din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1706 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006

  Publicat: 16 Mar 2009       97812 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 350/ 19 aprilie 2006

In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
Confirmare intr-o anumita functie
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Sanctiuni ce se aplica in cazuri anume prevazute de lege prin derogare de la regulile comune.
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Actiune prin care autoritatea vamala lasa la dispozitia titularului declaratiei vamale
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Actul cu caracter public, prin care o persoana manifesta, in formele si modalitatile prevazute in reglementarile vamale,
este decizia de a renunta la un bun sau la un drept (de regula) de proprietate, luata in anumite conditii prevazute de lege;
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,


Art. 198
(1) In cazul introducerii sau reintroducerii marfurilor in alte parti ale teritoriului vamal al Romaniei sau al plasarii lor sub un regim vamal, atestarea mentionata la Art. 188 alin. (4) poate fi utilizata ca dovada a statutului vamal roman sau strain al acestor marfuri .
(2) Cand nu se stabileste prin atestare sau prin alte mijloace ca marfurile au statut roman sau strain, aceste marfuri sunt considerate:
a) marfuri romanesti, in scopul aplicarii drepturilor de export si al licentelor de export sau a masurilor prevazute pentru export in cadrul politicii comerciale;
b) marfuri straine, in toate celelalte cazuri .

Art. 199
Autoritatea vamala trebuie sa se asigure ca dispozitiile privind exportul, perfectionarea pasiva, reexportul sau regimurile suspensive, precum si dispozitiile titlului VII sunt respectate cand marfurile trebuie sa iasa din teritoriul vamal al Romaniei plecand dintr-o zona libera sau antrepozit liber .

Capitolul II - Reexportul, distrugerea si abandonul



Art. 200
(1) Marfurile straine pot fi:
a) reexportate in afara teritoriului vamal al Romaniei;
b) distruse;
c) abandonate in favoarea statului.
(2) Reexportul implica, daca este cazul, aplicarea formalitatilor vamale prevazute pentru scoaterea marfurilor in afara teritoriului vamal al Romaniei, inclusiv a masurilor de politica comerciala. Cazurile in care marfurile straine pot fi plasate sub un regim suspensiv fara aplicarea masurilor de politica comerciala la export pot fi stabilite prin regulamentul vamal.
(3) Cu exceptia cazurilor stabilite prin regulamentul vamal, distrugerea se efectueaza dupa instiintarea prealabila a autoritatii vamale. Autoritatea vamala interzice reexportul, daca formalitatile vamale sau masurile mentionate la alin. (2) prevad aceasta. Cand marfurile plasate sub un regim vamal economic pe teritoriul vamal al Romaniei sunt destinate reexportului, se depune o declaratie vamala de export, conform dispozitiilor Art. 82-100. In acest caz, prevederile Art. 181 alin.(3)-(5) se aplica in mod corespunzator.
(4) Conditiile si modalitatile de distrugere sau abandon al marfurilor se stabilesc prin regulamentul vamal. Distrugerea sau abandonul nu implica nici o cheltuiala pentru bugetul statului. (5) Deseurile sau resturile rezultate din distrugere trebuie sa primeasca o destinatie vamala prevazuta pentru marfurile straine. Acestea raman sub supraveghere vamala pana la momentul prevazut la Art. 63 alin.(2).

Titlul VII - Marfuri care parasesc teritoriul vamal al Romaniei



Art. 201
(1) Marfurile care parasesc teritoriul vamal al Romaniei fac obiectul fie al unei declaratii vamale, fie, daca declaratia vamala nu este ceruta, al unei declaratii sumare, cu exceptia celor transportate pe mijloace de transport care tranziteaza fara intrerupere apele teritoriale sau spatiul aerian al teritoriului vamal.
(2) In anumite cazuri si in functie de anumite tipuri de transport al marfurilor, de modul de transport sau de agentul economic ori in conformitate cu acordurile internationale care prevad dispozitii specifice in materie de securitate, prin regulamentul vamal se stabilesc:
a) termenul in care declaratia vamala sau declaratia sumara este depusa la biroul vamal de export inainte ca marfurile sa paraseasca teritoriul vamal al Romaniei;
b) regulile de derogare de la termenul prevazut la lit.a) si de modificare a acestuia;
c) conditiile in care obligatia de a depune o declaratie sumara poate face obiectul unei derogari sau al unei modificari;
d) cazurile si conditiile in care marfurile care parasesc teritoriul vamal al Romaniei nu fac obiectul unei declaratii vamale sau al unei declaratii sumare.

Art. 202
(1) Cand marfurile care parasesc teritoriul vamal al Romaniei au primit o destinatie vamala care necesita o declaratie vamala, potrivit legii, aceasta declaratie se depune la biroul vamal de export inainte ca marfurile sa paraseasca teritoriul vamal al Romaniei.
(2) In cazul in care biroul vamal de export este diferit de biroul vamal de iesire, biroul vamal de export comunica imediat informatiile necesare biroului vamal de iesire sau i le pune la dispozitie pe cale electronica.
(3) Declaratia vamala cuprinde cel putin informatiile necesare declaratiei sumare prevazute la Art. 204 alin.(1).
(4) Cand declaratia vamala este intocmita altfel decat pe cale electronica, autoritatea vamala efectueaza analiza de risc la acelasi nivel cu cel aplicat declaratiilor vamale intocmite pe cale electronica.

Art. 203
(1) Cand marfurile care parasesc teritoriul vamal al Romaniei nu au primit o destinatie vamala care necesita o declaratie vamala, declaratia sumara se depune la biroul vamal de iesire inainte ca marfurile sa paraseasca teritoriul vamal al Romaniei.
(2) Autoritatea vamala poate aproba ca declaratia sumara sa fie depusa la alt birou vamal, cu conditia ca acesta sa comunice imediat informatiile necesare biroului vamal de iesire sau sa i le puna la dispozitie pe cale electronica.
(3) Autoritatea vamala poate accepta, in locul depunerii declaratiei sumare, depunerea unei notificari si accesul la informatiile din declaratia sumara aflate in sistemul electronic al agentului economic.

Art. 204
(1) Prin regulamentul vamal se stabilesc datele care trebuie sa fie cuprinse in declaratia vamala si sub ce forma, pentru a se proceda la analiza riscurilor si a aplica corect controlul vamal, avandu-se in vedere scopuri de securitate si utilizand, dupa caz, norme internationale si practici comerciale.
(2) Declaratia sumara este intocmita pe cale electronica. De asemenea, se pot utiliza documente comerciale, portuare sau de transport, in masura in care acestea contin informatiile necesare. In cazuri exceptionale, autoritatea vamala poate accepta declaratiile sumare pe suport de hartie, cu conditia ca acestora sa le fie aplicabil acelasi nivel de gestiune a riscurilor cu cel aplicat la declaratiile sumare intocmite pe cale electronica.
(3) Declaratia sumara se depune, dupa caz, de:





Afişează Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Vamal

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro