administrativ- teritoriale, respectiv al subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(2) Functionarii publici care la data aprobarii structurii organizatorice potrivit alin. (1) sunt numiti in functiile publice generale de secretari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ- teritoriale se reincadreaza in maximum 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1) in functiile publice specifice de secretari generali ai unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, cu mentinerea drepturilor salariale prevazute in Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Conditiile de vechime in specialitatea studiilor prevazute la art. 468 alin. (2), precum si conditiile de studii prevazute la art. 465 alin. (3) nu se aplica functionarilor publici care au indeplinit conditiile prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice la data numirii pe durata nedeterminata in functia publica.
(4) Functionarii publici care la data aprobarii structurii organizatorice in conditiile alin. (1) sunt numiti pe perioada determinata in functiile publice generale de secretari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se reincadreaza in functiile publice specifice de secretari generali ai unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pana la expirarea perioadei pentru care au fost numiti.

ARTICOLUL 612
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 464, pana la data de 1 ianuarie 2020, calitatea de functionar public se poate dobandi si prin transformarea posturilor de natura contractuala in posturi aferente functiilor publice, in conditiile prevazute la art. 406.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), persoanele incadrate cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata in posturi de natura contractuala care au fost stabilite ca functii publice sunt numite in functii publice de executie pentru care indeplinesc conditiile prevazute la art. 465 si conditiile de vechime in specialitatea studiilor corespunzatoare clasei si gradului profesional ale functiei publice.
(3) Drepturile salariale ale persoanelor care ocupa functii publice in conditiile alin. (2) se stabilesc potrivit salarizarii functiilor publice in care au fost numite.

ARTICOLUL 613





Afişează OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 57/2019    Codul Administrativ    Legea Administratiei Publice    554/2004    Drept administrativ

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Reprezentare legala. Autoritati publice locale. Formularea recursului in numele consiliului local de catre primar. Dovada calitatii de reprezentant. Nulitate recurs
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 687/16.09.2020



Articole Juridice

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu