din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2012 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

  Publicat: 16 Mar 2009       97831 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 350/ 19 aprilie 2006

Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Actiune prin care autoritatea vamala lasa la dispozitia titularului declaratiei vamale
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Politica Agricola Comuna (PAC) � common agricultural policy
Nivel maxim al creditelor autorizate a fi acordate unui client sau unui grup de firme;
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Inregistreaza, urmareste si controleaza acele aspecte ale activitatii a caror cunoastere prezinta o importanta imediata. Pentru ca reflecta procese si operatii cu caracter tehnic,
Inregistreaza, urmareste si controleaza acele aspecte ale activitatii a caror cunoastere prezinta o importanta imediata. Pentru ca reflecta procese si operatii cu caracter tehnic,
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Inregistreaza, urmareste si controleaza acele aspecte ale activitatii a caror cunoastere prezinta o importanta imediata. Pentru ca reflecta procese si operatii cu caracter tehnic,
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.

(4) La cererea partii interesate, autoritatea vamala atesta statutul vamal al marfurilor plasate intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber .

Sectiunea 3 - Functionarea zonelor libere si a antrepozitelor libere



Art. 189
(1) Durata stationarii marfurilor in zonele libere sau in antrepozitele libere este nelimitata.
(2) Pentru anumite marfuri mentionate la Art. 183 lit.b) care sunt cuprinse in reglementarile privind politica agricola se pot stabili termene specifice prin regulamentul vamal.

Art. 190
(1) Orice activitate industriala, comerciala sau de servicii dintr-o zona libera sau antrepozit liber este permisa cu respectarea conditiilor prevazute in prezentul cod. Exercitarea acestor activitati este notificata in prealabil autoritatii vamale.
(2) Autoritatea vamala poate impune anumite interdictii sau restrictii asupra activitatilor mentionate la alin.(1), tinand cont de natura marfurilor in cauza sau de cerintele supravegherii vamale.
(3) Autoritatea vamala poate interzice exercitarea unei activitati intr-o zona libera sau antrepozit liber persoanelor care nu ofera garantiile necesare respectarii dispozitiilor prevazute de prezentul cod.

Art. 191
(1) Pe durata stationarii intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber, marfurile straine pot:
a) sa fie puse in libera circulatie, in conditiile prevazute de acest regim si de dispozitiile privind datoria vamala, cuprinse in prezentul capitol;
b) sa faca obiectul manipularilor uzuale prevazute la Art. 129, fara autorizare;
c) sa fie plasate sub regimul de perfectionare activa, conform conditiilor prevazute pentru acest regim;
d) sa fie plasate sub regimul de transformare sub control vamal, in conditiile prevazute de acest regim;
e) sa fie plasate sub regimul de admitere temporara, in conditiile prevazute de acest regim;
f) sa fie abandonate in favoarea statului;
g) sa fie distruse, pe cheltuiala detinatorului, cu conditia ca persoana interesata sa furnizeze autoritatii vamale toate informatiile pe care aceasta le considera necesare.
(2) Cand marfurile sunt plasate sub unul dintre regimurile prevazute la alin.(1) lit.c), d) sau e), autoritatea vamala poate, in masura in care este necesar, sa tina cont de conditiile de functionare si de supraveghere vamala ale zonelor libere sau antrepozitelor libere si sa-si adapteze modalitatile de control prevazute.

Art. 192
Marfurile romanesti prevazute la Art. 183 lit.b) care sunt cuprinse in reglementarile privind politica agricola pot sa faca obiectul numai acelor forme de manipulare mentionate la Art. 129 alin.(2). Aceste manipulari pot fi efectuate fara autorizare.

Art. 193
(1) Cand dispozitiile Art. 191 si 192 nu se aplica, marfurile straine si cele romanesti mentionate la Art. 183 lit.b) nu pot fi consumate sau utilizate in zonele libere sau antrepozitele libere.
(2) Fara a aduce atingere dispozitiilor aplicabile rezervelor si stocurilor si in masura in care regimul in cauza prevede astfel, prevederile alin.(1) nu impiedica utilizarea sau consumul de marfuri a caror punere in libera circulatie sau a caror admitere temporara nu ar atrage dupa sine aplicarea drepturilor de import, a masurilor de politica comerciala sau a masurilor cuprinse in reglementarile privind politica agricola . In aceasta situatie nu este necesara depunerea declaratiei de punere in libera circulatie sau de admitere temporara. O astfel de declaratie este necesara in cazul in care pentru marfuri se aplica un contingent sau un plafon .

