din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1764 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

  Publicat: 19 Mar 2009       67859 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

Jurnalul Oficial C 191 din 29 iulie 1992

(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Politica monetara este reglementata de Articolele 105?111 (fostele Articole 105-109)din Tratatul de constituire a Comunitatii Europene. Este fundamentala pentru uniunea economica si monetara (UEM).
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Persoana apartinand unui stat/teritoriu guvernat de un alt stat.

In special, in conformitate cu articolul 109f alineatul (3) din tratat, IME:

- pregateste instrumentele si procedurile necesare aplicarii politicii monetare unice in cursul celei de-a treia etape;

- in cazul in care este necesar, incurajeaza armonizarea regulilor si practicilor privind culegerea datelor, elaborarea si difuzarea statisticilor din domeniul care este de competenta sa;

- elaboreaza regulile operatiunilor pe care trebuie sa le efectueze bancile centrale nationale in cadrul SEBC;

- incurajeaza eficienta platilor transfrontaliere;

- supervizeaza pregatirea tehnica a bancnotelor exprimate in ECU.

Articolul 5

Functii consultative

5.1. In conformitate cu articolul 109f alineatul (4) din tratat, IME poate formula avize sau recomandari privind orientarea generala a politicii monetare si a politicii ratei de schimb, precum si masurile aferente luate in fiecare stat membru. IME poate prezenta guvernelor si Consiliului avize sau recomandari privind politicile susceptibile sa aduca atingere situatiei monetare interne sau externe in Comunitate si, in special, functionarii SME.

5.2. Consiliul IME poate adresa, de asemenea, recomandari autoritatilor monetare din statele membre cu privire la realizarea politicii lor monetare.

5.3. In conformitate cu articolul 109f alineatul (6) din tratat, IME este consultat de Consiliu cu privire la orice act comunitar propus in domeniul care este de competenta sa.

In limitele si in conditiile stabilite de Consiliu, care hotaraste cu majoritate calificata la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European si a IME, acesta din urma este consultat de autoritatile statelor membre in legatura cu orice proiect de reglementare din domeniul sau de competenta, in special in ceea ce priveste articolul 4.2.

5.4. In conformitate cu articolul 109f alineatul (5) din tratat, IME poate decide publicarea avizelor si recomandarilor sale.

Articolul 6

Functii operationale si tehnice

6.1. IME:

- asigura multilateralizarea soldurilor care rezulta din interventiile bancilor centrale nationale asupra monedelor comunitare si multilateralizarea platilor intracomunitare;

- administreaza mecanismul de finantare pe termen foarte scurt prevazut de acordul dintre bancile centrale ale statelor membre ale Comunitatii Economice Europene, care stabileste modalitatile de functionare a Sistemului Monetar European, denumit in continuare "acordul SME", din 13 martie 1979, si sistemul de sprijin monetar pe termen scurt, prevazut de acordul dintre bancile centrale ale statelor membre ale Comunitatii Economice Europene, din 9 februarie 1970, asa cum a fost modificat;

- asuma functiile mentionate la articolul 11 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1969/88 din 24 iunie 1988 privind introducerea unui mecanism unic de sprijin financiar pe termen mediu al balantelor de plati ale statelor membre.

6.2. IME poate primi rezerve monetare de la bancile centrale nationale si poate emite ECU in schimbul acestor active, in vederea aplicarii acordului SME. Aceste emisiuni ECU pot fi utilizate de IME si de bancile centrale nationale ca mijloc de plata, precum si pentru operatiunile dintre aceste banci si IME. IME ia masurile administrative necesare pentru punerea in aplicare a prezentului alineat.

6.3. IME poate acorda autoritatilor monetare din tari terte si institutiilor monetare internationale statutul de "terti detinatori" de ECU si poate stabili clauzele si conditiile privind dobandirea, detinerea sau utilizarea acestor ECU de alti detinatori.

6.4. IME este autorizat sa detina si sa administreze rezerve in valuta in calitate de agent al bancilor centrale nationale si la cererea acestora. Pierderile si profiturile aferente acestor rezerve se suporta de bancile centrale nationale care depun rezervele. IME indeplineste aceasta functie pe baza de contracte bilaterale, in conformitate cu regulile stabilite printr-o decizie a IME. Aceste reguli au scopul de a garanta ca operatiunile realizate cu aceste rezerve nu aduc atingere politicii monetare si politicii ratei de schimb duse de autoritatea monetara a unui stat membru si ca acestea respecta obiectivele IME si buna functionare a mecanismului de schimb al SME.

Articolul 7

Alte sarcini

7.1. IME prezinta Consiliului un raport anual privind stadiul pregatirilor pentru cea de-a treia etapa. Aceste rapoarte contin o evaluare a progreselor inregistrate pe calea realizarii convergentei in cadrul Comunitatii si se refera, in special, la adaptarea instrumentelor de politica monetara si la pregatirea masurilor necesare realizarii unei politici monetare unice in cursul celei de-a treia etape, precum si normele legale pe care trebuie sa le indeplineasca bancile centrale nationale pentru a fi parte integranta a SEBC.

7.2. In conformitate cu deciziile Consiliului mentionate la articolul 109f alineatul (7) din tratat, IME poate indeplini si alte sarcini pentru pregatirea celei de-a treia etape.

Articolul 8

Independenta

Membrii Consiliului IME, care sunt reprezentantii institutiilor lor, actioneaza pe propria raspundere in cadrul activitatii lor. In exercitarea competentelor si in indeplinirea misiunilor si a indatoririlor care i-au fost conferite prin tratat si prin prezentul statut, Consiliul IME nu poate solicita si nici accepta instructiuni din partea institutiilor sau organelor comunitare ori a guvernelor statelor membre. Institutiile si organele comunitare, precum si guvernele statelor membre se angajeaza sa respecte acest principiu si sa nu incerce sa influenteze Consiliul IME in indeplinirea sarcinilor sale.

Articolul 9

Administrare

9.1. In conformitate cu articolul 109f alineatul (1) din tratat, IME este condus si administrat de catre Consiliul IME.

9.2. Consiliul IME este format din presedinte si din guvernatorii bancilor centrale nationale, dintre care unul este vicepresedinte. In cazul in care un guvernator este impiedicat sa participe la o reuniune, acesta poate desemna un alt reprezentant al institutiei sale.

9.3. Presedintele este numit de comun acord de guvernele statelor membre, la nivelul sefilor de stat sau de guvern, la recomandarea Comitetului Guvernatorilor sau a Consiliului IME, dupa caz, si dupa consultarea Parlamentului European si a Consiliului. Presedintele este ales dintre persoanele a caror autoritate si experienta profesionala in domeniul monetar sau bancar sunt recunoscute. Presedintele IME trebuie sa fie resortisant al unui stat membru. Consiliul IME numeste un vicepresedinte. Presedintele si vicepresedintele sunt numiti pentru o perioada de trei ani.

9.4. Presedintele isi exercita functia cu norma intreaga. In afara cazului in care a obtinut in mod exceptional o dispensa din partea Consiliului IME, acesta se angajeaza sa nu desfasoare nici o alta activitate profesionala, remunerata sau nu.

9.5. Presedintele:

- pregateste si prezideaza reuniunile Consiliului IME;

- fara a aduce atingere dispozitiilor articolului 22, prezinta in exterior punctul de vedere al IME;

- este raspunzator de administrarea curenta a IME.

In absenta presedintelui, functiile acestuia sunt exercitate de vicepresedinte.





Afişează Tratatul privind Uniunea Europeana (1992) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice