din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1897 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

  Publicat: 19 Mar 2009       67748 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

Jurnalul Oficial C 191 din 29 iulie 1992

Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;

Lichidarea IME

23.1. In conformitate cu articolul 109l din tratat, IME este lichidat in momentul infiintarii BCE. Toate activele si pasivele IME sunt automat transferate catre BCE. Aceasta lichideaza IME in conformitate cu prezentul articol . Lichidarea este incheiata la inceputul celei de-a treia etape.

23.2. Mecanismul crearii ECU in contrapartida cu aur si dolari SUA, asa cum se mentioneaza in articolul 17 din acordul SME, se abroga din prima zi a celei de-a treia etape, in conformitate cu articolul 20 din acordul respectiv.

23.3. Toate creantele si debitele care rezulta din mecanismul de finantare pe termen foarte scurt si din mecanismul de sprijin monetar pe termen scurt se regularizeaza pana in prima zi a celei de-a treia etape, in cadrul acordurilor mentionate la articolul 6.1.

23.4. Toate activele ramase de la IME sunt lichidate si toate debitele neachitate de aceasta institutie sunt platite.

23.5. Produsul lichidarii descrise la articolul 23.4. este distribuit bancilor centrale nationale in conformitate cu grila mentionata la articolul 16.2.

23.6. Consiliul IME poate lua masurile necesare pentru aplicarea articolului 23.4. si 23.5.

23.7. O data cu infiintarea BCE, presedintele IME demisioneaza.

PROTOCOL

privind procedura aplicabila deficitelor excesive

INALTELE PARTI CONTRACTANTE,

dorind sa stabileasca modalitatile procedurale privind deficitele excesive mentionate la articolul 104c din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene,

AU convENIT cu privire la urmatoarele dispozitii, care sunt anexate la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene:

Articolul 1

Valorile de referinta mentionate la articolul 104c alineatul (2) din tratat sunt urmatoarele:

- 3 % pentru raportul dintre deficitul public prevazut sau realizat si produsul intern brut la preturile pietei;

- 60% pentru raportul dintre datoria publica si produsul intern brut la preturile pietei.

Articolul 2

In articolul 104c din tratat si in prezentul protocol:

- prin "public" se intelege: ceea ce se refera la administratia publica, adica administratiile centrale, autoritatile regionale sau locale si fondurile de securitate sociala, cu exceptia operatiunilor comerciale, asa cum sunt acestea definite in Sistemul european al conturilor economice integrate;

- prin "deficit" se intelege : necesarul net de finantare, asa cum este el definit in Sistemul european al conturilor economice integrate;

- prin "investitie" se intelege : formarea bruta de capital fix, asa cum este ea definita in Sistemul european al conturilor economice integrate;

- prin "datorie" se intelege : totalul datoriilor brute, la valoarea lor nominala, la sfarsitul anului si consolidate in cadrul sectoarelor administratiei publice, asa cum este el definit la prima liniuta.

Articolul 3

Pentru a asigura eficacitatea procedurii privind deficitele excesive, in conformitate cu aceasta procedura guvernele statelor membre sunt raspunzatoare pentru deficitele administratiei publice, asa cum a fost ea definita in articolul 2 prima liniuta. Statele membre vegheaza ca procedurile nationale din domeniul bugetar sa le permita sa-si indeplineasca obligatiile care le revin in aceasta privinta in temeiul tratatului. Statele membre adreseaza Comisiei notificari prompte si periodice privind deficitele lor prevazute si realizate, precum si nivelul datoriilor lor.

Articolul 4

Datele statistice utilizate pentru aplicarea prezentului protocol sunt furnizate de Comisie.

Protocol

privind criteriile de convergenta mentionate la articolul 109j din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene

INALTELE PARTI CONTRACTANTE,

dorind sa stabileasca normele de aplicare a criteriilor de convergenta care trebuie sa orienteze Comunitatea in deciziile pe care aceasta este obligata sa le ia cu ocazia trecerii la cea de-a treia etapa a uniunii economice si monetare mentionate la articolul 109j alineatul (1) din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene,

AU convENIT cu privire la urmatoarele dispozitii, care sunt anexate la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene:

Articolul 1

Criteriul stabilitatii preturilor, mentionat la articolul 109j alineatul (1) prima liniuta din tratat inseamna ca un stat membru are o stabilitate durabila a nivelului preturilor si o rata medie a inflatiei, in cursul unei perioade de un an inaintea examinarii, care nu poate depasi cu mai mult de 1,5 % rata inflatiei a cel mult trei state membre care au inregistrat cele mai bune rezultate in domeniul stabilitatii preturilor. Inflatia se calculeaza cu ajutorul indicelui preturilor de consum pe o baza comparabila, tinand seama de diferentele dintre definitiile nationale.

Articolul 2

Criteriul situatiei finantelor publice, mentionat la articolul 109j alineatul 1 a doua liniuta din tratat inseamna ca, in momentul examinarii, un stat membru nu face obiectul unei decizii a Consiliului mentionata la articolul 104c alineatul 6 din tratat, privind existenta unui deficit excesiv in statul membru respectiv.

Articolul 3

Criteriul de participare la mecanismul ratei de schimb al Sistemului Monetar European, mentionat la articolul 109j alineatul (1) a treia liniuta din tratat, inseamna ca un stat membru a respectat marjele normale de fluctuatie prevazute de mecanismul ratei de schimb al Sistemului Monetar European, fara sa cunoasca tensiuni grave cel putin pe parcursul ultimilor doi ani dinaintea examinarii. In special, statul membru nu a devalorizat din proprie initiativa rata de schimb centrala bilaterala a monedei sale fata de moneda unui alt stat membru in aceeasi perioada .

Articolul 4





Afişează Tratatul privind Uniunea Europeana (1992) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice