din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3578 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Statutul politistului, actualizat 2024 - Legea 360/2002

Statutul politistului, actualizat 2024 - Legea 360/2002

  Publicat: 10 Dec 2023       10223 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Legea 360/2002, actualizata 2024, privind Statutul politistului

Actualizat prin Legea 153/2023 pentru completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului


Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.

Art. 275

Modificarea si suspendarea raportului de serviciu al politistului se dispun sau, dupa caz, se constata prin act administrativ emis potrivit competentelor de gestiune a resurselor umane.

SUBSECTIUNEA 2:Delegarea

Art. 276

(1) Delegarea reprezinta exercitarea temporara de catre politist a unor activitati corespunzatoare postului ocupat, in afara locului sau de munca, in aceeasi unitate sau intr-o alta unitate . Delegarea se dispune in interesul unitatii in care este incadrat politistul sau in interesul unitatii ierarhic superioare.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , pe perioada delegarii, politistul poate exercita, cu acordul sau scris, alte activitati decat cele corespunzatoare postului ocupat, stabilite in actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu .

(3) Prin exceptie de la alin. (2) , in situatia instituirii starii de urgenta, de asediu, de mobilizare si pe timp de razboi, pentru delegarea dispusa in conditiile prevederilor alin. (2) nu este necesar acordul scris al politistului.

Art. 277

Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice intr-o perioada de 12 luni. Delegarea pe o perioada mai mare de 60 de zile calendaristice intr-o perioada de 12 luni se poate dispune numai cu acordul scris al politistului.

SUBSECTIUNEA 3:Detasarea

Art. 278

(1) Detasarea politistului consta in schimbarea temporara a locului de munca si exercitarea atributiilor in cadrul altor unitati/structuri din Ministerul Afacerilor Interne ori la alte institutii sau autoritati publice, la solicitarea acestora. In mod exceptional si numai cu acordul scris al politistului, prin detasare se poate schimba si specificul muncii.

(2) Detasarea se dispune in interesul unitatii in cadrul careia politistul urmeaza sa isi desfasoare activitatea .

(3) Detasarea se poate dispune numai daca pregatirea profesionala a politistului ii permite exercitarea atributiilor si responsabilitatilor functiei pe care urmeaza sa fie numit temporar.

(4) Detasarea politistului se dispune pe un post vacant sau temporar vacant.

Art. 279

(1) Detasarea poate fi dispusa fara acordul politistului pentru o perioada de cel mult 6 luni. Detasarea politistului pentru o perioada de cel mult 12 luni se poate dispune numai cu acordul sau.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , detasarea politistului, cu acordul sau scris, in cadrul unor autoritati publice se face pe perioada stabilita prin dispozitiile legale in vigoare aplicabile situatiilor respective.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , in situatia instituirii starii de urgenta, de asediu, de mobilizare si pe timp de razboi, detasarea poate fi dispusa fara acordul politistului pentru o perioada de cel mult 12 luni, fara a depasi perioada pe care s-a instituit starea de urgenta, de asediu, de mobilizare si de razboi.

*) OUG 36/2020 - Art. VI

Prevederile art. 279 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica, in mod corespunzator, si detasarilor aflate in curs la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 2710

(1) Detasarea politistului la institutiile din sistemul de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala, la alte autoritati si institutii publice sau la Corpul National al Politistilor se realizeaza dupa numirea in statul anexa constituit in acest scop.

(2) Detasarea la institutii de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala sau la alte autoritati si institutii publice se poate face, in conditiile legii, si fara numirea in statul anexa, situatie in care unitatea are obligatia de a rezerva postul ocupat de catre politist anterior detasarii.

Art. 2711

Incetarea detasarii realizata potrivit art. 2710 alin. (1) determina revenirea politistului in unitatea din care a plecat, in vederea numirii in functie potrivit art. 2731.

SUBSECTIUNEA 4:Dispozitii comune privind delegarea si detasarea

Art. 2712

Politistul poate refuza delegarea sau detasarea daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:

a) graviditate;

b) isi creste singur copilul minor;

c) starea sanatatii, dovedita cu certificat medical eliberat/ avizat de structurile medicale ale Ministerului Afacerilor Interne, face contraindicata delegarea sau detasarea, raportat la atributiile de serviciu si conditiile de munca specifice locului de munca unde este detasat/delegat;

d) este singurul intretinator al familiei;

e) alte motive personale temeinic justificate.

Art. 2713

Delegarea, respectiv detasarea inceteaza in urmatoarele situatii:

a) la data expirarii perioadei pentru care s-a dispus;

b) desfasurarea activitatii care a impus delegarea, respectiv detasarea nu mai este necesara;

c) seful unitatii in care este incadrat politistul isi retrage acordul cu privire la detasarea politistului;

d) la cererea politistului, cand a intervenit una dintre situatiile prevazute la art. 2712.

SUBSECTIUNEA 5:Participarea la misiuni internationale

Art. 2714

(1) Participarea politistului la o misiune internationala care presupune desfasurarea altor activitati decat cele corespunzatoare postului se realizeaza dupa numirea in statul anexa constituit in acest scop.

(2) Incheierea misiunii internationale determina revenirea politistului in unitatea din care a plecat, in vederea numirii in functie potrivit art. 2731.

SUBSECTIUNEA 6:Imputernicirea

Art. 2715

(1) Imputernicirea reprezinta exercitarea cu caracter temporar a atributiilor unei functii de conducere, pe un post vacant sau pe un post temporar vacant al carui titular este imputernicit pe o alta functie de conducere ori nu este prezent in unitate mai mult de 30 de zile calendaristice consecutiv, cu exceptia perioadei concediului de odihna.

(2) Poate fi imputernicit politistul care indeplineste conditiile de studii prevazute in fisa postului, nu este cercetat disciplinar sau nu se afla sub efectul unei sanctiuni disciplinare.

(3) Pe perioada imputernicirii, politistul beneficiaza, dupa caz, si de drepturile care se cuvin politistului detasat.

Art. 2716





Afişează Statutul politistului, actualizat 2024 - Legea 360/2002 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Statutul politistului    Statutul politistului actualizat    Statutul politistului actualizat 2024    Legea 360/2002    Legea 360/2002 actualizata

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 317/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind organizarea si functionarea politiei judiciare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. Nr. 783/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Politist. Eliberare din functie. Incetarea raporturilor de serviciu. Deosebire.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2220 din 13 iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Politist. Abatere disciplinara. Ordonanta procurorului de scoatere de sub urmarire penala. Exercitarea actiunii disciplinare.
Pronuntaţă de: Decizia nr.65 din 11 ianuarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Politist. Eliberare din functie. Incetarea raporturilor de serviciu. Deosebire.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2220 din 13 iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constitutionalitatea reglementarii prin acte ale puterii executive a unor aspecte particulare din domeniul legilor organice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea stabilirii persoanelor competente cu privire la raporturile de munca ale politistilor prin ordin de ministru
Sursa: Irina Maria Diculescu

Competenta instantelor dupa calitatea persoanei in cazul infractiunilor savarsite de ofiterii de politie
Sursa: PNA.ro | Autor: Aurelian Niculita