Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006
Prin exceptie de la prevederile Art. 122, cand autorizatia priveste un antrepozit public, aceasta poate prevedea ca raspunderile mentionate la Art. 122 lit. a) si/sau b) sa revina exclusiv antrepozitarului. Antrepozitarul este permanent raspunzator de indeplinirea obligatiilor ce decurg din plasarea marfurilor sub regimul de antrepozitare vamala.
Art. 124
Drepturile si obligatiile unui detinator de antrepozit pot fi transferate unei alte persoane, cu acordul autoritatii vamale.
Art. 125
Fara a se inlatura aplicarea dispozitiilor Art. 110, autoritatea vamala poate cere detinatorului de antrepozit sa ofere o garantie in legatura cu raspunderile specificate la Art. 122.
Art. 126
(1) Autoritatea vamala desemneaza pe detinatorul de antrepozit sau, dupa caz, pe antrepozitar sa tina o evidenta operativa, in forma aprobata de autoritatea vamala, a tuturor marfurilor plasate sub regimul de antrepozitare vamala. Desemnarea unei persoane pentru tinerea evidentei operative a marfurilor nu este necesara in cazul in care un antrepozit public este gestionat de autoritatea vamala.
(2) Inscrierea in evidenta operativa se face imediat ce marfurile au fost introduse in antrepozit.
(3) Daca sunt respectate prevederile Art. 108 alin.(2), autoritatea vamala poate renunta la solicitarea tinerii de evidente operative a marfurilor cand raspunderile mentionate la Art. 122 lit.a) si/sau b) ii revin in exclusivitate antrepozitarului, iar marfurile sunt plasate sub regim pe baza unei declaratii vamale scrise sau a unui document administrativ, in conformitate cu Art. 97 alin. (2) lit.b).
Art. 127
(1) Cand exista o necesitate economica, iar supravegherea vamala nu este influentata nefavorabil de aceasta, autoritatea vamala poate aproba ca:
a) marfurile romanesti, altele decat cele prevazute la Art. 119 alin.(1) lit.b), sa fie depozitate in incinta unui antrepozit vamal. Aceste marfuri nu fac obiectul regimului de antrepozitare vamala;
b) marfurile straine sa fie supuse in incinta unui antrepozit vamal unor operatiuni specifice regimului de perfectionare activa;
c) marfurile straine sa fie supuse in incinta unui antrepozit vamal unor operatiuni specifice regimului de transformare sub control vamal .
(2) Marfurile prevazute la alin.(1) lit.b) si c) fac obiectul regimurilor vamale corespunzatoare si nu al regimului de antrepozitare vamala.
(3) Formalitatile la care se poate renunta intr-un antrepozit vamal pentru marfurile prevazute la alin.(1) lit.b) si c) se stabilesc in regulamentul vamal.
(4) Autoritatea vamala poate cere ca marfurile mentionate la alin.(1) sa fie inscrise in evidenta operativa prevazuta la Art. 126.
Art. 128
(1) Marfurile pot ramane in regim de antrepozitare vamala pe timp nelimitat. In cazuri exceptionale, autoritatea vamala poate stabili un termen pana la care antrepozitarul trebuie sa atribuie marfurilor o noua destinatie vamala.
(2) Pentru anumite marfuri mentionate la Art. 119 alin.(1) lit.b), cuprinse in politica agricola, se pot stabili termene prin regulamentul vamal.
Art. 129
(1) Marfurile de import pot face obiectul manipularilor uzuale pentru a asigura conservarea, ameliorarea aspectului acestora sau vandabilitatea ori pentru a le pregati pentru distributie sau revanzare. Pentru anumite categorii de marfuri, autoritatea vamala poate alcatui o lista a cazurilor in care aceste manipulari sunt interzise pentru marfurile care fac obiectul politicii agricole.
(2) Marfurile romanesti mentionate in Art. 119 alin.(1) lit.b), care sunt plasate sub regimul de antrepozitare vamala si care sunt cuprinse in politica agricola, pot fi supuse doar manipularilor prevazute in mod expres pentru asemenea marfuri .
(3) Manipularile prevazute la alin.(1) si (2) se autorizeaza, in prealabil de autoritatea vamala, care fixeaza conditiile in care acestea pot avea loc.
(4) Formele de manipulare prevazute la alin.(1) si (2) se stabilesc prin regulamentul vamal.
Art. 130
(1) In cazuri justificate, marfurile plasate sub regimul de antrepozitare vamala pot fi scoase temporar din antrepozit pe baza aprobarii prealabile a autoritatii vamale, care stabileste conditiile in care poate avea loc.
(2) Cand sunt in afara antrepozitului vamal, marfurile pot fi supuse manipularilor prevazute la Art. 129.
Art. 131
Autoritatea vamala poate permite ca marfurile plasate sub regimul de antrepozitare vamala sa fie transferate de la un antrepozit vamal la altul.
Art. 132
(1) Cand se naste o datorie vamala referitoare la marfuri de import, iar valoarea in vama se bazeaza pe un pret efectiv platit sau de platit care include cheltuielile de antrepozitare si de conservare a marfurilor in antrepozit, aceste cheltuieli nu se includ in valoarea in vama, cu conditia ca acestea sa fie evidentiate distinct fata de pretul efectiv platit sau de platit pentru marfuri .
(2) Cand marfurile prevazute la alin.(1) au fost supuse manipularilor prevazute la Art. 129, natura marfurilor, valoarea in vama si cantitatea care se au in vedere la stabilirea cuantumului drepturilor de import sunt, la cererea declarantului, acelea care ar trebui luate in considerare la data nasterii datoriei vamale daca nu ar fi suferit aceste manipulari. Prin regulamentul vamal se pot stabili derogari de la aceasta dispozitie.
(3) In cazul in care marfurile de import sunt puse in libera circulatie in conformitate cu Art. 97 alin. (2) lit.c), natura marfurilor, valoarea in vama si cantitatea ce trebuie luate in considerare la data nasterii datoriei vamale, pentru stabilirea cuantumului drepturilor de import, sunt cele aplicabile marfurilor la momentul in care au fost plasate sub regimul de antrepozitare vamala. Dispozitiile cuprinse in prezentul alineat se aplica numai cu conditia ca aceste elemente sa fi fost acceptate de autoritatea vamala la momentul in care marfurile au fost plasate sub regimul de antrepozitare vamala si daca declarantul nu solicita ca aceste elemente sa fie determinate la momentul nasterii datoriei vamale, fara sa contravina controlului ulterior prevazut la Art. 100.
Art. 133
Marfurile romanesti prevazute la Art. 119 alin.(1) lit.b), care sunt cuprinse in politica agricola si sunt plasate intr-un antrepozit vamal, trebuie sa fie exportate sau sa primeasca o alta destinatie, stabilita prin reglementarile mentionate la acel articol .
Sectiunea 4 - Perfectionarea activa
Art. 134

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