Art. 194
(1) Persoanele care desfasoara o activitate de depozitare, prelucrare sau transformare, vanzare sau cumparare de marfuri intr-o zona libera sau antrepozit liber sunt obligate sa tina evidenta operativa a marfurilor, in forma aprobata de autoritatea vamala. Marfurile se inregistreaza in evidenta operativa la momentul in care sunt introduse in incintele apartinand unei astfel de persoane . Evidenta operativa trebuie sa permita autoritatii vamale sa identifice marfurile si sa reflecte miscarea acestora.
(2) In cazul transbordarii marfurilor in interiorul unei zone libere, inregistrarile care se refera la acestea sunt tinute la dispozitia autoritatii vamale. Depozitarea de scurta durata a marfurilor, in cadrul unei astfel de transbordari, este considerata ca facand parte din operatiunea de transbordare. Cand marfurile care sosesc din afara teritoriului vamal al Romaniei sunt plasate direct intr-o zona libera sau in cazul marfurilor care ies dintr-o zona libera pentru a parasi direct teritoriul vamal al Romaniei, se depune declaratia sumara prevazuta la Art. 60-62 sau la Art. 201-204, dupa caz.

Sectiunea 4 - Scoaterea marfurilor din zonele libere sau din antrepozitele libere



Art. 195
Fara a se inlatura aplicarea dispozitiilor speciale prevazute de reglementarile vamale aferente unor domenii specifice, marfurile care parasesc o zona libera sau un antrepozit liber pot fi:
a) exportate sau reexportate in afara teritoriului vamal al Romaniei;
b) introduse intr-o alta parte a teritoriului vamal al Romaniei. Dispozitiile titlului III, cu exceptia Art. 72-76 in ceea ce priveste marfurile romanesti, se aplica marfurilor introduse in alte parti ale acestui teritoriu, cu exceptia cazurilor in care marfurile parasesc acea zona pe cale maritima sau aeriana fara sa fi fost plasate sub un regim de tranzit sau sub un alt regim vamal.

Art. 196
(1) Cand o datorie vamala se naste pentru o marfa straina si valoarea in vama a acestei marfi se bazeaza pe un pret efectiv platit sau de platit care include cheltuielile de depozitare si de conservare a marfurilor pe durata stationarii lor in zona libera sau in antrepozitul liber, aceste cheltuieli nu se includ in valoarea in vama, cu conditia ca acestea sa fie distincte fata de pretul efectiv platit sau de platit pentru marfuri .
(2) Cand marfurile au fost supuse, intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber unor manipulari uzuale in sensul Art. 129 alin.(1), felul marfurilor, valoarea in vama si cantitatea care se iau in considerare pentru determinarea cuantumului drepturilor de import sunt, la cererea declarantului, cele care ar fi fost luate in considerare la momentul nasterii datoriei vamale daca marfurile nu ar fi fost supuse manipularilor in cauza. Aceasta prevedere se aplica cu conditia ca manipularile in cauza sa fi fost autorizate de autoritatea vamala.
(3) Prin regulamentul vamal se pot stabili conditii si situatii de exceptare de la aplicarea prevederilor alin.(2).

Art. 197
(1) Marfurilor romanesti mentionate la Art. 183 lit.b) care sunt cuprinse in reglementarile privind politica agricola si care sunt plasate intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber trebuie sa li se atribuie o destinatie conform acelor reglementari.
(2) In cazul in care asemenea marfuri sunt reintroduse intr-o alta parte a teritoriului vamal al Romaniei sau daca nu s-a facut nici o solicitare pentru a li se atribui o destinatie conform alin.(1), pana la expirarea termenului prevazut la Art. 189 alin. (2) autoritatea vamala ia masurile prevazute de reglementarile domeniului special cu privire la nerespectarea destinatiei.





Afişează Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Vamal

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro