Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006
Art. 151
Cazurile si conditiile specifice in care se poate folosi regimul de transformare sub control vamal se stabilesc prin regulamentul vamal.
Art. 152
Autorizatia pentru transformare sub control vamal se acorda la cererea persoanei care efectueaza transformarea sau care se ocupa de efectuarea acesteia.
Art. 153
Autorizatia se acorda numai:
a) persoanelor stabilite in Romania;
b) cand marfurile de import pot fi identificate in produsele transformate;
c) cand natura sau starea marfurilor din momentul plasarii lor sub regim nu mai poate fi reconstituita economic dupa transformare;
d) cand utilizarea regimului nu poate avea drept consecinta eludarea efectelor reglementarilor privind originea si a restrictiilor cantitative aplicabile marfurilor importate;
e) cand sunt indeplinite conditiile necesare ca regimul sa ajute la crearea sau mentinerea activitatii de transformare a marfurilor in Romania, fara sa aduca atingere in mod vadit intereselor economice ale producatorilor nationali de marfuri similare. Prin regulamentul vamal se stabilesc cazurile in care aceste conditii economice se considera indeplinite.
Art. 154
Dispozitiile Art. 138 alin.(1), (2) si (4) si ale Art. 139 se aplica in mod corespunzator.
Art. 155
Cand ia nastere o datorie vamala pentru marfurile aflate in aceeasi stare sau pentru produsele care sunt in stadii intermediare de transformare comparativ cu ceea ce s-a prevazut in autorizatie, cuantumul acestei datorii se stabileste pe baza elementelor de taxare corespunzatoare marfurilor de import in momentul acceptarii declaratiei de plasare a marfurilor sub regimul de transformare sub control vamal .
Art. 156
(1) In cazurile in care marfurile de import indeplineau conditiile pentru a beneficia de un tratament tarifar preferential cand au fost plasate sub regimul de transformare sub control vamal si cand acest tratament tarifar preferential este aplicabil produselor identice cu produsele transformate puse in libera circulatie, drepturile de import la care sunt supuse produsele transformate se calculeaza prin aplicarea taxei pentru tratamentul tarifar preferential respectiv.
(2) Daca tratamentul tarifar preferential mentionat la alin.(1) este prevazut pentru marfurile de import in cadrul contingentelor tarifare sau plafoanelor tarifare, aplicarea taxei mentionate la alin.(1) cu privire la produsele transformate este, de asemenea, supusa conditiei ca respectivul tratament tarifar preferential sa fie aplicabil marfurilor de import in momentul acceptarii declaratiei de punere in libera circulatie . In acest caz, cantitatii de marfuri de import utilizate in mod real la fabricarea produselor transformate puse in libera circulatie i se aplica contingentele sau plafoanele tarifare in vigoare la momentul acceptarii declaratiei de punere in libera circulatie si nu se procedeaza la aplicarea contingentelor sau plafoanelor tarifare deschise pentru produsele identice cu produsele transformate.
Sectiunea 6 - Admiterea temporara
Art. 157
Regimul de admitere temporara permite utilizarea pe teritoriul vamal al Romaniei, cu exonerarea totala sau partiala de drepturi de import si fara a fi supuse masurilor de politica comerciala, a marfurilor straine destinate reexportului fara sa fi suferit vreo modificare in afara deprecierii normale datorata utilizarii lor.
Art. 158
Autorizatia de admitere temporara se acorda la cererea persoanei care utilizeaza marfurile sau care se ocupa ca acestea sa fie utilizate.
Art. 159
Autoritatea vamala refuza acordarea regimului de admitere temporara cand este imposibil sa se asigure identificarea marfurilor de import. Autoritatea vamala poate insa autoriza utilizarea regimului de admitere temporara fara asigurarea identificarii marfurilor cand, avand in vedere natura acestora sau a operatiunilor de indeplinit, absenta masurilor de identificare nu poate duce la o folosire abuziva a regimului.
Art. 160
(1) Autoritatea vamala stabileste termenul in care marfurile de import trebuie sa fie reexportate sau sa li se dea o alta destinatie vamala. Termenul aprobat trebuie sa fie suficient pentru ca obiectivul utilizarii autorizate sa fie atins.
(2) Termenul maxim in care marfurile pot ramane in regimul de admitere temporara este de 24 luni. Autoritatea vamala poate stabili reducerea termenului, cu acordul persoanei in cauza.
(3) Autoritatea vamala poate, numai in imprejurari exceptionale, la cererea persoanei in cauza si in limite rationale, sa prelungeasca termenul prevazut la alin. (2) pentru a permite utilizarea autorizata.
Art. 161
Cazurile si conditiile speciale in care regimul de admitere temporara poate fi utilizat cu exonerare totala de drepturi de import se stabilesc prin regulamentul vamal.
Art. 162
(1) Utilizarea regimului de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import se acorda pentru marfurile care nu sunt prevazute la Art. 161 sau care, chiar daca sunt mentionate, nu indeplinesc toate conditiile prevazute in articolul respectiv pentru acordarea admiterii temporare cu exonerare totala de drepturi de import.
(2) Prin regulamentul vamal se stabileste lista marfurilor pentru care nu poate fi utilizat regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import, precum si conditiile in care se poate recurge la acest regim .
Art. 163
(1) Cuantumul drepturilor de import de platit pentru marfurile plasate sub regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import se stabileste la 3%, pentru fiecare luna sau fractie de luna in care marfurile sunt plasate sub regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi, din cuantumul drepturilor care ar fi fost platite daca astfel de marfuri ar fi fost puse in libera circulatie la data la care au fost plasate sub regimul de admitere temporara.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
