OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Publicata in Monitorul Oficial cu numarul 297 din data de 7 aprilie 2023
Aprobata si actualizata prin Legea 346/2023 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
(2) La nivelul autoritatilor locale se instituie programe locale de mobilitate, care se finanteaza din totalul finantarilor nerambursabile acordate proiectelor culturale, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 51/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 245/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, suma care se adauga acestora si reprezinta cel putin 10% din acest total.
(3) In functie de situatia specifica si in scopul maximizarii efectelor programelor locale de mobilitate, autoritatile locale pot decide, in conditiile legii, sa constituie un program judetean sau interjudetean de mobilitate, pentru utilizarea in comun a sumelor pe care fiecare le aloca.
Art. 16
Principiile care stau la baza Programului national si a programelor locale de mobilitate sunt:
a) diversitatea culturala - sustinerea diversitatii orientarilor artistice si/sau culturale, precum si a circulatiei lucratorilor culturali profesionisti si a rezultatelor activitatii acestora;
b) egalitatea de tratament/egalitatea de sanse - tratamentul nediscriminatoriu al solicitantilor si al abordarilor reprezentantilor diferitelor comunitati sau sectoare culturale, indiferent de apartenenta etnica sau de gen;
c) transparenta - punerea la dispozitia tuturor celor interesati a informatiilor referitoare la acordarea finantarilor nerambursabile, prin comunicarea lor publica de catre autoritatea finantatoare si inscrierea informatiilor relevante in Registrul finantarilor nerambursabile, administrat de Ministerul Culturii;
d) libera concurenta - asigurarea conditiilor pentru ca oricare solicitant sa aiba dreptul de a deveni beneficiar;
e) predictibilitatea - punerea la dispozitie la inceputul fiecarui exercitiu financiar de informatii relevante si complete privind conditiile si perioadele de desfasurare a sesiunilor de selectie;
f) mobilitatea - in sensul prezentei ordonante de urgenta, desemneaza capacitatea lucratorului cultural profesionist de a se deplasa in scopul imbunatatirii cunostintelor si competentelor profesionale.
Art. 17
(1) Programul national de mobilitate si programele locale de mobilitate ale autoritatilor locale au ca beneficiari lucratori culturali profesionisti care solicita in mod individual finantare nerambursabila pentru una dintre activitatile prevazute la alin. (2) .
(2) Programele asigura finantarea nerambursabila a unei parti din cheltuielile eligibile prevazute in cererea de finantare, astfel:
a) sustinerea cu cel mult 90% a cheltuielilor privind mobilitatea internationala si nationala a lucratorilor culturali profesionisti pentru participarea la conferinte, ateliere, expozitii, schimburi de experienta, tabere si rezidente de creatie, precum si altele asemenea, pentru formare si calificare profesionala;
b) sustinerea cu cel mult 90% a cheltuielilor pentru dobandirea de noi competente, cu prioritate pentru dezvoltarea competentelor digitale ale lucratorilor culturali profesionisti, pentru diversificarea formelor de expresie artistica si de comunicare publica a operelor, prestatiilor artistice si a altor obiecte protejate;
c) sustinerea cu cel mult 80% a cheltuielilor de transport si asigurare a operelor si altor obiecte protejate, precum si a echipamentelor necesare lucratorului cultural profesionist in perioada in care are loc activitatea prevazuta la lit. a) si b) .
(3) Finantarea nerambursabila acordata prin Programul de mobilitate al unei autoritati finantatoare nu se poate cumula cu o alta finantare nerambursabila care are acelasi obiect acordata prin Programul de mobilitate al unei alte autoritati finantatoare.
Art. 18
(1) Acordarea de finantari nerambursabile in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta se face pe baza de selectie a cererilor de finantare nerambursabila.
(2) Autoritatile finantatoare locale sunt obligate sa organizeze anual cel putin 2 sesiuni de selectie de cereri de finantare, in temeiul prezentei ordonante de urgenta, de indata ce sunt indeplinite conditiile legale de angajare a cheltuielilor bugetare.
(3) Administratia Fondului Cultural National este obligata sa organizeze anual 4 sesiuni de selectie de cereri de finantare in termen de cel mult 15 zile de la aprobarea bugetelor proprii.
(4) Autoritatea finantatoare are obligatia de a comunica public perioada in care se vor desfasura sesiunile de selectie cu cel putin 30 de zile inainte de data-limita pentru depunerea cererilor de finantare .
(5) Sesiunea de selectie poate fi structurata pe domenii/sectoare culturale, dupa caz.
(6) In aplicarea dispozitiilor alin. (2) si (3) , autoritatile finantatoare pregatesc sesiunea de selectie astfel:
a) elaboreaza ghidul solicitantului;
b) elaboreaza regulile si criteriile specifice de acordare a finantarilor nerambursabile;
c) elaboreaza regulamentul privind desfasurarea activitatii comisiilor de selectie si a celei de solutionare a contestatiilor;
d) efectueaza orice alte demersuri organizatorice necesare indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (2) .
(7) Documentele elaborate conform dispozitiilor alin. (6) se aproba prin act administrativ emis de catre autoritatea finantatoare: ordin, decizie sau hotarare, dupa caz.
(8) Prin exceptie de la prevederile alin. (7) , documentele elaborate conform dispozitiilor alin. (6) de catre Administratia Fondului Cultural National se aproba prin ordin al ministrului culturii.
Art. 19
(1) Sesiunea de selectie a cererilor de finantare se desfasoara in urmatoarele etape:
a) comunicarea publica a anuntului privind sesiunea de selectie;
b) verificarea indeplinirii conditiilor de participare la selectie;
c) evaluarea si selectia cererilor de finantare;
d) comunicarea publica a rezultatului selectiei;
e) solutionarea contestatiilor;
f) comunicarea publica a rezultatului final al selectiei;
g) incheierea si executarea contractelor de finantare;
h) acceptarea raportului final al beneficiarului si, dupa caz, decontarea ultimei transe din finantarea contractata.
(2) Odata cu comunicarea publica a anuntului privind sesiunea de selectie, autoritatea finantatoare are obligatia de a comunica, in acelasi mod, urmatoarele informatii si documente:
a) regulamentul privind organizarea sesiunii de finantare nerambursabila si desfasurarea activitatii comisiilor de selectie si a celei de solutionare a contestatiilor;
b) ghidul solicitantului, care trebuie sa cuprinda conditiile de participare, criteriile de eligibilitate a solicitantilor, domeniile/activitatile eligibile, modelul cererii de finantare;
c) valoarea totala a fondurilor alocate sesiunii de finantare, cu precizarea limitei superioare a finantarii nerambursabile care poate fi acordata unui solicitant;
d) criteriile de selectie;
e) modelul contractului de finantare .
(3) Autoritatea finantatoare are obligatia de a comunica public, in termen de 3 zile lucratoare de la incheierea fiecarei etape, urmatoarele:
a) lista solicitantilor, cu precizarea obiectului cererii de finantare si a sumelor solicitate;
b) lista beneficiarilor, cu precizarea obiectului cererii de finantare si a valorii finantarii nerambursabile acordate;
c) valoarea finantarii nerambursabile decontate.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
