din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2125 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Statutul politistului, actualizat 2024 - Legea 360/2002

Statutul politistului, actualizat 2024 - Legea 360/2002

    21342 citiri       Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Legea 360/2002, actualizata 2024, privind Statutul politistului

Actualizat prin Legea 153/2023 pentru completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului


Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(protectia persoanelor cu handicap). Proces prin care sunt determinate, in unitatea de protectie speciala, cerintele de ingrijire, asistenta, recuperare, etc. ale utilizatorului in vederea stabilirii si implementarii planului personalizat de servicii al acestuia;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

b) i-au incetat raporturile de serviciu in conditiile art. 69 alin. (1) lit. g) , h) , i) sau l) .

(5) In situatiile prevazute la alin. (4) , evaluarea de serviciu se intocmeste, respectiv se aproba, de catre persoanele desemnate, in scris, de seful unitatii. Daca seful unitatii se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (4) , evaluarea de serviciu se intocmeste, respectiv se aproba, de catre persoanele desemnate, in scris, de catre seful ierarhic superior al acestuia.

Art. 263

(1) Evaluarea de serviciu se realizeaza in baza urmatoarelor criterii:

a) modul de indeplinire a sarcinilor, indatoririlor si responsabilitatilor inscrise in fisa postului;

b) legalitatea exercitarii competentelor conferite de functie;

c) nivelul cunostintelor si deprinderilor specifice, raportat la cerintele postului;

d) aptitudini personale si respectarea normelor de etica si deontologie aplicabile politistului;

e) aptitudini organizatorice sau, exclusiv pentru personalul care indeplineste atributiile functiilor prevazute cu salariu de comanda, capacitati manageriale demonstrate in indeplinirea atributiilor.

(2) Pentru fiecare dintre criteriile prevazute la alin. (1) , in formularul de evaluare de serviciu se prevad indicatori de evaluare Pe baza punctajului acordat fiecarui indicator de evaluare se calculeaza punctajul general

(3) In functie de punctajul general obtinut, politistului i se acorda unul dintre urmatoarele calificative: A«foarte bineA», A«bineA», A«satisfacatorA», A«nesatisfacatorA».

(4) Punctajul acordat fiecarui indicator de evaluare, punctajul general, constatarile si concluziile evaluarii de serviciu si calificativul se consemneaza in formularul de evaluare de serviciu .

(5) Modelul formularului de evaluare de serviciu se stabileste prin ordinul prevazut la art. 266.

Art. 264

(1) Rezultatul evaluarii de serviciu se aduce la cunostinta politistului in termen de 5 zile lucratoare de la data aprobarii.

(2) Politistul nemultumit de rezultatul evaluarii de serviciu poate formula contestatie in termen de 5 zile lucratoare de la luarea la cunostinta.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) , politistul a carui evaluare de serviciu a fost aprobata de ministrul afacerilor interne se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii. in aceasta situatie, procedura administrativa prealabila prevazuta la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se mai efectueaza.

(4) Contestatia formulata in conditiile prevazute la alin. (2) , cu precizarea motivelor contestarii si a argumentelor corespunzatoare, se depune la secretariatul unitatii din care face parte persoana care a aprobat evaluarea .

(5) Contestatia, impreuna cu formularul de evaluare de serviciu, se inainteaza de catre seful care a aprobat evaluarea, in termen de 3 zile lucratoare, sefului ierarhic superior al acestuia.

(6) In termen de doua zile lucratoare, seful ierarhic superior prevazut la alin. (5) numeste o comisie de solutionare a contestatiei, formata dintr-un numar impar de membri, dar nu mai putin de 3, dintre care unul este desemnat presedinte. Comisia solutioneaza contestatia in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data constituirii.

(7) Modul de solutionare a contestatiei se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de membrii comisiei, si se aduce la cunostinta politistului in termen de 5 zile lucratoare de la solutionare.

(8) Politistul nemultumit de rezultatul contestatiei se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii, in aceasta situatie, procedura administrativa prealabila prevazuta la art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se mai efectueaza.

Art. 265

Calificativul obtinut la evaluarea activitatii desfasurate in cadrul unor/pentru organisme interne si internationale se echivaleaza cu unul dintre calificativele prevazute la art. 263 alin. (3) , potrivit unei proceduri stabilite prin ordinul prevazut la art. 266.

Art. 266

Metodologia privind evaluarea de serviciu a politistilor se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Art. 27

- Art. 27 din capitolul II, sectiunea 2 a fost abrogat la 21-iun-2016 de Art. I, punctul 19. din Ordonanta urgenta 21/2016.

SECTIUNEA 3:Modificarea si suspendarea raportului de serviciu al politistului

SUBSECTIUNEA 1:Norme generale privind modificarea si suspendarea raportului de serviciu al politistului

Art. 271

(1) Raportul de serviciu al politistului se poate modifica prin:

a) delegare;

b) detasare;

c) participare la misiuni internationale;

d) imputernicire pe o functie de conducere;

e) transfer;

f) mutare;

g) punere la dispozitie.

(2) Modificarea raportului de serviciu in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a) -f) se poate realiza dupa definitivarea in profesie, cu exceptia situatiilor in care a intervenit reorganizarea unitatii.

Art. 272

Raportul de serviciu al politistului se suspenda de drept, din initiativa sau la cererea sa.

Art. 273

In perioada concediului pentru incapacitate temporara de munca, concediului de maternitate, concediului pentru ingrijirea copilului bolnav ori a copilului cu handicap pentru afectiuni intercurente, precum si a suspendarii, raportul de serviciu al politistului nu poate fi modificat decat din initiativa sau, dupa caz, cu acordul scris al acestuia, cu exceptia urmatoarelor situatii:

a) ca urmare a desfiintarii postului ocupat, prin reorganizarea activitatii Ministerului Afacerilor Interne sau a unei unitati;

b) s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale, cu exceptia situatiei in care aceasta a fost pusa in miscare pentru o infractiune din culpa care nu este in legatura cu serviciul;

c) s-a dispus masura arestarii preventive sau arestului la domiciliu;

d) s-a dispus masura controlului judiciar sau controlului judiciar pe cautiune, cu interdictia exercitarii profesiei.

Art. 274

In vederea modificarii sau suspendarii raportului de serviciu, in cazurile prevazute de prezenta sectiune, politistul se numeste intr-un stat de organizare, denumit in continuare stat anexa.





Documente Atasate

Afişează Statutul politistului, actualizat 2024 - Legea 360/2002 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Statutul politistului    Statutul politistului actualizat    Statutul politistului actualizat 2024    Legea 360/2002    Legea 360/2002 actualizata

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Prima pagină » Legislaţie

   HEADLINE LEGISLATIE

Ultimele acte normative publicate:

MCP Avocați
Asistenţă juridică şi reprezentare litigii şi conflicte de muncă
www.mcp-avocati.ro
MCP Avocați
Avocat cu experiență în consultanță juridică și reprezentare în instanță
www.mcp-avocati.ro
Articole Juridice

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice